טבעי,תזונה,רפואה סינית,סינית,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
טחול והסלט הגדול
תאריך פרסום: 07/10/2007
הטחול והסלט הגדול
מכירים את הבדיחה שסלט זה משמין? עובדה..תראו מי אוכל אותו
אז זהו שבעיניים של הרפואה הסינית זה בכלל לא מצחיק.
שנים אנחנו שומעים שכדי לרזות צריך לאכול רק חסה ומוצרי חלב דיאטטים ובנינו..כמה אנשים אתם מכירים שזוהי התזונה העיקרית שלהם ואיכשהו זה לא ממש עובד.

לרפואה הסינית יש הסבר. גבירתי..כנראה שהטחול שלך חלש.
לא אין כאן שום אמירה שובינסטית או הבעת דעה לגבי הרגלי האכילה, האיברים הפנימיים או הפיגורה הנשית. עובדתית, הטחול כחלק ממערכת העיכול בראייה הסינית, הרבה יותר חלש אצל נשים. אבל ממש לא רק. לא חסרים גברים שסובלים מהתופעה.
 
 קצת על חולשה של הטחול ומה זה אומר:
לפני הכל, אין טעם לגשת אחרי קריאת הכתבה לרופא המשפחה ולהתלונן על מצב הטחול, מדובר בשפה אחרת לחלוטין.
כפי שציינתי קודם ובניגוד לידע מרפואה מערבית, הרפואה הסינית משייכת את הטחול לחלק ממערכת העיכול.  הדברים לא מסתכמים רק בנטיה להשמנה, מגוון התסמינים של חולשת טחול מגוון ורחב.
הטחול קשור לאלמנט האדמה, הוא אחראי על תהליכי המרה המזון לאנרגיה והמשך השינוע שלה בגוף. כחלק מתפקידיו הוא אחראי על הרמת אנרגיה למעלה בניגוד לכח המשיכה, ולכן צניחות למינהן כגון צניחת רחם, צניחת שלפוחית השתן ואפילו מצב רוח ירוד משוייכים לחולשה של איבר זה.

כשאין אנרגיה..יש עייפות. חולשה כללית במשך כל היום שלא מרפה. לא, זו לא עצלות זו בפירוש חולשה כתוצאה מחוסר אנרגיה, זה לא שסתם לא בא לך לצאת להליכה, באמת אין לך כח. אנרגית האדמה אחראית גם על ארבעת הגפיים וכל מצב של חוסר איזון יכול לגרום לחולשה בהם.

הטחול אחראי בנוסף על שמירת הדם בכליו, כלומר מי שסובל מחולשה באנרגית הטחול קרוב לוודאי שסובל משטפי דם גדולים ובלתי פרופורציונלים למכה שקיבל. כל מכה ולו הקטנה ביותר גורמת לכתם כחול גדול שלא מחלים במהרה.
הפרעות נוספות שיכולות להתפתח הן כאמור נטיה להשמנה, יציאות רכות, טחורים, נפיחות בבטן אחרי ארוחה ורידים בולטים ברגלים, דם סמוי בשתן, בצקות ברגלים, תחושת כבדות, צורך מתמיד ב"משהו מתוק" ועוד ועוד.
 
הפתרונות של הרפואה הסינית למצב זה מצויינים ומסייעים בשיקום הגוף ומצב האנרגיה, המנעות מניתוחים בשלבים מוקדמים של צניחות, הרזיה ותחושה כללית טובה יותר.

הכלים בהם משתמש המטפל לאחר אבחנה מדוייקת הם דיקור בנקודות המסייעות לחיזוק האיבר הפגוע, שימוש בפורמולות צמחים הנלקחות לתקופה מסויימת אולם החשוב מכל הוא שינוי בהרגלי התזונה ואורח החיים אצל המטופל.

אם עד היום ארוחת צהריים נורמלית היתה מורכבת מסלט ויוגורט דיאט תתכוננו לסוויץ' גדול בראש. זה בדיוק הגורם שהביא אתכם למצב הזה מלכתחילה. במצב של חולשת טחול יש להעדיף מזון מבושל, ירקות מאודים או בתנור הם פתרון הרבה יותר טוב לארוחת צהריים במקום סלט. מזון קר (לא מבושל) באופן כללי לא טוב למצבי חולשה.

מוצרי חלב בעיני הרפואה הסינית מביאים להחלשה נוספת של הטחול ולהווצרות של לחות שרק מחמירה את הסמפטומים ומעודדת השמנה. יש להמנע ככל האפשר ממוצרים של חלב פרה ואם לא ניתן להגמל לגמרי, להעדיף מוצרים מחלב עיזים.

עוד המלצות כלליות לתזונה נכונה:
  • ללעוס היטב את המזון.
  • לפזר ארוחות על פני כל היום ולא לאכול ארוחה אחת גדולה.
  • לא לאכול 3-4 שעות לפני השינה.
  • לא לשתות שתיה קרה בזמן האוכל.
  • כשאוכלים, רק לאכול, ללא טלוויזיה או קריאה וכו'.
  • אסור! מתוק אחרי האוכל, יש להמתין כשעתיים לפני.
  • להפחית ככל האפשר אלכוהול, קפה, משקאות מעוררים  (רדבול לדוגמא), סוכרים לבנים, מזון מתועש (שניצלים מוכנים למינהם גם אם הם במסווה של טבעי כמו שניצל תירס לדוגמא) מוצרים   מקמח לבן,מזון שומני או מטוגן, מזון המכיל כימיקלים וצבעי מאכל.
  • חשוב לאכול לפחות ארוחה מבושלת אחת ביום
זה נראה קשה, אבל למי שנמאס מהמעגל של עייפות, רעב, השמנה, דיאטה וחוזר חלילה זה הפתרון.
אתם מוזמנים לנסות ולראות בעצמכם.
 
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות
טוען תגובות...
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן