טבעי,רטיניטיס פיגמנטוזה,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
טיפול טבעי ברטיניטיס פיגמנטוזה
תאריך פרסום: 14/10/2012
מאת: ע.מ
תגיות: עיניים
רטיניטיס פיגמנטוזה: הטיפול הטבעי

 
רטיניטיס פיגמנטוזה היא קבוצת מחלות עיניים גנטיות הפוגעות ברשתית העין ואשר לכולן מאפיינים קליניים דומים.
הסימפטומים לרטיניטיס פיגמנטוזה

מחלת רטיניטיס פיגמנטוזה  גורמת לפגיעה הדרגתית בתאי הקולטנים ברשתית העין, אשר אחראים על קליטת קרני האור והמרתן לדחף עצבי הנשלח למוח. הפגיעה בקולטנים גורמת לפגיעה חמורה בראייה, ואף עלולה להביא לעיוורון.

הסימפטומים של המחלה מופיעים לפי סדר פגיעת הקולטנים. לרוב נפגעים ראשונים הקולטנים מסוג קנים האחראים על ראיית הלילה ועל הראייה ההיקפית, לכן רטיניטיס פיגמנטוזה מתחילה ברוב המקרים בעיוורון לילה. ככל שנפגעים עוד קולטנים מסוג קנים נפגעת גם הראייה ההיקפית, שדה הראייה הולך ומצטמצם והחולה רואה את העולם כמתוך צינור ("ראיית צינור"). כאשר נפגעים גם הקולטנים מסוג מדוכים, האחראים על ראיית היום והראייה החדה המרכזית, החולה מאבד בהדרגה את ראייתו באופן מוחלט.
 
רטיניטיס פיגמנטוזה: הגורמים למחלה
למחלת רטיניטיס פיגמנטוזה גורמים גנטיים שונים, ואף התורשה מגוונת: ישנם מקרים של רטיניטיס פיגמנטוזה דומיננטית, כלומר די בגן אחד הנושא את המחלה כדי שהיא תפרוץ, וישנם מקרים של רטיניטיס פיגמטוזה רציסיבית. במקרים אלו אם האדם נושא רק גן אחד של המחלה הוא נשא של רטיניטיס פיגמנטוזה מבלי לחלות בה.
 
בשנים האחרונות המחקר הגנטי והגנטיקה המולקולרית התפתחו באופן עצום בכל הקשור במחלות בכלל ובמחלות עיניים בפרט, ובכלל זה במחלת רטיניטיס פיגמנטוזה, ומופו ואופיינו גנים רבים אשר מוטציות בהם אחראיות על התפתחות המחלה. עם זאת, עדיין לא ידועים כל הגנים המעורבים ברטיניטיס פיגמנטוזה והמחקר הרפואי עדיין עומל על פיתוחה של שיטת טיפול חדשנית המבוטססת על הידע הגנטי אשר תרפא את המחלה.
 
טיפול ברטיניטיס פיגמנטוזה באמצעות רפואת עיניים סינית
הטיפול במחלת רטיניטיס פיגמנטוזה באמצעות רפואת עיניים סינית מתמקד בעצירת התדרדרות המחלה ואף יכול להביא לשיפור במצב הקיים. הטיפול כולל דיקור סיני (אקופונקטורה), שימוש בצמחי מרפא והמלצות תזונה והוא נחשב יעיל במיוחד בטיפול במחלות רשתית העין משום שהוא משפר משמעותית את זרימת הדם והחמצן אל עבר הרשתית ומשפר את התגובה החשמלית של התאים לאור.
 
המאמר באדיבות מרפאת CLEAR לרפואת עיניים סינית, בהנהלת איתי שרף - מומחה לטיפול  ברטיניטיס פיגמנטוזה ובמחלות רשתית העין.
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן