טבעי,כאבים,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
טיפול טבעי בכאבים
תאריך פרסום: 12/04/2012
מאת: ע.מ
תגיות: כאבים
כאבים הינם למעשה אותות מצוקה אותן שלוח הגוף בכדי להתריע על בעיה פיזית או נפשית המתרחשת. כאבים יכולים להופיע בכל גיל, ללא הבדלי תרבות או מין. עוצמות הכאב יכולות להשתנות מאדם לאדם ואף להגיע למיימדים אשר פוגעים בתפקוד ומזיקים לאורח החיים. קיימים כאבים מגוונים ושיטות טיפול רבות בניהן כימיות- תרופתיות ובניהן טיבעיות.

 
יתרונות הטיפול הטבעי
בניגוד לטיפול הכימי- תרופתי, טיפול טבעי מנסה להגיע אל שורש הבעיה ולטפל בה ולא רק בסימפטום שלה. הרפואה האלטרנטיבית מאמינה בכוחותיו של הגוף וביכולותיו לרפא את עצמו. לעיתים הגוף חסר את האנרגיה או שכח כיצד להגן על עצמו ובעזרת המטפלים מאפשרים לגוף לחזור אל מסלול הבריאות.
 
טיפול טבעי בכאבים
הכאבים הנפוצים ביותר בגוף האדם הינם: כאבי ראש, כאבי בטן, כאבי גב וכאבי שרירים או מרפקים. הרפואה האלטרנטיבית מציעה פתרונות טיפוליים רבים לכל האכלוסייה- מבוגרים, ילדים, תינוקות וקשישים. הטיפול האלטרנטיבי מאמין בקשר שבין הגוף לנפש ובכוחותיו של הגוף לרפא את עצמו ולכן דוגל בקיום אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה משולבת בתוספי מזון וויטמינים ביחד עם פעילות גופנית וטיפולים נקודתיים.  להלן מספר טיפולי רפואה טבעית נגד כאבים:
 
סוג הטיפול ולמי הוא מיועד
 
  • רפלקסולוגיה- שיטת טיפול המאמינה בקשר שבין כפות הרגליים לבין כל מערכות הגוף "המשתקפים" על פניהן. המטפלים מאמינים כי על ידי עיסוי ולחיצות באזורים מסויימים בכף הרגל ניתן להשפיע על המערכות הגופניות השונות, לאבחן את מקור הכאב ולרפאו. רפלקסולוגיה מתאימה לכל אחד, בכל גיל ומטפלת בעיקר בכאבי גב, כאבי ראש, מיגרנות, כאבי בטן, קשיי נשימה והורדת מתחים ולחצים. 
  • דיקור סיני- שיטת טיפול אלטרנטיבית המאמינה בקיומן של מאות נקודות על פני גוף האדם אשר משפיעות על האנרגיה והבריאות. דיקור סיני לטיפול בכאב נעזר במחטים קטנות אותן מחדיר המטפל אל מתחת לפני העור בנקודות אלו אשר עוזרות למערכת העצבים של הגוף לשחרר אינדרופינים הפועלים כמשככי כאבים טיבעיים, משפרים מצבי רוח ומפחיתים תחושות מתח וחרדה. הטיפול מתאים לכל אחד ומיועד לכאבים שונים כגון: כאבי ראש, גב, שיניים, מתיחויות וכיווץ שרירים, כאבי בטן, הפחתת מתח ועוד.
  • הומאופתיה- המטפלים בשיטה זו מנסים תחילה לאבחן את המקורות הנפשיים והפיזיים לבעיה על ידי העלאת מידע מתקופת הילדות במטרה לבסס את הטיפול המתאים אשר נקרא "רמדי"- חומר אותו מכין ההומאופת בתהליך מפורט המיועד ספציפית לאותו מטופל. כל מטופל ותמצית הרמדי שלו. טיפול המאופתי יכול להקל על כאבים רבים אך אינו יכול להוות תחליף לרפוא הקונבנציונאלית.
  • טיפולי עיסוי, יוגה ומדיטציה- כאבים רבים מגיעים ממתחים יומיומיים- כאבי ראש, כאב גב, כאבי שרירים ומפרקים לכן פעילויות כגון עיסוי, יוגה או מדיטציה מפחיתות מתחים, משחררות, בונות ומחזקות את הגוף, מגמישות אותו ומקלות על תחושות הכאב.
לסיכום, קיימים סוגי כאב רבים אשר ניתנים לטיפול באמצעות הטיפול הטיבעי.