טבעי,תה קמומיל
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
תה הקמומיל - ככה תרגעו!
תאריך פרסום: 14/02/2016
מאת: מערכת טבעי

תה קמומיל (בבונג) משלב בזכות צמח הקמומיל יכולות מרשימות והכל בכמה שלוקים נעימים. תה הקמומיל ידוע זה אלפי שנים  כמרגיע, זו תכונתו העיקרית, ובעיני רבים הוא נחשב הואליום של הטבע. הוא פשוט עובד כמו תרופת הרגעה ומגיע למערכת העצבים שבראש שלנו ודואג לקולטנים שלעבוד בצורה מווסתת יותר. ברגע שהם משחררים הורמונים פעילים וממריצים הגוף והנפש לא רגועים, וברגע שהתרופה מגיעה לקולטנים היא מאיטה את קצב הפעילות. ככה גם הקמומיל. למעשה, יותר נכון להגיד שהתרופה מחקה את  תה הקמומיל הטבעי ולא ההיפך.

סגולותיו של תה הקמומיל כמרגיע שימשו ברפואה העתיקה זה אלפי שנים והאמת שכמו אז כך כיום -  משתמשים רבים, משתכנעים במהירות בסגולה זו של התה, אבל זה לא רק זה.  

הקמומיל הוא צמח שבמקור גדל בהונגריה; הוא צמח מרפא מרגיע, עדין ובטוח לשימוש גם לילדים. פעילותו המרגיעה תורמת במצבים של לחץ וחרדה, ולכן הוא מומלץ לשימוש במצבי חרדה, מתח ונדודי שינה, וכן במצבים של לקראת התמודדות עם מתח, חרדה ולחצים. כלומר, אם אתם לקראת פעילות שאתם יודעים שבמהלכה אתם צפויים להיות במתח או חרדה, התה יכול להקל ולעזור לכם.

תה הקמומיל גם עוזר במצבים של כאבי ראש ומיגרנות, וגם השימוש בו "עושה טוב" לקיבה / למערכת העיכול/ לבטן. תה הקמומיל עוזר למניעת צרבות, כלומר יש לו השפעה חיובית ומרגיעה על מערכת העיכול במובן הרחב – כאבי בטן, הרגשת נפיחות, צרבת ועוד. אנשים רבים עם כאבי בטן או בעיות סביב מערכת העיכול משתמשים בו והתה עוזר להרגעת אזור הבטן. גם במצבים של דלקתיות במערכת העיכול, מצבים של גזים או בעיות עיכול שונות (לרבות גסטריטיס ו-IBD) הקמומיל עשוי להיות פתרון טוב.

שימושים נוספים של תה הקמומיל – ניקוי עיניים כאשר מתפתחת דלקת , הורדת חום במקרים מסוימים, שטיפת פה, טיפול בזיהומים, הפחתה ומניעה של דלקות עור, הקלה בכאבים שונים (שיניים, שרירים, פרקים ועוד).

איך משתמשים בקמומיל?

האפשרות הנפוצה היא תה קמומיל פשוט שקונים ברשתות/ מכולות. אבל אפשר לצרוך את הקמומיל בצורה אחרת – לרכוש  את חליטת הצמח ולהשרות את החליטה במים חמים.

השאלה בכמה להשתמש ומתי תלויה בסוג הטיפול ובאדם עצמו. כך לדוגמה לטיפול בצרבת אפשר לשתות כוס תה קמומיל לאחר הארוחה. לטיפול בחוסר שינה מומלץ לשתות כמה כוסות במהלך היום.

אם אתם רוצים לטפל בדלקת בעיניים או עייפות העיניים והרגעת, כדאי להשרות את צמח הקמומיל במים חמים לחכות עד להתקררות של המים ולשוטף את העיניים עם מי החליטה הפושרים.  

לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן