טבעי,דמיון מודרך, NLP
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
NLP וכוחה של המילה
תאריך פרסום: 31/01/2012
מאת: בית אלה
ייחודה של שיטת ה- NLP היא בהתייחסות לחלקה של השפה וכוחה של המילה בתהליכי חשיבה ותקשורת ובהשפעה על רגשות, המניעים בסופו של דבר את האדם לפעולה (או להימנעות מפעולה).

ראשי התיבות של NLP הם Neuro Linguistic Programming – כלומר, תכנות (או ניתוב) עצבי לשוני.

מטפל NLP לומד לעומק את השפעת המילה על חשיבתו של רגשותיו של האדם ויודע להתאים במדויק את המילים בהן הוא משתמש בזמן הטיפול בכדי "לתכנת" מחדש את האופן בו רואה הלקוח את העולם, את עצמו, את חייו, את יכולותיו ומטרותיו, מה שמאפשר יצירת מציאות חיים חדשה, רצויה, טובה יותר.

אם אינכם מודעים לכוחה של המילה והשפעתה על רגשותיכם ויכולתכם לפעול, חישבו על מטרה שאתם רוצים להשיג, אמרו : המטרה (אמרו מהי המטרה)  קשה מאד להשגה. בדקו איך אתם מרגישים.

עכשיו נסו לשנות את המשפט ואמרו: "המטרה (אמרו מהי המטרה) מאתגרת אותי". מהי ההרגשה עכשיו?

עכשיו נסו עוד שינוי "המטרה (אמרו מהי המטרה) מרגשת אותי". האם ההרגשה השתנתה ?

אחד האלמנטים החשובים בשימוש בשפה הוא התמקדות במילים המתארות חושים.
כולנו מתרגמים את המסרים שאנו מקבלים לתחושה כלשהי: ראייה, שמיעה מגע ולעתים גם טעם וריח.

התמקדו בזיכרון ילדות כלשהו, כיצד אתם זוכרים אותו? בתמונה, בצבעים? בצלילים? בתחושה פיזית? אולי עולה בזיכרונכם ריח או טעם מסוים? נסו לדמיין את הזיכרון באמצעות חוש אחר. האם זה קל באותה מידה?

התברר כי לאנשים שונים ישנה נטייה טבעית לתרגם את העולם לחוש אחד עיקרי וניתן לזהות את העדפתם החושית ע"י התמקדות בהקשבה למילים בהן הם בוחרים להשתמש. אדם בעל התמקדות חזותית (ראייה) יאמר :" אני רואה למה אתה מתכוון" או "הבנתי את התמונה", אדם בעל התמקדות / העדפה שמיעתית יאמר "שמעתי את מה שאמרת" או "מה שאתה אומר צורם לי" אדם בעל העדפה תחושתית יאמר "אני מרגיש את כוונתך" או "אני תופס את הרעיון".

מטפל NLP, המיומן בשימוש בשפה, ביחס להעדפות החושים השונות, יתאים את הטקסט של תהליך הטיפול להעדפתו האישית של המטופל וכך ה"תכנות מחדש" הוא עמוק ואפקטיבי יותר.

למעשה, ייתכן כי שיטות טיפול רבות אחרות נכשלות לעתים, בגלל שונות בהעדפה החושית של המטפל והמטופל, במקרה כזה, חוסר המודעות של המטפל להעדפתו החושית של הלקוח, לשפה המובנת לו, דורשת מהלקוח להתאמץ להבין את כוונתו של המטפל ואף יכולה לגרום להתנגדות, גם אם מהות המסרים שמנסה המטפל להעביר יש בהם ערך והזדמנות לריפוי של הלקוח. מסיבה זו, יותר ויותר אנשים פונים לטיפולי NLP לחיזוק ושיפור התקשורת בין המטפל והמטופל, מה שמשפיע מהותית על אפקטיביות הטיפול.

נכתב ע"י בית אלה - בית לצמיחה, ריפוי והתפתחות, המקיים טיפולים המשלבים NLP, דמיון מודרך והתמקדות , קורסים, סדנאות וליווי נשים במעגל החיים.