טבעי,תה מליסה
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
תה מליסה - להפחית דיכאון, להירגע, להתרכז, לישון טוב...ועוד
תאריך פרסום: 14/02/2016
מאת: מערכת טבעי

תה המליסה נחשב כמפחית דיכאון, חרדות ומתח, מקל על נדודי דינה והפרעות שינה בכלל, וכן מקל על בעיות במערכת העיכול וקיבה עצבנית. תה המליסה קרוב לתה הקמומיל – שניהם עוזרים בהרגעה ובבעיות עיכול שונות, אך כמובן שלכל אחד מהם הייחוד שלו, הטעם שלו.

המליסה היא צמח מרפא ששנים רבות נחשב בעל תכונות ריפוי. המליסה יכולה להיות בחליטה, אבל, אתם יכולים להשתמש בעלים שלה כתוספת לסלט, או פשוט סתם ללעוס את העלים של המליסה.   

 מעבר להפחתת דיכאון (שיפור מצב הרוח) וחרדות (הרגעת החרדות), מייחסים למליסה את התכונות הבאות –

-        הסדרת המחזור הנשי

-        סיוע ליתר פעילות של בלוטת התריס וטיפול בעייפות כרונית - למליסה יש השפעה על פעילות בלוטת התריס, והיא, ככל הנראה, מאזנת  את ייצור ההורמונים, דבר שעוזר בפני עצמו לטפל בעייפות כרוניות ובמחלות אחרות הקשורות לבלוטת התריס.

-        עזרה בשיפור הזיכרון ושיפור במצב האלצהיימר והדמנציה.  השמנים האתריים המשתחררים בלעיסת המליסה תורמים, ככל הנראה, לשיפור הזיכרון וגורמים להארכת תשומת הלב והריכוז בקרב הסובלים ממחלת האלצהיימר. כמו כן, הלעיסה תורמת להרגעה והפחתה של פעילויות מוגזמות חוזרות ונשנות בקרב הסובלים מדמנציה.

-        טיפול בהרפס -  לפוליפנולים (תרכובות כימיות המצויות בצמחים) בצמח המליסה יש, ככל הנראה, תרומה  לתהליך הטיפול בפצעי הקור הנגרמים בעקבות נגיף ההרפס.  צריכה קבועה של מליסה עשויה להפחית בצורה משמעותית  את תדירות התפרצויות הפצעים.

-        הרגעת כאבי ראש -  למליסה יש אפקט מרגיע ולכן היא עוזרת מאוד במצבים של מתח, חרדה ולחץ, אלא שאפקט ההרגעה הוא כללי ומתבטא במקומות נוספים, לרבות הרגעת כאבי ראש.

-        שיפור יכולת הריכוז – לצריכת מליסה מייחסים מעבר ליכולת ההרגעה גם יכולת ריכוז (שהרבה פעמים הולכות יחדיו – כשאנחנו רגועים אנחנו מרוכזים וממוקדים יותר)

-        ניקוי הפנים – המליסה משמשת גם לניקוי פנים – אדים חמים של עלי מליסה שהורתחו במים, עוזרים לניקוי העור, וגם שטיפה במים פושרים משחררים ומנקים את עור הפנים.

-        טיפול בעקיצות ופצעים בעור מליסה מקלה על  עקיצות של חרקים או פצעי עור קלים, ומרגיעה את המקום העקוץ / הפצוע.

-        שמירה על רעננות , האטת תהליך הזדקנות -  המליסה נחשבת למקור חשוב של אנטי אוקסידנטים, שלמעשה מגנים עלינו מפני נזקי החמצן ומאטים את הליך הזדקנות הגוף.

לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן