טבעי,כינים,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
טיפול טבעי בכינים
תאריך פרסום: 12/04/2012
מאת: ע.מ
הכינים הינן מטרד מדבק אשר בקלות יכול להדביק את ראשי המשפחה כולה. כאשר מאבחנים הופעתן של כינים על הראש חשוב למגר את התופעה בצורה יסודית ויעילה. קיימות שיטות רבות לטיפול בכינים אשר חלקן כוללות שימוש בחומרים כימיים ולא בריאים אך בין כל ההיצע ניתן למצוא גם שיטות טיפול טבעיות ויעילות.
שיטות טיפול טבעי בכינים
קיימות שיטות טיפול בכינים רבות אשר עושות שימוש בחומרים טבעיים אשר אינם מזיקים לאדם ולסביבה:
  • תכשירי חפיפה טבעיים- ניתן לרכוש תכשירי חפיפה העשויים מחומרים טבעיים בבתי הטבע והמרקחת. התכשירים ארוזים כמיכלי ריסוס או שמפו ומתאימים לכל גיל ולכל סוג שיער. חשוב לפעול, שלב אחרי שלב, על פי הוראות השימוש הכתובות על גבי האריזות ולשים לב לכל הוראות האזהרה. 
  •  שיטות טיפול מסורתיות- הכינים מלוות את האדם עוד מראשית בריאתו. עם השנים נאספו השיטות המסורתיות אשר עברו במהלך הדורות ונמצאו יעילות גם היום. הטיפול הטבעי בכינים בשיטה המסורתית נעזר בעיקר בחומרים הקיימים בכל בית או שניתן לרוכשם בקלות בשווקים המקומיים.
השיטות המסורתיות הנפוצות ביותר לטיפול טבעי בכינים: 
  1. חומץ- בתנועות עיסוי חופפים את הראש עם חומץ הדרים ומשהים למספר דקות על הראש עם מגבת. שוטפים את הראש עם מים חמים וחופפים עם שמפו רגיל ולאחריו עם קונדישינר. בעזרת מסרק צפוץ מסרקים את השיער באופן שיטתי וקפדני (במיוחד מאחורי האוזניים ובעורף- המקומות האהובים במיוחד על הכינים) מנקים את המסרק באמצעות מגבת נייר מן הכינים הדבוקות אליו והורגים אותן.
  2. רוזמרין- ריחו של צמח הרוזמרין מרחיק כינים ולכן מריחה של השיער בתמצית רוזמרין יכולה לטפל ביעילות בתופעת הכינים. את תמצית הרוזמרין מכינים כמו שמכינים תה- שופכים מים רותחים על עלי הרוזמרין ומשהים להתקררות. על התמצית להיות מרוכזת מאוד. מורחים את התמצית על הראש בתנועות חפיפה, משהים למספר דקות ושוטפים עם מים חמים. חופפים עם שמפו וקונדישינר רגילים ומתחילים לסרק באופן שיטתי עם המסרק הצפוף. את הכינים אשר דבוקות למסרק הורגים עם מגבת נייר.
  3. שמן עץ התה ושמן זית- השילוב בין שמן עץ התה לשמן הזית אינו נעים לכינים לכן מריחת תמצית משמנים אלו על הקרקפת, חפיפת הראש וסירוקו על ידי מסרק צפוף יכולים לעזור לטפל בבעיית הכינים.
  4. מרקחת תמציות אתריות- להכנת המרקחת לוקחים 27 טיפות מן התמציות הבאות- רוזמרין, גרניום, הדס ולבנדר ומערבבים עם שתי כפות שמן זית. מורחים את מרקחת הצמחים על הראש באופן יסודי, משהים על הראש מספר דקות ושוטפים עם מים חמים. חופפים עם קונדישינר ומסרקים בעזרת המסרק הצפוף והורגים את הכינים שעליו.
טיפול מניעתי
לא משנה באישה שיטה נעזרתם – טיפול טבעי בכינים או תכשיר, הכינים מטילות ביצים הבוקעות כ10 ימים עד שבועיים מרגע ההטלה לכן טיפול חוזר כשבועיים לאחר הטיפול הראשון הינו קריטי וחשוב ביותר בכדי לחסל גם את הכינים העלולות לבקוע מחדש.