טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
טיפול טבעי בחרדות
תאריך פרסום: 30/08/2016
מאת: ע.מ

טיפול טבעי בחרדות – רפואה משלימה לגוף ולנשמה

עד לפני שנים לא רבות, תופעת החרדות נתפסה כדבר שלילי מאוד כאשר אנשים שנאלצו להתמודד עם חרדות שונות במסגרת שגרת חייהם נתפסו כאנשים שיש להם בעיות רציניות אשר צריכים ליטול תרופות וברוב המקרים הסביבה הסתכלה עליהם בצורה שונה, ובעיקר לא נעימה.

עם הזמן התקבלה בקרב רבים ההכרה שחרדות הן דבר טבעי לגמרי בחיינו - כל אדם מתמודד עם חרדות כאלה ואחרות בזמן מסוים בחייו, חלק מתמודדים איתם ללא כלים ועזרים, בעוד אחרים נדרשים לקחת כדורים או להשתמש בחומרים טבעיים בשביל להתגבר עליהן. בסופו של דבר, העולם בו אנחנו חיים נותן לנו מספיק סיבות להתמודד עם חרדות, אם זה בשל סיבות שקשורות אלינו באופן אישי ואם זה סיבות שקשורות לילדים שלנו, לבני משפחה, בני ובנות זוג ובכלל חרדות קיומיות על דברים שיכולים להיות רחוקים מאיתנו אך משפיעים עלינו.

כתוצאה מכך, התפתחה במשך השנים תפיסה לפיה ניתן להתמודד עם חרדות גם באמצעים טבעיים, כלומר ללא כדורים שמכילים חומרים כימיים ו/או תרופות. חשוב להבהיר כי על מנת לטפל בחרדה באופן שכזה, נדרש קודם רצון אמיתי להתמודד איתה, כלומר צריך להיות מוכנים לחשוף אותה. יש לאבחן אותה, ואז לקבוע כיצד מתמודדים. כמו בהליך "רגיל", כך גם בהליך זה ייתכן והתמודדות תהיה ארוכה ושונה כמובן אחד מהשני, אך עדיין, בסופו של דבר, אם התהליך מתבצע בצורה נכונה וקיימת נכונות מלאה מצד המטופל, הרי שבסופו של תהליך נצליח להתגבר על החרדות הקיימות.

כיצד ניתן להתמודד עם חרדה באופן טבעי?

  1. ראשית, יש לדבר. הדיבור יכול להתבצע באופן מיידי כשהחרדה עולה או הוא יכול להתבצע באופן שוטף וקבוע מול גורם מקצועי מתאים המתמחה בטיפול טבעי בחרדות. השיחות עוזרות לפרק את החרדה לגורמים, להבין מאיפה היא נוצרת, מה האלמנטים שמדרבנים אותה וכיצד אנחנו יכולים להילחם בה.

  2. שנית, ניתן להשתמש בחומרים טבעיים שונים שמיועדים להרגיע אותנו. בדיוק כמו שיש כדורי הרגעה או כדורים לשיכוך חרדות וכדומה, כך יש חומרים שונים שיכולים להקל עלינו כשאנחנו חווים חרדה, וכן עוזרים לנו להרגיע את עצמנו באופן שוטף לאורך זמן. מדובר במרכיבים כמו קמומיל, תה ירוק, כשות, מליסה, וחומרים אחרים שניתן לשתות, לאכול או להוסיף אותם למזונות שונים בעת האכילה.

3. כדאי לשלב גם פעילות גופנית - אין הרבה דבירם שיכולים לשחרר ולהרגיע כמו פעילות גופנית. האדרנלין והאנרגיה שנוצרים ומשתחררים בעת ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, אגרוף או פעילות אחרת יכולה מאוד להרגיע, מה עוד שעצם העובדה שאנחנו יוצרים לעצמנו מטרות בזמן הפעילות יכולה להשכיח מאיתנו את עצם זה שאנחנו מתמודדים עם חרדות שונות.

4. חשוב לשמור על נשימה נכונה – כשמתמודדים עם חרדה, במיוחד כשהיא צפה בזמן אמת, קשה מאוד לנשום. זו הסיבה שאומרים שיש ללמוד טכניקות נשימה שונות אשר יאפשרו להחזיר את האוויר לגוף, ולהפחית את המתח והחרדה בה נמצאים.

לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן