טבעי,רפלקסולוגיה ,יסוד, אדמה, אויר,מים,אש,טיפול רפלקסולוגי,רפלכסולוגיה,rpkexukudhv
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
צעדים ראשונים ברפלקסולוגיה
תאריך פרסום: 10/10/2007
תגיות: רפלקסולוגיה,  מים,  אש
צעדים ראשונים ברפלקסולוגיה
 
רפלקסולוגיה - ריפוי באמצעות לחיצה ישירה על אזורי מפתח ספציפיים בכפות הרגליים.
המילה רפלקסולוגיה נגזרת המילה "REFLECTION" שמשמעותה השתקפות. הגוף כולו משתקף בכפות הרגליים, שהן כמו לוח שליטה קטן המאפשר גישה לכל איזורי הגוף. כף הרגל כמו מס' אזורים אחרים בגוף (עין, אוזן, המעי הגס ועוד) נחשבת לאיבר סומטוטופי, כלומר זו למעשה מפה קטנה שמאפשרת איבחון וטיפול בגוף כולו דרך אותו איבר.

איפה התחילה רפלקסולוגיה
שורשיה של רפלקסולוגיה מגיעים ממצרים העתיקה. ניתן לראות הירוגליפים ותמונות של פרעונים מקבלים טיפול רפלקסולוגי. גם במזרח הרחוק נפוצה תורה זו לפני אלפי שנים וגם לכך תיעודים בתרבות ההודית והסינית. בפיתוחה של השיטה המקובלת בימינו החל ויליאם פיצג'רלד בשנת 1913, והיא שוכללה בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים על–ידי יוניס אינגהם, שאף המציאה את המונח "רפלקסולוגיה" בשנות החמישים.

איך עובדת רפלקסולוגיה
בגלל כח הכבידה, כפות הרגליים מבטאות את משקל הגוף,התנוחות שאנו בוחרים לעמוד או לשבת בהן, היציבה והאופן בו אנו נעים. אנחנו מייצבים את כף הרגל בהתאם למי שאנחנו.  כל שינוי הן פיזי והן רגשי במצבנו ישנה את חלוקת המשקל על כפות הרגליים ואת הסימנים שיוצרו. לדוגמא, אדם עם כאב גב יעמוד בצורה מאוד מסוימת - חלוקת משקל גופו על כפות הרגליים תתבטא בדרך שונה מזו של אדם ללא כאב באותו מקום. כתוצאה נוצר לחץ בכף הרגל על אזור מסוים שמתבטא בסימן כמו חריץ, עור קשה, אדמומיות וכו', הסימן שנוצר מבטא את חוסר האיזון ממנו סובל האדם- כאב הגב. טיפול באזור המסומן בכף הרגל יפעיל את אזור המטרה הפגוע ויביא בסופו של תהליך לשיכוך הכאבים ולהעלמות הסימפטום.

מה אפשר לראות בכף הרגל ואיך מטפלים
התאור עד כאן של אבחון וטיפול בבעיה הוא פשטני. טיפול  בסימני חוסר האיזון בכפות הרגליים שתוארו לעיל כגון עור קשה יבש, חריצים, קילופים, בצקות, פצעונים, יבלות וכו' מאפשר טיפול בסימפטום עצמו ולא בסיבות להיווצרות הסימפטום. הרעיון ברפלקסולוגיה הוא להגיע להבנה של הדפוס הראשוני שגרם את הכאב. לפי שיטה זו כאב הגב, לצורך הדוגמא הוא רק סמפטום שצץ כתוצאה מדפוס עמוק אחר, בדרך כלל רגשי שמסב את הכאב. כדי לאפשר ריפוי אמיתי, יש צורך ב"טיפול שורש",זיהוי נגיעה ושינוי של הדפוסים העמוקים שגורמים לסימפטומים הגופנים.כדי לאתר דפוסים וסמפטומים משתמשת הרפלקסולוגיה בכמה כלים לאיבחון.את  החלוקה הראשונה כבר הזכרתי והיא קשורה למיפוי האיברים על כף הרגל, לדוגמא, אזור הראש מיוצג הכף הרגל על ידי הבוהן הגדולה. יתר האצבעות מיצגות את חוש הראייה והשמיעה וכיוב'. חלוקה שניה המאפשרת אבחון מעמיק יותר מפרידה בין 4 אזורים שונים בכף הרגל המחולקים בהתאמה ל 4 היסודות. אדמה, מים, אש ואוויר. כל רצועה רוחבית שכזו מיצגת אזורים שלמים בגוף האדם, מערכות הרלוונטיות  אזור זה ואת הרבדים הרגשיים המשוייכים אליו.
 
 
החלוקה לאלמנטים לפי רפלקסולוגיה

 רלפקסולוגיה

אלמנט אדמה מיוצג על ידי העקב בכף הרגל, מייצג בגוף את האזור מכפות הרגליים ועד בטן תחתונה. המערכת הבולטת באזור (קיימות עוד מערכות) באזור האדמה היא מערכת השלד ומערכת העיכול. האזור עוזר לאבחן כיצד אדם משיג ומתייחס לצרכים הבסיסיים שלו, צרכים פיזים, עבודה משפחה וכיוב', מעיד על יציבות האדם או חוסר יציבות, מיניות, פוריות, יחס לכסף והתנהגות במסגרות.

אלמנט מים ממוקם בקשת של  כף הרגל, מייצג בגוף את האזור מבטן תחתונה עד סרעפת, המערכות הבולטות באזור הן מערכת הלימפה והשתן. האזור מתקשר בעיקר לכל מה שנכנס תחת ההגדרה "עולם הרגש" איך אנחנו מעבדים רגשות, האם האדם שומר בבטן או נותן להם לצאת ולהתבטא איך אנחנו "מעכלים" חוויות שעברנו בחיים, אם בכלל ועוד. 

אלמנט אש נמצא בכרית כף הרגל מייצג בגוף את האזור מהסרעפת ועד קו כתפיים, מערכת השרירים והמערכת ההורמונלית הן המערכות הבולטות ברוחב זה. האזור משקף בחיינו את הרובד היצירתי, העשייה, נתינה ויחסינו עם החברה. באזור זה ממוקם הלב הקשור ביכולת הקבלה והנתינה שלנו. פגיעות עבר וטראומות שאנחנו סוחבים איתנו יתבטאו ברוחב זה. בגבול שבין אזור המים והאש נמצאת מקלעת השמש (סולר פלקסוס) ממנה אפשר להסיק לגבי הבטחון שבו אנו מסתובבים בעולם, האם אני יודע מה אני שווה או עסוק בלהשוות את עצמי לאחרים. באזוא זה נמצא המנוע הפנימי שלנו, האנרגיה והמוטיבציה לעשייה.

אלמנט אוויר נמצא באצבעות כף הרגל מייצג בגוף את האזור מקו כתפיים ועד הראש. מערכת העצבים המרכזית היא המערכת הבולטת באזור זה ומתבטאת בין היתר בחושים שלנו- ראייה ושמיעה. ניתן לראות באזור זה גם תהליכי חשיבה ואת הרובד המנטלי אצל האדם.באזור זה ניתן לראות מה משפיע על דרך החשיבה שלנו ובאילו דפוסים אנו שבויים.

טיפול רפלקסולוגיה שנוגע בארבעת האלמנטים ובחוסר האיזון שלהם, מאפשר לאדם לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בחיים שהם הסיבה העמוקה לקיום הבעיה הגופנית. הרפלקסולוגיה נוגעת בקשר גוף- נפש ומאפשרת התפתחות בכל הרבדים שהוזכרו, יציאה מתקיעות והליכה לקראת איזון שמשמעותו- בריאות

טיפול רפלקסולוגיה נותן מענה למגוון בעיות כרוניות, שחוזרות על עצמן כגון:
 מגרנה ,כאב ראש, סינוסיטיס,דלקות גרון, נזלת, דלקות אוזניים,כאבי גב, עורף,כתף , ברכיים,ראומטיזם, אסטמה, אולקוס, סוכרת, נוירופתיה,לחץ דם, אלרגיות, דלקת פרקים, דלקות בדרכי השתן, עצירות כרונית, טחורים, כאבי מחזור, בעיות פוריות, בעיות שינה, עייפות, מצבי חרדה, ועוד.
 
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות
טוען תגובות...
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן