טבעי,אלרגיה,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
אלרגיה
תאריך פרסום: 31/01/2012
מאת: ע.מ
תגיות: אלרגיה
אלרגיה הינה תגובת יתר של המערכת החיסונית בגוף האדם. מערכת זו אשר בדרך כלל עוזרת לגוף להילחם בוירוסים וזיהומים, מגיבה תגובת יתר בלתי צפויה, אשר פוגעת בבריאותו של האדם. האלרגיה נגרמת בעקבות חשיפה לחומרים אשר נחשבים לרוב בני האדם בלתי מזיקים, כגון: מאכלים מסויימים, עקיצות חרקים, אבק, אבקת פרחים, קשקשים של חיות, עובש ועוד. בעשור האחרון, אנו עדים לעלייה בכמות האנשים המאובחנים כאלרגים. מנתונים אחרונים מתגלה כי כמעט כל ילד שלישי סובל מאלרגיה כלשהי. 

 
זיהוי אלרגיה
תגובות הגוף לחומר הגורם לאלרגיה יכולות להופיע בצורות שונות ובדרגת חומרה שונה. מעקצוץ בעיניים, נזלת, רגישות בגרון ועד לנפיחות הורידים הגורמים לקשיי נשימה קשים, פריחה וגירוד עורי ולעיתים במקרים קיצוניים, אף למוות. למרות הקידמה הטכנולוגית עדיין קיים קושי בזיהוי הבעיה הבריאותית כאלרגיה. חוסר ידע בקרב הורים ואף רופאי משפחה מקשה על הזיהוי כי מדובר באלרגיה ולכן איבחון הרגישות עלול לקחת זמן רב. ילדים רבים הסובלים מאלרגיה מראים תסמינים דומים לשל שפעת או צינון כגון: דלקות בגרון, עקצוץ ואדמומיות בעיניים, שיעול וגירוד בגרון, נזלת ועוד. לכן קיים פיספוס רב באיבחון והילדים אינם מאובחנים כאלרגיים ומקבלים טיפול אנטיביוטי שוב ושוב במקום לקבל את הטיפול הנכון. תגובת אלרגיה חמורה יכולה להיות אף מסוכנת ומכאן חשוב לזהות את הגורם האלרגני.
 
איבחון אלרגיה
ישנן חמש בדיקות עיקריות באמצעותן ניתן לאבחן אלרגיה:
  • דקירות באמצעות מחטים- בדיקה זו נעשית על ידי ארגולוג (מומחה לאלרגיה) אשר מורח טיפות של גורמים הידועים כמעוררי אלרגיה על הזרוע של הנבדק. לאחר מכן עם מחט דקה הוא שורט את העור שריטות קטנות כדי להחדיר את החומר אל תוך מערכת הדם. אחרי מספר דקות בוחנים האם קיימת נפיחות או אדמומיות באחת מן השריטות. נפיחות במקום מסויים מעידה על רגישות יתר לגורם אלרגני זה. 
  • הזרקה תת עורית- הזרקה של גורמים הידועים כמעוררים אלרגיה אל מתחת לפני העור ובדיקה כיצד הגוף מגיב לחומרים אלו.
  • מדבקות- אל גוף הנבדק מדביקים מדבקות במשך מספר ימים. מדבקות אלו משחררות חומר אלרגני ולאחר מספר ימים בודקים האם התקיימה תגובה אלרגית לאחת מן המדבקות.
  • בדיקות דם- לוקחים דם ובודקים האם נמצאים בו נוגדנים הגורמים לאלרגיה (מסוג lge) ולאיזה חומרים הם נקשרים.
  • בדיקות שאיפה- על ידי שאיפה בודקים רגישות לגורמים אלרגניים כגון: אבקות פרחים, קרדיות האבק, עובש ועוד.
 
טיפול
הטיפול היעיל ביותר הינו הימנעות ממגע עם הגורם אליו האדם אלרגי. קיימים גורמים אלרגנים הסובבים את מחייתנו וקשה מאוד להימנע מהם כגון: אבק, אבקות פרחים נפוצים ועוד. לכן טיפול באלרגיה כולל לעיתים  תרופות וזריקות. בזמן חשיפה לאלרגן הגוף מפריש חומר הנקרא היסטמין אשר גורם לתסמיני האלרגיה. התרופות הניתנות במקרים של אלרגיה מכילות חומרים אנטי- היסטמינים אשר מנטרלים את התגובה שיוצר ההיסטמין. כמו כן, קיימים מקרים בהם מטפלים באלרגיה באמצעות סטרואידים העוזרים לעקב את הדלקות הנגרמות כתוצאה מתגובת היתר של הגוף. נוגדי גודש ונוגדי לויקוטריאנים (המשתחררים מן הגוף בזמן ההתקף וגורמים להתכווצות של הסימפונות) גם הם אמצעי טיפול ידועים.