טבעי,אסטמה,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
אסטמה של העור והטיפול הטבעי
תאריך פרסום: 05/01/2015
מאת: מערכת
תגיות: אסטמה
אסטמה של העור – האם טיפול טבעי יעיל?
"אטופיק דרמטיטיס", אותה מחלת עור אשר בעברית נקראת לרוב גם אסטמה של העור - על שום הזיקה בין האלרגיה בעור, המלווה לעיתים קרובות באסטמה של דרכי הנשימה, נקראת בסינית Si Wan Feng, כלומר "מחלת ארבעת הקפלים", על שום הופעת הפצעים בקפלים שעל העור, בעיקר בברכיים ובמרפקים. ולרפואה הסינית יש גם לא מעט פתרונות להציע נגד אותה אסטמה של העור.
 
מהי אטופיק דרמטיטיס ואיך מזהים אותה?
אטופיק דרמטיטיס היא מחלה דלקתית עם רקע אלרגי הגורמת לרגישות יתר של העור. המחלה מתבטאת בגרד קשה, עור יבש ופריחה.
 
אין מדובר במחלה מסוכנת, אך הגירודים יכולים להיות עזים וממושכים ולהיות טורדניים ביותר, כולל התעוררות משנת הלילה והפרעה ללימודים, לעבודה ולמהלך התקין של חיי היום-יום. כמו תופעות אלרגיות אחרות, גם האסטמה של העור מושפעת משינויי מזג האוויר, ועשויה להופיע בחילופי עונות ובימים בהם האוויר יבש. 
 
שכיחות המחלה
בעולם המערבי מגיעה שכיחות המחלה עד ל-20% מהאוכלוסייה, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, ו-80% ממקרי המחלה יתרחשו עד גיל 5. במדינות מתפתחות שכיחות המחלה צנועה בהרבה, וחוקרים מייחסים זאת לאורח החיים המערבי, הכולל מנות גדושות של זיהום אויר, מזון מעובד, אורח חיים קצבי ולחץ נפשי רב.
 
בקרב כ-70% מהחולים באטופיק דרמטיטיס נמצאה זיקה משפחתית למחלה אלרגית, וקרוב משפחה הלוקה אף הוא במחלה. חשוב לציין שמשפחת המחלות ה''אטופיות'' כוללת גם נזלת אלרגית, אסטמה אלרגית וקדחת השחת.
 תמונה לפני ואחרי טיפול
תוצאות טיפול טבעי באסטמה של העור – הצילום באדיבות מרפאת דוד פרלה
 
מה כולל הטיפול הטבעי לאסטמה של העור?
הרפואה הסינית רואה בעור שיקוף של בעיות פנימיות, וחוליה המקשרת בין אירוע גופני למצוקה רגשית. מכאן, שהתפרצות של אטופיק דרמטיטיס מצביעה על מספר נקודות בהן יש לטפל במקביל, כדי להחזיר את הגוף ואת הנפש לאיזון.
 
ברפואה המערבית מקובל לטפל במשחות על בסיס קורטיזונים וסטרואידים, אך ברפואה הסינית הטיפול במחלה הוא על טהרת הטבע, ללא תוספת סטרואידים.
 
הטיפול באסטמה של העור יכלול דיקור סיני (שאינו כואב, ומותאם במיוחד לגיל המטופל – זאת גם לאור השכיחות הרבה של החולים בגיל צעיר), במטרה להפחית את הגירוד ואת הסבל שנגרם למטופל. בנוסף, יקבל המטופל צמחי מרפא אשר יסייעו בהורדת היובש בעור ויאזנו את מערכת החיסון.
 
הן לדיקור והן לצמחי המרפא ישנה השפעה אנטי דלקתית המזרזת את הריפוי. מן הצמחים ניתן להכין חליטה לשתייה, אבקות וסירופים שונים, וכן משחות למריחה.
 
קיים קשר הדוק בין תזונה לבעיות בעור, ועל כן בהמשך, לאחר שיחזור לאיזון ומצבו יוטב, יבחן המטפל את תזונת המטופל. מאכלים חריפים, שתייה חריפה, קפאין ועוד, מוכרים ברפואה הסינית כבעלי השפעה מחממת - ועל כן אינם מומלצים לאלו הסובלים מאסטמה של העור. המטפל ירכיב תפריט שישמור על העור קריר וצונן, כדי למנוע התפרצות נוספת של המחלה.
 
ומה בדבר יעילות הטיפול הטבעי? במחקר שנערך בעבר בבית החולים "שיבא" בתל השומר, נמצא כי הטיפול המשולב בצמחי מרפא ודיקור, שיפר באופן ניכר את מצבם של החולים באסטמה של העור, ובתום 3 חודשי המחקר נצפתה אצל כל המשתתפים הטבה במצב העור, בנוסף לדיווחים אודות שיפור באיכות חייהם.
 
הכותב – דוד פרלה, בעל תואר שני M.Sc ברפואה סינית מסורתית, מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה סינית, מטפל ועוסק במחקר בתחום זה במחלקת העור בביה"ח שיבא תל השומר. מעוניינים לדעת עוד על טיפול טבעי באסטמה של העור? בקרו באתר.
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן