טבעי,עניים,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
טיפים טבעיים שיעזרו לכם לשמור על עיניים בריאות
תאריך פרסום: 11/06/2012
מאת: ע
טיפים טבעיים שיעזרו לכם לשמור על עיניים בריאות
האימרה "מניעה טובה יותר מטיפול" נכונה במיוחד כאשר מדובר במחלות עיניים, אשר רבות מהן חשוכות מרפא וגורמות לפגיעה חמורה בראייה. וכמו כל דבר הקשור לבריאות, גם העיניים ישמרו טוב יותר אם תקפידו על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה. קראו כאן מה כדאי לעשות (ומה לא) כדי לשמור על עיניים בריאות.
 
  1. לאכול נכון – העשירו את התפריט היומי שלכם בחומרים נוגדי חימצון. מחקרים הראו כי לאנשים בעלי רמות גבוהות של נוגדי חמצון בדם סיכויים נמוכים יותר לחלות בקטרקט ובמחלת AMD – מחלה הגורמת לניוונם ומותם של תאי הרשתית בעין וכתוצאה מכך גורמת לפגיעה חמורה בחדות הראייה. מבין נוגדי החמצון חשובים במיוחד הויטמינים לוטאין וזיאקסטנין אשר נמצאים בירקות עליים ירוקים וירקות ופירות כתומים וצהובים.
    נוגד חמצון נוסף החיוני לבריאות העיניים הוא בטא קרוטן ההופך בגוף לויטמין A החשוב לראיית הלילה ולמניעת יובש בעיניים. בטא קרוטן נמצא בגזר ובשאר ירקות ופירות כתומים.
  2. לעבוד נכון מול המחשב – רבים מאיתנו מבלים שעות רבות מהיום מול המחשב. אי התאמה של סביבת העבודה עלולה לגרום ליובש בעיניים, אודם וגירוי בעיניים, ראייה מטושטשת ועייפות. בזמן עבודה ממושכת מול המחשב מומלץ לכוון את המסך בזוית המתאימה, לשבת בנוחות מול המסך ולהשתמש בתאורה מתאימה. כמו כן, מומלץ לעשות הפסקות של כמה דקות מדי פעם ולתת מנוחה לעיניים, ולא פחות חשוב – למצמץ. המצמוץ תורם לפיזור הדמעות בעיניים ומסייע במניעת תחושת עייפות ויובש בעיניים.
  3. להפסיק לעשן – כן, גם כדי למנוע מחלות עיניים מומלץ להפסיק לעשן. עישון גורם להיצרות כלי הדם ומגביר את הסיכוי לחלות ב- AMD ולפתח קטרקט. כמו כן, עישון עלול לפגוע בעצב הראייה ולהחריף תופעות של יובש בעיניים.
  4. להיבדק אצל רופא העיניים – רבים וטובים חושבים שכל עוד הם רואים טוב הכל בסדר. ראייה טובה זה בהחלט סימן טוב, אולם ישנן מחלות עיניים כגון גלאוקומה ו AMD, שבשלבים הראשונים שלהן אין שום תסמינים. יחד עם זאת, אבחון מוקדם וטיפול מתאים עשויים למנוע נזק בלתי הפיך לעין. לכן מומלץ החל מגיל ארבעים לבצע בדיקת עיניים שגרתית אחת לשנה. אנשים הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה או בעלי הסטוריה משפחתית של מחלות עיניים נדרשים לעבור בדיקות עיניים בתדירות גבוהה יותר.
     
המאמר באדיבות מרפאת CLEAR לרפואת עיניים סינית, בהנהלת איתי שרף - מומחה רשתית העין ומחלות עיניים.