טבעי,דיקור סיני,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
מדוע טיפול באמצעות דיקור סיני נחשב ליעיל?
תאריך פרסום: 28/03/2012
מאת: שי בקליניק
תגיות: דיקור סיני
מדוע טיפול באמצעות דיקור סיני נחשב ליעיל?
מהיכן הגיע הדיקור הסיני והאם הוא באמת עובד? רבים טועים לחשוב כי התשובה לכך היא שלילית וכי אין בסיס ממשי לאקופונקטורה, אך הדבר אינו כך. בשנים האחרונות בוצעו מחקרים רבים שניסו ואף הצליחו להוכיח את יעילותו של הדיקור הסיני בפתירת בעיות רפואיות רבות ונפוצות.

 
האבולוציה של הדיקור הסיני
ישנן עדויות לשימוש בשיטה כ-2000 שנים לפני הספירה אך רק לאחר כ-1800 שנה, בשנת 200 לפני הספירה, החל הדיקור הסיני לתפוס תאוצה ולפרוח. הסינים מאמינים כי הדיקור החל עוד בתקופת האבן בה השתמשו באבנים חדות לדיקור, טיפול כואב כמובן אך הסינים ידעו להתמודד עם כאב זה. השלב הבא באבולוציית האקופונקטורה היה דיקור בעזרת עצמות דגים. בחירת העצמות היה תהליך לא קל – המדקר היה צריך לבחור עצמות חזקות אך דקות ולרוב הן היו נשברות וצריך היה להחליפן בתדירות גבוהה. עם המצאת המתכת החלו המדקרים להשתמש במחטי נחושת - מחטים עבות ועמידות יותר. כמובן שהשימוש באבנים, עצמות, ונחושת למטרת דיקור היה כואב יותר מהטיפול כיום אשר משתמש במחטים דקות יותר באופן משמעותי. עם הזמן התברר כי הסיבה להצלחתה הרבה של האקופונקטורה היא שבימים עברו לא בוצעו מחקרים וניסויים בבעלי חיים. התפתחות הדיקור התבססה אך ורק על הטיפולים האמיתיים בבני האדם ובדיוק מהסיבה הזו הפך לאמין, יעיל ומצליח כל כך.
 
כיצד יודעים שדיקור סיני באמת עובד?
בעבר לא היו הוכחות מוצקות להשפעתו של הדיקור אך כיום עם התפתחות הטכנולוגיה וחופש המידע ישנן הרבה אינדיקציות לכך שהטיפול אכן עובד. מחקרים רבים שבדקו את השפעת הדיקור על מחלות ובעיות רפואיות שונות, מצאו כי הטיפול אכן מרפא ולפעמים אף יותר מטיפול תרופתי. בשנת 2007 השקיע המרכז הארצי לרפואה אלטרנטיבית ומשלימה (בארה"ב) כ-9 מליון דולר על מחקרים בנושא דיקור סיני. אחד מהם גילה כי בשנת 2007 כ-3 מליון מבוגרים ו-150,000 ילדים עברו טיפול בדיקור סיני. מחקר אחר הנערך באוניברסיטת רוהר בגרמניה בשנת 2007, גילה כי מכל סוגי הטיפולים האפשריים בכאבי גב דיקור סיני נמצא היעיל ביותר.
 
במחקר השתתפו כ-1,100 מטופלים עם כאבי גב. חלקם טופלו ע"י רפואה קונבנציונלית, חלקם בדיקור וחלקם בדיקור פלצבו (כלומר דיקור שבו המחטים לא באמת הוחדרו לעור). 47% מהמטופלים במחקר זה שטופלו בדיקור סיני דיווחו על שיפור ניכר במצבם. אותם מטופלים דיווחו על עליה באיכות החיים ואף על שינוי ביכולת התנועה שלהם. הדיקור נמצא לא רק כמשכך כאבים אלא כטיפול הפותר את שורש הבעיה ומפחית ואף מעלים את חומרתה.

מאידך, למרות המחקרים הרבים המוכיחים את אפקטיביות הדיקור, ישנו מספר לא מועט של אלו המתנגדים לשיטת טיפול זו. אותם מתנגדים טוענים כי הוא משפיע על המטופל ע"י אפקט פלצבו בלבד אך מחקר שערכה אוניברסיטת מישיגן גילה אחרת. במחקר השתמשו בסריקות מוח כדי לראות את ההבדל בפעילות המוחית בין מטופלים המקבלים דיקור סיני אמיתי לבין אלו המקבלים דיקור דמה. המחקר גילה כי דיקור סיני גורם למוח לשחרר משככי כאבים טבעיים באמצעות אנדורפינים לעומת דיקור דמה שלא גרם לשחרור חומרים אלה.
 
אין זה מפתיע כי למרות גילה המתקדם של האקופונקטורה רק במאה האחרונה התחילו מדענים לגלות את יעילותו של הטיפול, זאת כאמור בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת שפותחה בשנים האחרונות. נמצא שדיקור סיני יעיל בעיקר בבעיות של כאבי שרירים, כאבי ראש, בעיות פוריות ובעיות שינה. אז אם אתה סובל מבעיה דומה, או מבעיה שהרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה לתת לך מענה עליה, כדאי שתשקול לנסות דיקור סיני בירושלים.
 
 

נכתב ע"י שי בקליניק, מדקר סיני מוסמך - דיקור סיני בירושלים מודיעין והסביבה