טבעי,שקדים
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
שקדים - האם הם טובים לדיאטה?
תאריך פרסום: 15/02/2016
מאת: מערכת טבעי
תגיות: תזונה,  שקדים
שקדים – שקדים ובכלל פיצוחים הם בעיה גדולה לאנשים שנמצאים בדיאטה – הם ממכרים, לוקחים אחד, שניים ותוך רגע זה הופך לחופן גדול, ועוד חופן...והלכה הדיאטה. כן, זה ממש אסון לדיאטה. אבל מסתבר ששקדים זה לא ממש נורא לדיאטה, ויש להם גם יתרונות. בפועל, כך מעריכים תזונאים רבים שילוב של שקדים (אבל לא להתפרע, במינון נכון וסביר) בתפריט דיאטה עוזר.
 
איך זה יכול להיות?
 
 ובכן, השקדים עוזרים לגרימת תחושת שובע והתחושה הזו גורמת לנו להימנע ממאכל מיותר ובסופו של דבר לרדת במשקל. מעבר לכך, חשוב לזכור ששקדים מאוד בריאים – הם מכילים מרכיבי מזון מאוד בריאותיים, לרבות כמויות גדולות של חלבון, ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן רב-בלתי-רוויות ויסודות של קורט.
השקדים עשירים בסידן, ברזל, ויטמין E, מגנזיום, אשלגן וחלבונים איכותיים. השילוב של המרכיבים האלו גורם להפחתת רמות הכולסטרול הרע בדם (LDL) ולהקטנת הסיכון למחלות-לב.
 
 מאיפה מגיעים השקדים?
 
השקדים מגיעים מעץ השקד (השקדיה). העץ גדל בעיקר באזור הים התיכון. פרי עץ השקד מכיל בתוכו זרע קשיח שהוא השקד שאנחנו אוכלים. קליפת השקד מכילה חומר שנקרא - ציאנידין: חומר שקוטל תאי סרטן ולא פוגע בתאים הבריאים.
ולמה השקד טוב לדיאטה? השקד יוצר תחושת שובע, כשאוכלים ממנו רובנו מרגישים מלאים, והתחושה הזו מפחיתה כמובן תיאבון.
 
מסיבה זו יש כאלו שממליצים על השקדים בזמן הדיאטה, אבל שוב בכמויות סבירות. ברגע שעברתם את הגבול וזללתם שקדים פגעתם מאוד בדיאטה, ורק לקבל מושג - ערך קלורי של 7 שקדים בגודל בינוני שקול למנה אחת של כפית שצן (מנת שומן) , סדר גודל של 50 קלוריות. השקדים נמכרים לנו בשני אופנים - קלויים ולא קלויים. מסתבר שעל מנת ליהנות מהמרכיבים הבריאותיים של השקד מומלץ לאכול אותו טבעי, נכון – אתם מוותרים על הטעם הקלוי המצוין (לרוב האנשים), אבל הקליה גורמת לאובדן חלק מהוויטמינים ולחמצון.
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן