טבעי,רטינופתיה סוכרתית,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
רטינופתיה סוכרתית
תאריך פרסום: 11/06/2012
מאת: ע.מ
תגיות: סוכרת
רטינופתיה סוכרתית – שלבי ההתפתחות והטיפול ברפואה הסינית
רטינופתיה סוכרתית היא סיבוך של מחלת הסוכרת. המחלה פוגעת בעיניים ובשלבים מתקדמים שלה גורמת לפגיעה חמורה בראייה.
 
הסוכרת היא מחלה רב מערכתית הנפוצה בעולם המערבי ושכיחותה עולה עם השנים. מחלת הסוכרת פוגעת בכלי הדם הקטנים בגוף, ובכללם בנימים המצויים ברשתית העין. עם העלייה בשכיחות הסוכרת עולה גם שכיחותה של רטינופתיה סוכרתית והיא מהווה את הגורם השכיח ביותר לאובדן ראייה מוחלט בגילאים 24-47 שנים. רוב חולי הסוכרת יפתחו רטינופתיה סוכרתית לאחר כעשר עד עשרים שנים שהם סובלים מהמחלה.
 
נהוג לחלק רטינופתיה סוכרתית לשלושה סוגים המהווים את שלבי ההתפתחות של המחלה:
 
  • רטינופתיה סוכרתית רקעית – זהו השלב המוקדם של רטינופתיה סוכרתית, בו מופרש נוזל מכלי הדם ברשתית הגורם לטשטוש בראיה המרכזית, בדרך כלל לכמה ימים עד שנספג הנוזל מחדש.
  • רטינופתיה סוכרתית קדם שגשוגית – במצב המתון של שלב זה מתחילה חסימה של כלי הדם ברשתית. במצב המתקדם יותר כמות כלי הדם החסומים גדלה ונוצר מחסור בחמצן באזורים שונים ברשתית.
  • רטנופתיה סוכרתית שגשוגית – זוהי הצורה הקשה יותר של רטינופתיה סוכרתית בה, כתוצאה מהמחסור בחמצן, צומחים כלי דם פתלוגיים ברשתית המדממים לתוך העין ופוגעים באופן חמור בראייה.
 
רטינופתיה סוכרתית לא ניתנת למניעה לחלוטין, אולם ניתן להפחית את גורמי הסיכון להתפתחותה וכן ניתן להקטין את רמת החומרה שלה. איזון נכון של הסוכרת ורמות הסוכר בדם לרוב ימנע התפתחות של רטינופתיה סוכרתית שגשוגית. כמו כן, שמירה על לחץ דם תקין עשויה להפחית את הסיכון לרטינופתיה סוכרתית ולעכב את קצב התדרדרותה. לחולי סוכרת מומלץ לערוך בדיקות עיניים תקופתיות בתדירות גבוהה על מנת לאבחן התפתחות של רטינופתיה סוכרתית מוקדם ככל הניתן ולאפשר טיפול מתאים. לאחר שמאובחנת רטינופתיה סוכרתית יש להמשיך ולבצע מעקב אחר התפתחותה.

טיפול ברטינופתיה סוכרתית באמצעות רפואת עיניים סינית
 
הטיפול ברטינופתיה סוכרתית באמצעות רפואת עיניים סינית נעשה בהתאם לשלב של המחלה ולסימפטומים הקיימים. מטרת רפואת העיניים הסינית היא לטפל בגורמים למחלה ולמנוע את התדרדרותה, כמו כן הטיפול עשוי להביא לשיפור ניכר בראייה. הדיקור הסיני והשימוש בצמחי מרפא משפרים את זרימת הדם אל עבר הרשתית ומסייעים במניעת היווצרותם של אזורים הסובלים מחוסר חמצן ובכך עשויים למנוע את היווצרותם של כלי הדם הפתולוגיים הגורמים לפגיעה חמורה בראייה.
 
המאמר באדיבות מרפאת CLEAR לרפואת עיניים סינית, בהנהלת איתי שרף - מומחה מחלות עיניים ורשתית העין.