טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
טיבם של קשרים
תאריך פרסום: 21/05/2009
מאת: אורית אלמוג מנחת NLP ודמיון מודרך
תגיות: נפש
הצורך הבסיסי של כל אדם הוא לחוש שייכות . הצורך הבסיסי להיות שייך מקשר בין בני אדם  ו אותה תחושה חברתית היא תהליך בסיסי באמצעותו יכול אדם להגשים את הפוטנציאל שלו .  כך שבדרך ההשתייכות הוא מביא לידיי ביטוי  את היכולות שלו שם הוא מוכיח את עצמו כבעל ערך בדרך התרומה שלו לטובת הכלל .
כל אחד מאיתנו חותר למציאת משמעות בחייו, מה שמסייע לפיתוח הדימוי העצמי והערכה העצמית.תחושת ההשתייכות מגבירה את האומץ לנסות דברים חדשים , את היכולת לפתרון בעיות  והתמקדות בהשגת המטרה, במשימות המרכזיות בחייו,  לאדם בעל תחושה חברתית יכולת תיפקוד גבוהה יותר.
 
אז מה הם טיבם של קשרים?
 
ההתמכרות לקבלת שבחים ואישורים חברתיים עלולה ליצור השתעבדות לדעותיהם של אחרים, יש פעמים בהם כדי לא להפסיד את אהדתם, אתה עלול לטשטש את זהותך האישית, בכך שתבחר למלא דרישות האחר  בכך שתמלא אחר דרישותיהם מתוך "הפחד" שמא ידחו אותך שמא תהיה פחות שייך.
לא חשוב מה הזולת עושה, מתכנן, מצפה חשוב רק מה אתה לעומת אלה.
 
רבים בטעות מחפים את אהבת העצמיות שלהם ע"י אהבה כלפי הזולת,  מתוך הנחה שלא ניתן לאהוב אותם כמו שהם, כי אולי פעם לימדו אותם שלא מספיק מגיע להם ובו ברגע  מכניסים  עצמם לתוך מערכת שתכפה עליהם להמציא הוכחה שמגיע להם לקבל .אותם אנשים שגורמים לנו להרגיש כך , עשויים לבקש מאיתנו  להתחיל לשנות את דרך ההתנהלות  שלנו  או לחילופין לשנות את התנהגותם  כלפינו בכדי לבדוק את אהבתך.
 
האם ניסית לחשוב  שבו ברגע שמישהו מקרין חוסר שביעות ממך ומתריס נגדך, יש סיכוי שמקור הבעיה נעוץ בו, מתוך כך שאתם אנשים שונים, או לחילופין שיש לך את היכולת  להבין שהביקורת היא למשהו הספציפי שעשית ולא כלפיך כאדם.
מה שבהחלט יכול לבוא בחשבון כשתדע יותר טוב איך להתייחס לקבל את הדברים . ברגע שתדע לגעת במקומות בהם עולה אותו הרגש, המגיע מתוך חוויה, שנתת לו פירוש שהפעיל רגש שגורם לתגובות שלנו וברגע שתדע לתת לאותם אירועים בחייך תובהנות אחרות , תוכל יותר לקבל את התגובות של הצד השני.  כשאתה בוחר לעצמך להביע את עצמך בטוח יותר ברור יותר.
 
יחסים אישיים לא יצלחו כאשר נוותר על חלק נכבד ממי שאנחנו כפרט בכדי להישאר במערכת היחסים שיצרנו לעצמנו.
 
אין פגישות מקריות, אלה שאמורים להיפגש יפגשו, מפני שיחד יש בהם יכולת למידה, כל אדם מקבל שותף ללימוד נבחר הפותח לפניו הזדמנויות בלתי מוגבלות.
 
יחסי אנוש הן ממעבדותיה של השכינה, אליהן היא מזמנת אנשים בעלי הזדמנות מירבית לצמיחה משותפת,  השכינה יודעת את צירופי האנרגיה ובאיזה הקשר יתרמו האחד לשני.
 
לא כל פגישה או שיחה אכן מתאימה לך.  על כן, תכניס חברים חדשים, תשנה אופי מערכות היחסים, תעריך את עצמך, את זמנך הפנוי. כאשר תיקח אחריות על עצמך ותאשר לעצמך שאתה ייחודי ובעל ערך כך יעשה העולם כולו.
 
מערכות יחסים שאתם יודעים שלא טיפלתם בהם בדרך הטובה עבורכם אתם יכולים לחזור ולשחזר ולראות אלה מתנות קיבלתם מאותם אנשים שנתתם להם את הטוב. אלה בעצם המקומות שהעניקו לך צמיחה. פחד ופסימיות מעכבות צמיחה.
 
תהיה חופשי מהשפעות העבר שלך, ברגע שתוכל לחשוב על ילדותך ועל הוריך ולדעת שהם התאימו לנתיב החיים בו אתה נמצא היום ,לדעת לקבל ולסלוח .  נוכל לבנות עתיד טוב יותר. כי כשאנו  מביאים את העבר להווה אנו יוצרים עתיד מובנה על העבר ואין לנו יכולת להתקדם הלאה.
 
אהבה היא דבר נפלא, עם זאת רצוי להתייחס אליה כתוספת רצויה ולא כרצון הכרחי. ככל שתרכוש עצמאות, ככל שתלמד לאהוב את עצמך תזכה במקור הערכה יציב ומתמשך.
בכל פעם שאתה נזכר באירוע קשה מהעבר שגורם לך לרחם על עצמך או לראות עצמך כקרבן, עצור , ראה מה הטוב שיצרת מאותה התנסות לאדם שאתה היום.
 
לרובינו יש מערכות אישיות הקשורות במנהגים ותבניות שחוזרות על עצמן  כשאתה מתנצל או משתמש בשקר לבן כדי כביכול להגן על רגשותיו של האחר, זה אומר שאתה אינך אוהב את עצמך , אתה מעביר לתת ההכרה שלך מסר כי אתה מה שאינך אינך מספיק טוב או רצוי לאחרים.
האומץ להגיד לא - האם אני רוצה להשביע את רצון האחרים או לתרום לחברה.
חשוב! האם כשלא אומרים את הלא,  היא הדרך לספק צורך אישי להשביע את רצון האחר ומה בעצם חושבים עליי או איזה סיפוק עצמי אחר יש לי כתוצאה מכך?
חוסר היכולת לומר לא = רגשותיו של האחר חשובים לי יותר משלי, כך אתה צובר תרעומת , כעס פגיעה ונתקל בעוד ועוד מקרים דומים.
לא תמיד נוכל לקבל מהקרובים לנו עזרה הדרושה וצריך גדלות רוח לקבל זאת בהבנה להאמין שהתמיכה תגיע ממקומות אחרים, לעיתם גם לא צפויים, אל תוותרו על מה שאתם על התשוקה הבוערת להגשים חלום לממש את ייעודנו הגבוה.
 
אורית אלמוג,
מנחת NLP ודמיון מודרך , ומנחת קבוצות לגיל השלישי   ילדיי הגיל השלישי, תקשורת אישית ובין אישית בדרכי ההתמודדות מול הוריי.

לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן