טבעי,צ'אקרה, אנרגיה, אנרגיות, אנרגייה, יוגים, יוגה, נאדים
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
מוליכי האנרגיה בגופנו
תאריך פרסום: 07/11/2007
תגיות: אנרגיה
המבנה האנרגטי של האדם – מוליכי האנרגיה בגופנו
 
עד כמה, הרחבנו את הדיבור על צ'אקרות, על הגופים המרכיבים את האדם, ועל סוגי האנרגיה הקיימים בגופנו. בהמשלה המעולה למערכת חשמלית, דברנו על תחנות הכוח המייצרות את האנרגיה (צ'אקרות), על מבנה מערכת החשמל הביתית (הגופים) ועל סוגי הזרמים הקיימים (סוגי האנרגיה). כעת נשאר רק דבר אחד לספר אודותיו: מוליכי האנרגיה, הידועים גם בשם נאדים.
 
תרגום המילה נאדי מסנסקריט הוא זרם, זרימה. ע"פ כתובים  יוגים קלאסיים שונים, מספר מוליכי האנרגיה בגופנו נע מ-72,000 עד 350,000+. עם זאת , קיימים 14 מוליכי אנרגיה עיקריים, המוסכמים על הרוב, ועליהם נרחיב את הדיבור. הנאדים הם כאמור "קווי-חשמל", מוליכים אנרגיה מ"תחנות הכוח" הצ'אקרות , אל המארמות, שהם נקודות על הגוף הפיזי והם האחראיות על הזרמת אנרגיה לגוף הפיזי.
 
על כל נאדי נתאר את שמו, מסלול בגוף והמארמה אליה הוא מגיע. ישנה טענה האומרת שמערכת העצבים שלנו היא בעצם מערכת הנאדים. גישה זו לא נכונה, כיוון שעצב יכול לקבל ויכול לא לקבל אימפולס. בנאדי תמיד תהיה זרימה.
 
 כמו במאמרים הקודמים, לאלו שלא מתעמקים בפילוסופיית היוגה, השמות הם חסרי חשיבות, והרבה יותר חשוב לתת דגש לאילו מוליכים קיימים וכיצד הם מתנהגים. מומלץ מאוד לקרוא את המאמר תוך ידיעה של שמות הצ'אקרות, או לפחות עם המאמר על הצ'אקרות פתוח ולראות מה הכוונה בשמות השונים.
  1. Alambusha: הולך מ-Muladhara Chakra והולך עד קצה המעי הגס, פי הטבעת. לאורך הנאדי מוזרמת אנרגיה אל פי הטבעת, הנאדי מזרים אנרגיית Apana, הוצאה, הפרשה. פתח הנאדי הוא פי הטבעת עצמו. המארמה היא גודה.

  2. Kuhu: הולך מ-Muladhara Chakra דרך Kuretra, דרך Svadishtana Chakra ומגיע לקצה דרכי השתן. הזרמת אנרגיה לאברי המין ומערכת דרכי-השתן. יסוד מים, אנרגיית Apana. המארמה היא באסטי (ממוקמת בתוך שלפוחית השתן).

  3. Vishudhara: הולך מ- Muladhara Chakra נע לכיוון Manipura Chakra ומשם לטבור וכל מערכת האיברים של הבטן. אחראי על הזנה באנרגייה של מערכת הקיבה (ומשם הזנת כל הגוף). אנרגיית Samana. המארמה היא נאבחי (ממוקמת בטבור).

  4. Varuna: הולך מ- Muladhara Chakra לכיוון Anahata Chakra ומשם דרך מערכת כלי הדם לכל העור. מטרת הנאדי היא הזרמת אנרגיה לכל הגוף. אנרגיית Vyana. המארמה היא חרידיה ( כדי להגיע אליה צריך ללכת מבית החזה פנימה).

  5. Sarasvati :הולך מ- Muladhara Chakra ל- Vishuda Chakra הפתח הוא הפה, הגרון. הזרמת אנרגיה לפה, לגרון, ללחיים, ללשון. אנרגיית Udana. המארמה ממוקמת על קצה הלשון (לא מארמה קלאסית).

  6. Sushumna: הולך מ- Muladhara Chakra עד החלק העליון של הראש. הזרמת אנרגיה לעמוד השדרה, מוח, רקמות מערכת העצבים, עצמות. הזרמת אנרגיה לכל הנאדים. הפתח הוא עיניים והעין השלישית. מארמות סטחפני (בין גבות העיניים) ו-אבחי פאדי (קודקוד הראש).

  7. Pingala: הולך מהעין השלישית  אל שורש האף. משם הוא הולך אל נחיר ימין פנימה. מכאן נע הנאדי בספירלה ועובר דרך כל הצ'אקרות עד שהוא מגיע ל- Muladhara Chakra. (כאן בעצם הקשר שבין Muladhara Chakra לחוש הריח). הזרמת אנרגיה לנחיר ימין וכל האיברים הימניים של הגוף. אחראית על אנרגיית האש ושלל תפקודיה. המארמה שלה היא פחאני (מארמה זוגית ונמצאת משני הצדדים של האף). אנרגיית Apana.

  8. Ida: הולך מהעין השלישית  אל שורש האף. משם הוא הולך אל נחיר שמאל פנימה. מכאן נע הנאדי בספירלה ועובר דרך כל הצ'אקרות עד שהוא מגיע ל- Muladhara Chakra. (כאן בעצם הקשר שבין Muladhara Chakra לחוש הריח). בין Ajna-Chakra , עד לפגישתם הסופית ב-Muladhara, ומלבד נקודות הצטלבותם, נמצאים תמיד ה-Ida וה-Pingala בצדדים שונים. הזרמת אנרגייה לכל צד שמאל של הגוף, וכל האיברים ה"מינדיים". אנרגיית Prana. המארמה היא פחאני (כמו Pingala).

  9. Pusha: מעין שלישית לעין ימין, דרך Manipura-Chakra. יש משפט "ברגע שבן-אדם מתעורר הנשמה שלו נמצאת בעין ימין". המקום הראשון ממנו בן-אדם מתעורר הוא ה- Manipura-Chakra, יסוד האש. מארמה היא מארמה זוגית Apanga (נמצאת על קצה העצם ליד העין).

  10. Ganthari: מעין שלישית לעין שמאל, דרך Manipura-Chakra. הפונקציה שלה זה דמיון יצירתי. מארמה זוגית Apanga (קצה העצם ליד העין).

  11. Phyashvati: מעין שלישית לאוזן ימין דרך Vishudha-Chakra. הזרמת אנרגייה למנגנון השמיעה. תפקוד הנאדי: אוזן ימין היא זו ששומעת את ה-Nada, צליל פנימי.  מארמה היא Vidhura, מארמה זוגית מתחת לאוזן.
  12. Shanhini: מעין שלישית לאוזן שמאל דרך Vishudha-Chakra. מארמה Vidhura. הזרמת אנרגייה למנגנון השמיעה. תפקוד: לחנך אמונה ודבקות, בהקטי.

  13. Yashasvati: הולך מ- Muladhara-Chakra ל- Manipura-Chakra, ומשם באלכסון לכתף ימין ועד כף היד-הימנית ויוצא מאצבעות כף היד. בנוסף הולך הנאדי מ-Muladhara-Chakra לאורך רגל ימין ויוצא באצבעות כף רגל ימין. 2 מארמות , כל אחת זוגית. Kshipra (מרכז כף היד), ו-Talahridaya (מרכז כף הרגל).  הנאדי אחראי על אנרגיות אקטיביות, קיימת פוטנציה לאנרגיית ריפוי.

  14. Hasijihva: הולך מ- Muladhara-Chakra ל- Manipura-Chakra, ומשם באלכסון לכתף שמאל ועד כף היד-השמאלית ויוצא מאצבעות כף היד. בנוסף הולך הנאדי מ-Muladhara-Chakra לאורך רגל שמאל ויוצא באצבעות כף רגל שמאל. 2 מארמות , כל אחת זוגית. Kshipra (מרכז כף היד), ו-Talahridaya (מרכז כף הרגל).  הנאדי אחראי על תפקוד שכלי, חמלה, קירור, אנרגיות מימיות. קיימת בפוטנציה אנרגייה מרגיעה, מקררת.
אלו הם בקצרה מוליכי האנרגיה בגופנו. כמו תמיד, זכרו בבקשה כי הנאמר כאן הוא כללי לכולם, ואילו אתם אינדיבידואליים. נסו להרגיש ולהתנסות לבד בכל הנאמר למעלה, ולחדד את התפיסה המעודנת שלכם.
בהצלחה,
Sambodh Rana.