טבעי,תה ירוק
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
תה ירוק לעומת תה רגיל – אין בכלל מה להשוות!
תאריך פרסום: 15/02/2016
מאת: מערכת טבעי
תגיות: תזונה
תה ירוק לעומת תה רגיל – אין בכלל מה להשוות! תה ירוק מעניק לגוף ולנפש חוזקות שרחוקות מלהיות בתה הרגיל – אז כדאי להפנים, וכדאי להתרגל רק לירוק – זה הרי תה לכל דבר ועניין, רק יותר טעים (טוב, על זה אפשר להתווכח – כל אחד וטעמו) והוא יותר בריא (ועל זה אי אפשר להתווכח). תה ירוק עדיף על תה רגיל מהסיבה הפשוטה שהוא מחזק את הגוף במספר מישורים, כל סוג של תה ויתרונותיו.

ככלל, תה ירוק משמעו תה עם עלים של צמח (חליטה של מים חמים ועלים של צמחים), כשלכל צמח יש את היתרונות הייחודיים לו. לתה הקמומיל יש יכולת הרגעה ולכן הוא טוב לטיפול במתח, חרדה, בעיות שינה; למליסה יש גם יכולות כאלו והיא גם טובה לטיפולים נוספים לרבות דכדוך ודיכאון.

ככלל, התה הירוק מספק רוגע שזה אולי נשמע תרופה לנפש אבל גם לגוף. אחרי הכל גם הגוף צריך להירגע, והתה מקל על כאבי שרירים, התמתחויות, כאבי בטן ועוד. הכל התחיל לפני 4,700 שנים – כך מספרת האגדה. קיסר סין שן-ננג דגל בשתיית מים חמים והאמין כי הדבר טוב לבריאות. יום אחד טייל הקיסר בגן עם כוס מים חמים ולכוס צנח עלה , הקיסר המשיך לשתות , וכך הגיע לעולם התה הירוק. סוגים של תה קיימים אלפי סוגים של תה, וזה שאנחנו מרבים לשתות (קרוב ל-80% מהיקף התה העולמי) הוא דווקא התה השחור, ה"נחות" מכולם. סוגי התה המיוצרים בעולם נחלקים ל-3 סוגים עיקריים כאשר כל סוג שונה מהאחר בכמה מישורים ובעיקר בדרך ההפקה והייצור שלהם.

התה השחור המוכר הוא תה תה שמופק מעלי הקמליה הסיני. עלי התה האלו עוברים תהליך של ייבוש , לאחריו מגיע שלב ההתססה שגורמת לחמצון של העלים ולשינויים כימיים במקביל לשינויי הצבע – לשחור . סוג נוסף של תה הוא תה אולונג – בתהליך הפקת התה הזה, העלים מיובשים בשמש ועוברים תהליך תסיסה חלקי, להבדיל מהתה השחור. כאן תהליך התסיסה חלקי ואיטי , התה הזה נחשב איכותי יותר והוא מהווה רק כמה אחוזים בודדים מתצרוכת התה העולמית. והגענו לתה הירוק – בתה הירוק, העלים מחוממים בעזרת אדים, הם לא הופכים לשחורים, הם עדיין רעננים, הם עדיין ירוקים והם עדיין שומרים על התכונות שלהם שבין היתר כוללות (בסוגים רבים) את יכולות ההרגעה וההקלה על כאבים ומיחושים. התה הירוק מהווה קרוב ל-20% מהתצרוכת העולמית, וחלקו בתצרוכת העולמית הולך וגדל על חשבון התה השחור.

 תה ירוק – מה בעצם יש בפנים? בתה הירוק יש נוגדי חמצון שהם מרכיב חשוב בתזונה שלנו. בתה יש מספר סוגים של נוגדי חמצון, במיוחד EGCG. התפקיד של נוגדי החמצון במערכת שלנו חשוב – נוגדי החמצון מנטרלים את פעולתם של תוצרי לוואי של פעולות שונות בגוף שיכולים להפוך למסוכנים ואלימים ועלולים לפגוע בתאים ורקמות בגוף. 

נוגדי החמצון אלו בעצם החיילים של הגוף במלחמתו נגד תוצרי הלוואי האלו. בתה ירוק יש רמה יחסית גבוהה של נוגדי החמצון ולכן מדובר בתרומה חשובה נגד תוצרי הלוואי והמחלות שהם עלולות לגרום, לרבות מחלות לב וכלי דם. כמו כן, נוגדי החמצון חשובים לתהליך הפחתת רמת הכולסטרול בגוף. תה ירוק גם מגן על העיניים. בעיניים מסתבר יש ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, וזאת כדי להילחם במזהמים חיצוניים וההשפעות שלהם, וכן להתמודד נגד נזקים שנגרמים מקרינת השמש. נוגדי החמצון שבתה הירוק, כך מעריכים, נספגים בגוף ומגיעים, בין היתר, למאגר נוגדי החמצון שבעיניים ומחזקים את ההגנה עליהן. לתה הירוק, כך מעריכים, יש גם יכולות מניעה של מחלות מסוכנות, לרבות סרטן.  

הגורם למחלות אוטו-אימוניות, לרבות סרטן, הוא פעולה לא תקינה של מערכת החיסון. מערכת החיסון במחלה זו בעצם טועה בזיהוי ומגדירה חלקים מסוימים מגוף האדם כאויב ומזהם ותוקפת אותו – כלומר, מדובר בפגיעה עצמית של מערכת החיסון, בגלל טעות בזיהוי. שתיית תה ירוק מסייעת לאיזון וויסות של מערכת החיסון, וכך בדרך עקיפה תורמת למניעה, ומשמשת כסוג של טיפול מונע לסוגים שונים של סרטן ומחלות שקשורות למערכת החיסון. תה ירוק גם משפר את חילוף החומרים בגוף, ויש כאן כמה יתרונות – מעבר לכך שהמזון מתעכל מהר, הוא גם מתנקה מהר ולא משאיר רעלים בגוף. תהליכים איטיים של מערכת העיכול גורמים לתסיסה והפרשת רעלים, ואילו תהליך מהיר, עשוי למנוע הישארות של רעלים בגוף.