טבעי,נטורופתיה,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
גם הגוף יודע לרפא
תאריך פרסום: 28/02/2012
מאת: אורטל מגן
תגיות: נטורופתיה

גם הגוף יודע לרפא – הבעיה בהסתמכות יתר על תרופות

אנחנו חיים היום בעידן שבו הרפואה היא המתקדמת מאז ומעולם. טיפולים ותרופות חדשות מושקות כמעט מדי יום, ולכאורה נראה שעל מנת לחיות חיים בריאים, כל שעלינו לעשות הוא לקחת את התרופה המתאימה בכל פעם.
אלא שלמרות שחשיבה שכזו מאפיינת חלק ניכר מהאוכלוסייה, מדובר בחשיבה שגויה ולעיתים אף מסוכנת.
במאמר זה אשתדל להסביר, מדוע תרופות, עד כמה שהן מבוססות על טכנולוגיה ומחקר מתקדם, אינן יכולות לבדן להבטיח לנו בריאות וחיים טובים.
 
                                                                   תרופות. המפתח לחיים בריאים?
 
ריפוי המחלה מול הפחתת התסמינים
המילה "תרופה" אומנם מגיעה מאותו שורש דקדוקי כמו המילה "ריפוי", אך למעשה מרבית התרופות אינן מיועדות לריפוי מחלות. מפתיע?

ניקח כדוגמא את התרופה, שייתכן והיא הפופולארית ביותר בעולם המערבי – האקמול (פרצטמול). לאקמול אין כל אפקט מרפא, והוא נועד לטפל בתסמינים של מחלות – הפחתת החום והכאבים.
ניקח דוגמא נוספת והיא משפחת תרופות הסטטינים, שמיועדות להפחית את רמות הכולסטרול בדם. גם תרופות אלו אינן מרפאות, אלא בסך הכל מפחיתות באופן זמני את רמות הכולסטרול. ברגע שנפסק השימוש בהן, חוזרות רמות הכולסטרול לקדמותן.
תרופות שונות "נגד צינון", מפחיתות אומנם את תסמיני הגודש באף או השיעול, אך גם הן אינן מרפאות.
כפי שניתן לראות ממספר דוגמאות פשוטות, תרופות רבות אינן מעניקות ריפוי למחלה. ההבחנה הזו שבין ריפוי להפחתת תסמינים היא חשובה, כפי שנראה מיד.
 
החלשת מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף
כולנו יודעים שלתרופות ישנן תופעות לוואי. לדוגמא, תופעת לוואי ידועה של האקמול היא פגיעה בכבד. תופעות לוואי נוספות, שאופייניות לתרופות רבות, כוללות בחילות, כאבי בטן, אלרגיות, פריחות ועוד. אך קיימות השפעות מעבר לתופעות הלוואי.
למרבית התסמינים שמאפיינים מחלות יש סיבה. כשחום גופנו עולה, זו הדרך של המערכת החיסונים להילחם במחלה. הנזלת והעיטוש הן הדרך של הגוף להיפתר מהחיידקים והפסולת שיצרה המחלה בגוף.
הכאבים והרגשת החולשה שמלווים מחלות, גם הם חשובים, ונועדו בין היתר כדי לאפשר לגוף להירגע על מנת לאפשר להתמודד בהצלחה עם המחלה.
גם חוסר התיאבון נובע מאותה הסיבה – הצורך להשקיע את מירב האנרגיה בריפוי ולא בעיכול (בדומה לבעלי חיים – כל בזמן מחלה כמעט ואיננו אוכל).
בטווח הארוך, ההסתמכות על תרופות פוגעת במנגנון הריפוי הטבעי ומחלישה את יכולתו של הגוף להתמודד מול מחלות. כלומר לא רק שאין כאן ריפוי, אלא לעיתים אף להיפך.
 
תזונה ואורח חיים בריא
בניגוד לתרופות, שלרוב מתמודדות עם התסמינים, הרי שדווקא הדרכים ה"טבעיות" מאפשרות להתמודד עם הגורמים למחלה.
המחקר הרפואי הראה שהגורם למגוון מחלות קשות – סוכרת, מחלות לב, מחלות כלי דם ואפילו סרטן – הוא תזונה, או יותר נכון תזונה לקויה.
התזונה איננה רק הגורם, היא גם הפתרון והדרך למנוע חלק נכבד מהמחלות. בתור נטורופתית, אני מייצגת גישה טיפולית שרואה בתזונה ואורח חיים בריא את הדרך העיקרית להשגת חיים בריאים. אך לא רק הנטורופתיה טוענת זאת, אלא גם הרפואה הקונבנציונאלית.
עם זאת, הדגש שנותנת הנטורופתיה לטיפול דרך תזונה ואורח חיים, גבוהה לעין שיעור לעומת הרפואה ה"רגילה". גם הליברלים יותר מביננו, בוודאי יופתעו להגיע לביקור אצל הרופא, ולקבל כמרשם המלצה להרבות באכילת פירות וירקות.
 
לעיתים תרופות הן הכרחיות
לעיתים, תרופות הן הכרחיות ואף מצילות חיים – ובמקרים כאלו חשוב ואף הכרחי להשתמש בהן ובטיפולים שמציע הרפואה הקונבנציונאלית. אך בחלק ניכר מהמקרים, הן רק פוגעות ביכולת הטבעית של הגוף לרפא את עצמו.
לכן, בנוסף לבחירת רופאים טובים, חשוב שתשקיעו באימוץ תזונה ואורח חיים בריאים, כחלק מהמאמץ לשמור על בריאותכם.
 
אורטל מגן היא מטפלת נטורופתית ורפלקסולוגית, בעלת קליניקה בתל-אביב.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
טוען תגובות...