טבעי,מערכות הגוף,מערכת האנדוקרינית,צינור,גוף נפש,רבדים
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
תורת הצינורות
תאריך פרסום: 19/09/2007
מאת: דני לוסקי
תגיות: איזון

מאת דני לוסקי
"ונשא שהוא נושא וסובל במעלה ובמטה. שכל הנושאין הם למטה ומשאן למעלה והוא למעלה ונושא למטה, הוא נושא וסובל את כל העולם" ספר יצירה פרק ששי מ"א
כל המערכות בגוף ובטבע הם צנרת
העיקרון המנחה בתורת הצינורות הוא ההכרה שכל המערכות בגוף ובטבע פועלות כדרך שצינור פועל.
מערכת הנשימה, מערכת הדם, מערכת העיכול, השתן, המערכת האנדוקרינית, וגם המערכת האנרגטית. כולן פועלות כדרך שצנרת המים או החשמל בבית פועלות.
מחזור המים בטבע וכן שרשרת החיים, תנועת הכוכבים בחלל, תנועת הגלקסיות וכן מבנה ותפקוד החורים השחורים. כל אלה מתפקדים כדרך שמתפקד צינור הביוב ומערכת הגז בבית או הזרקת הדלק במכונית. לכולם יש עקרון אחד והוא "צינור".
גם הרופא, המרפא, המטפל המיומן וההילר המנוסה פועלים כמו צינור.
בני אדם מעבירים בניהם חפצים, תחושות, מחשבות ואמונות כדרך שצינור עושה.
ספר יצירה קובע שעץ החיים הוא הצנרת שדרכה ניתן להבין את הקשרים בין האינטליגנציות, את הדרך לאבחן וגם לטפל.
הנשמה ירדה אל העולם ובדרכה שינתה צורה.
כאשר הנשמה הגיעה לרובד הראשון היא השתנתה לגוף רוחני, בהמשך דרכה, ברובד השני היא השתנתה לגוף שכלי, בהתקדמותה לרובד השלישי היא השתנתה לגוף רגשי ובסוף הדרך ברובד הרביעי היא הפכה לגוף פיסי.
בצורתה הטהורה, הנשמה באה ממקום חסר גבולות ומגבלות. ברדתה לעולם הרוחני נוצרה מגבלה, ככל שירדה יותר, גבולות המגבלה נעשו צרים יותר. הגוף הוא הגבול התחתון של המגבלה בה הנשמה מתנסה.
הגוף הרוחני הוא אויר חסר משקל, גובר בקלות על מגבלות מרחב וזמן. הגוף השכלי הוא אש במשקל קל, נע במהירות גבוהה. הגוף הרגשי הוא מים בעל משקל כבד יותר ויכולת תנועה איטית יותר. הגוף הפיסי הוא אדמה, כבד יותר ובעל יכולת תנועה איטית יותר, מוגבל ביכולתו לפרוץ מגבלות מרחב וזמן.
גוף ונפש הם ביטוי של הנשמה. גוף הוא ביטוי של הרגש, שהוא ביטוי של השכל שהוא ביטוי של הרוח. והם כולם באו מאותו חלק של נשמה עצמה שהשתלשל ושינה צורה.
לכל חפץ פיסי שעובר בתוך צינור (נתיב אנרגיה/אינטליגנציה) יש ביטוי נוסף בעולם הרגש וכן בעולם השכל ובעולם הרוחני. הביטוי של כל מה שעובר בתוך הצינור הוא בארבעה רבדים.
אדם מפנה את כיסאו באוטובוס לטובת זקן (פעולה גופנית) פינוי הכסא נובע מעמדה "והדרת פני זקן" (גוף שכלי) וכאשר הזקן אסיר תודה, האיש שפינה את כיסאו מתמלא סיפוק (גוף רגשי) וזה מחזק אצלו את הרצון לתת (גוף רוחני) ונוצרת זרימה ומעבר של אנרגיה בצנרת של ארבעת הגופים ומערכות החיים מאוזנות.
ואם התהליך הזה משתבש והזקן כועס ומסרב בגסות לשתף פעולה יתכן שבמצב זה תופיע פגיעה רגשית, תופיע חסימה ולא תהייה זרימה של האנרגיה בצנרת, יתפתח חוסר איזון, יופיע תסכול, אולי כעס ואולי אף מחשבה לגבי הרצון לתת ללא תנאי בעתיד.
כעס היא פעולה רגשית שנובעת מעמדת הכועס, התוצאה מהכעס יכולה לגרום לרעד בגוף. הרעד בגוף, הוא מחשבה והוא כעס והוא גם הרצון לקבל. בפעולת הכעס מעורבים כל ארבעת הגופים.
בכל פעולה אנושית מעורבים כל 32 האינטליגנציות בארבעה רבדים.
כיצד מתרחש חוסר איזון ?
כאשר נתיב בצנרת אינו מקבל אנרגיית חיים מספיקה נוצר יובש וחוסר. כאשר נתיב בצנרת מוצף באנרגיה מעבר ליכולתו להכיל נוצר לחץ בצינור. שני המצבים יוצרים חוסר איזון.
כיצד לטפל בחוסר איזון ?
יש לדאוג לזרימה מאוזנת של אנרגיה. היכן שחסר יש לתגבר יותר והיכן שיש מעל לרצוי יש לדלל.
לגוף אין קיום נפרד ללא הנפש, הגוף נוצר מהנפש ולכן חוסר אחדות ותקשורת לקויה זמן ממושך בין הגוף לנפש יגרום לחוסר איזון, לכאב, ולמחלות. תפקיד הכאב והמחלה להודיע על חוסר או על עודף. אם החוסר או העודף זוהו וגם טופלו האיזון חוזר וגם הכאב נעלם. אם החסימה או ההצפה נמשכים, האיזון מופר והכאב יגבר עד לתיקון. הגוף מבטא את ההתרחשויות בנפש, ברוח ובנשמה.
חוסר איזון זמן ממושך יגרום לשינוי בחומר ובאנרגיה בדרך של הרס ובניה מחדש כדי להחזיר את היציבות ואת אחדות הגוף עם הנפש.
מהו הביטוי המעשי של אנרגיית חיים ?
הביטוי המעשי של אנרגיית חיים נמצא בצירופים ובתמורות של כל פעולה פשוטה בחיים: חום וקור, שמחה ועצבות, אכילה וצום, אהבה ופחד, אש ומים, אמת ושקר, טוב ורע, (ראה הרחבה בטבלאות צירופים ותמורות).
אבחון חסימות בעץ החיים
כאשר קיימת חסימה בכתר ובאינטליגנציה של אור, כל עץ החים עובר תלתלה. התבוננו בעץ החיים ותבחינו שהכתר מחובר מימין אל נתיב חוש הראיה והכבד שמתחברים אל כוח בראשית והריאות. משמאל הכתר מחובר אל נתיב חוש השמיעה והמרה שמתחברים אל כוח האהבה ולתחושות הלב. במרכז הכתר מחובר לנתיב המורה לזרע, לבלוטת התריס ולצ'קרת הגרון שמתחברים אל ספירת הדעת והרגישות בלב.
ניתוח מקרה
כאשר אדם אינו חי בוודאות שהכל בא מצד האור, חסר תקווה, אינו מאמין בעצמו. בכל התנסות הוא רואה חושך. מצב זה חוסם את האינטליגנציה של אור, וחסימת כניסת אנרגיה מהכתר אל עץ החיים כולו. מצב זה קודם כל יוצר תקלות ושיבושים ביכולת הראיה המרחבית (חוש הראיה), ביכולת לפעול מתוך משמעת וליצור משמעות (חוש השמיעה) וכן שיבושים ביכולת ליצור מחויבות וחברות (חוש הלב). חוסר איזון זמן ממושך במצב זה יגרום לתקלות בתפקוד הכבד, המרה, הריאות ובלוטת התריס. כמובן יתכנו תקלות מסוגים שונים כי כל המערכות אינן מקבלות את האנרגיה הדרושה והחסרה לתפקוד נאות. העיקרון הוא שהמקום החלש ביותר בכל המערכות בגוף הוא הראשון שיפגע. על פי תורת הצינורות, כאשר נוצרת חסימה של מעבר אנרגיה בדרכה מהמלכות לכתר או מהכתר למלכות יופיעו תקלות בנתיב החסום -  חוסר או עודף, הצפה או חסימה. דרכה של אנרגיית החיים בעץ חיים
אנרגיית החיים יורדת או עולה מרובד לרובד כדי ליצור איזון והרמוניה בין כל העולמות. בכל רובד האנרגיה זורמת במעברים שנמצאים באותו רובד.
ברובד הרוחני האנרגיה תזרום במאונך בקורות של שלושת הנתיבות של הרצון לקבל אל נתיב הרצון החופשי ומשם אל נתיב הרצון לתת.
ברובד השכלי האנרגיה תזרום במאוזן בעמודי שבע הנתיבות המקושרות לשבעה המורים – החוכמה, העושר, הזרע, החיים, הממשלה, השלום והחן.
ברובד הרגשי האנרגיה תזרום בנקודות התלויות בלי מה של נתיבות עשר הספירות, האורות והכוחות – האור, בראשית, אהבה, חופש, מחשבה, אחדות, התבוננות, ריפוי, חיסון וגילוי.
ברובד הגופני האנרגיה תזרום באלכסונים של שנים עשר החושים – ראיה, שמיעה, ריח, דיבור, טעם, מעשה, תשמיש, דרך, בטן, מוח, לב, תא.
אולם כאשר אנחנו מתבוננים בעץ החיים נבחין שהמעבר מנתיב אחד לנתיב אחר באותו רובד מחייב מעבר דרך נתיבות ברבדים אחרים. כך האנרגיה שעוברת מאינטליגנציה של אור אל אינטליגנציה של בראשית שנמצאות שתיהן ברובד הרגשי מחייב מעבר דרך אינטליגנציה של ראיה שנמצאת ברובד הגופני. כמו כן מעבר אנרגיה מאינטליגנציה של הרצון לתת אל הרצון החופשי מחייב מעבר דרך אינטליגנציה של אהבה ברובד הרגשי וכן דרך אינטליגנציה של עושר שנמצאת ברובד הגופני, משם דרך אינטליגנציה של מחשבה הנמצאת ברובד הרגשי אל הרצון החופשי.
בין הרבדים השונים קיים קשר קבוע ורצוף והוא שיוצר את האיזון ההכרחי בין ארבעת הרבדים.
זרימת האנרגיה צריכה להיות משולבת וסרוגה בתקשורת קבועה ורצופה בין ארבעת הרבדים למעבר האנרגיה וליצירת איזון.
מכאן עולה שהביטוי של הנשמה הוא כל אחת מהאינטליגנציות בצורותיה השונות. הנשמה היא מוסיקה והיא תנועה וריקוד והיא אויר ואש ומים ואדמה. היא משחק ודרמה ופסיכודרמה. הנשמה היא כל פעולה אנושית, כל מחשבה וכל תחושה. היא קבלה וגם נתינה, היא רצון חופשי ורצון לקבל. היא צבע וצליל, היא מזון וגם שתייה, היא חיבוק ונשיקה, היא פרגון ושמחה, היא קריירה וזוגיות, היא האבא והאמה של כל מה שנברא. היכולת של הנשמה להיות כל דבר הוא שמאפשר לכל דבר לגעת בנשמה.
דרך כל פעולה אנושית ניתן לגלות את כאב הנשמה ודרך כל פעולה אנושית ניתן לתחזק, לשכלל ולתקן את הכאב שמגיע ממעמקי הנשמה.
כל החלקים שמרכיבים את החיים הם ביטוי של הנשמה. והנשמה היא כל מה שחי. כותב המאמר: דני לוסקי, יוצר ומפתח שיטת לוסקי.
אתר מכללת לוסקי:   www.lousky.co.il
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן