טבעי,כושר,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
כושר גופני ורפואה משלימה
תאריך פרסום: 05/09/2012
מאת: מנהל האתר
השינוי
"התעוררתי לצלילי השעון המעורר כמידי בוקר. לפקוח את העיניים היה מאמץ עילאי. קמתי בקושי מחפשת את חפיסת הסיגריות על מנת להצית את הסיגריה הראשונה כמידי בוקר. עם שאיפת העשן הראשונה החלה התקפת הניקוטין. שיעול אינסופי מלווה בליחה שהבהירה לי כי הריאות לא יסחבו עוד לאורך זמן. שטפתי פנים נעמדת מול המראה, מתעבת את הבבואה שהשתקפה לה ממול. מה שהשתקף היה דמות נטולת חיים ונטולת צורה וקשישה בעשור מהגיל האמיתי שלה. הגעתי להבנה באותו הרגע שאני הולכת לשנות את זה. לשנות את הצורה החיצונית, לשנות את הקריירה, לשנות את החיים שכל כך תיעבתי את מה שהפכו להיות, לשנות תזונה, לשנות את אורח החיים, לשנות את הכול!"
זהו הסיפור שלי. אם גם אתם חשים כך נוכל ביחד לעשות את השינוי, צעד אחר צעד וביחד נשנה את סוף הסיפור.

 
הצעד הראשון- רפואה משלימה
הצעד הראשון היה לגשת לטיפול באמצעות הרפואה המשלימה באמצעות חברה שהמליצה בחום. רפואה משלימה או בשמותיה האחרים רפואה אלטרנטיבית או רפואה מונעת הם שמות למגוון נרחב של שיטות טיפול אלטרנטיביות משלימות אשר רואות בגוף והנפש כמקשה אחת בלתי ניתנת להפרדה ורואה בכל מצב גופני ביטוי ישיר של מצב מנטאלי נפשי, כלומר החולי הגופני הוא ביטוי ישיר של הפרת האיזון של המצב הנפשי, והחזרת האיזון לקדמותו, תרפא את החולי הגופני מן השורש. קיימות שיטות אלטרנטיביות רבות, חלקן מרפאות במגע כמו רפלקסולוגיה ושיאצו, אחרות הינן שיטות אנרגטיות מנטאליות כמו הילינג, ביופידבק ורייקי, ישנן שיטות המבוססות על צמחי מרפא כמו צמחי באך, ישנו הדיקור הסיני ועוד עשרות שיטות נוספות ומשולבות ביניהן, כאשר החוט המקשר בין כולן הוא החזרת האיזון בין הגוף לנפש. ביכולתה של הרפואה המשלימה לטפל במגוון רחב של בעיות כמו אלרגיה, בעיות גב ופרקים, תפקודי לב, הפרעות שינה, היפראקטיביות וחוסר מנוחה, הרזייה, גמילה מעישון והתמכרויות נוספות וכמובן החזרת הרוגע והשלוה אל הנפש.
 
כושר גופני
החלטתי שעל מנת להפוך את השינוי לאפקטיבי יותר אתחיל במקביל באימוני כושר גופני. מאחר שניסיון קודם בעבר לימד אותי שלהירשם לחדר כושר יהיה בזבוז כסף בשל הנטייה שלי, כמו מרבית האנשים, שלא להתמיד בשל כל מיני אילוצים למיניהם שדוחקים את האימון בחדר כושר לתחתית הרשימה, החלטתי לנסות מאמן כושר אישי. בדיעבד התברר שזו הייתה הבחירה הנכונה. כושר גופני בהתאם לנתונים שהתפרסמו בכתב העת הרפואי Mayo Clinic Proceedings  עולה כי קיים קשר הדוק בין ירידה במשקל לכושר גופני, יכולה למנוע את מחלת הסוכרת, מורידה את לחץ הדם, מורידה את ריכוז השומנים בדם, מונעת שיתוק מוחי, מסייעת לשיקום לאחר התקפי לב, מסייעת במקרים של סתימות עורקים ברגלים ויכולת שיפור ההליכה, משפרת את תפקודי הריאות, מפחיתה את הסיכון ללקות בעשרות מינים של סרטן, מחזקת את העצמות ועוד.
 
השילוב המנצח
התחלתי להתאמן במקביל לטיפול האלטרנטיבי שקיבלתי בצורה סדירה. בפגישה הראשונה ביני לבין מאמן כושר אישי שבחרתי הוא שאל ותחקר על הרגלי החיים ושלי והרגלי התזונה, בדק את אישור הרופא והמלצותיו, שאל אותי לגבי יעדים וביחד רכבנו מערך אימונים ותפריט תזונתי מסודר וקפדני. האימונים היו על בסיס קבוע בהתאם ליעדים שהצבתי לעצמי. לא אשקר ואומר כי היו מקרים שניסיתי לוותר לעצמי, היו גם פעמים שרציתי להפסיק, אבל מאמן הכושר שלי לא ויתר ובעידוד ויד מושטת עמדנו ביחד ביעדים. לאחר שבועיים של שילוב בין רפואה משלימה ואימון כושר גופני התחלתי לקבל מחמאות. בחלוף שלושה חודשים נראיתי והרגשתי נפלא. ערכתי בדיקות דם אצל רופא המשפחה. התוצאות הדהימו הן את הרופא והן אותי. כששאל אותי מה בדיוק עשיתי, עניתי לו שבסך הכול שיניתי את אורח החיים: שילבתי בין הרפואה המשלימה לכושר גופני.

מה אגיד לכם? נכון להיום אני הדמות הניבטת מול המראה.
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן