טבעי,יעוץ ביוגרפי,ייעוץ, יועץ
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
מה זה יעוץ ביוגרפי הוליסטי ?
תאריך פרסום: 25/11/2007
מאת: בתיה מלמד וגלי אדר
מה הסיפור שלך ?
מאת : בתיה מלמד
מגזין לאישה מדור מיסטיקה
מה זה יעוץ ביוגרפי – הוליסטי ? במה הוא תורם ליכולת שלכם להגשים את מטרותיכם ? ואיך כל זה מתקשר לחוקיות הרוחנית  הקוסמית ? גלי אדר, מומחית בתחום, מסבירה
יש משהו לא ברור במונח "ייעוץ ביוגרפי הוליסטי", תחום והתמחות של גלי אדר, ולכן, בתחילת השיחה אני מבקשת ממנה להבהיר את המושג.

גלי, 46, מרצה ומנהלת פיתוח תוכניות לימוד ב- Cure College מכללה לרפואה משלימה קניון הצפון נהרייה, מעדיפה לפתוח את ההסבר בדוגמה מחדר הטיפולים שלה : "דנה,בת 42, הגיעה אליי כשנה לאחר מות בעלה. היא סיפרה לי שהייתה צעירה ממנו בשנים רבות, והאהבה שלו אליה הייתה תובענית והייתה כרוכה בהתמסרות מוחלטת מצדה. דנה נשאבה אל תוך המערכת נזאת, איבדה בהדרגה את עצמיותה וחיתה בזוגיות סימביוטית, שבה כל הפרדה פיזית, נפשית ורוחנית נחוותה על- ידי הבעל כבגידה.
 
"לאחר כמה שנים התחילה המצוקה הנפשית שלה להתבטא בבעיות פיזיות,ודנה פנתה לטיפול פסיכולוגי, שלדבריה אציל את חייה. היא למדה לבטא את רצונותיה ולהיות אסרטיבית, והפרק האחרון של נישואיה עמד בסימן של פיוס ומחילה. אלי היא הגיעה, מפני שרצתה ליצור קשר חדש, אבל ידעה שהיא עדיין פוחדת. ממה ? התברר שלמרות האסרטיביות שהצליחה לפתח, בעומק נשמתה חבוי עדיין רגש אשמה על הצורך שלה לקבל, והרגש הזה עלול להחזיר אותה אל נקודת המוצא של נתינה ללא גבולות.

"בנקודה זו, של קונפליקטים בין הרוח (רגש האשמה) לבין הנפש (הנתינה המוגזמת), מטפל הייעוץ הביוגרפי. הגישה הביוגרפית רואה באדם מהות רוחנית, המבקשת כל הזמן להתגשם בחומר. העיקרון הבסיסי של השיטה הזאת אומר, שמדובר במאבק מתמיד בין הרוח הפנימית שלנו, שהיא מקור האמת והטוב, לבין הגוף והנפש, שבאמצעותם היא רוצה לממש את העקרונות המוסריים שלה בפועל".
 
מה הסתתר מאחורי רגש האשמה הקשה והמייסר של דנה ?

"בשיחה שקיימנו, חשפנו היבטים פחות יפים של האישיות שלה וגילינו ממד אגואיסטי משמעותי, שהיה דומיננטי בעברה, הסתתר בתודעתה והתבטא באותו רגש אשמה, שהשפיע על התנהגותה וגרם לה לסבל רב. בתהליך הייעוץ הביוגרפי מתרחשת התעוררות מופלאה, כאשר אנחנו מסכימים לפגוש חלקים שליליים, ואפילו אפלים, בתוכנו, להכיר אותם מקרוב ולשנו את ההתייחסות שלנו אליהם בלי להשליך אותה החוצה.

"הידע הזה לקוח מתורתו של המורה הרוחני ד"ר רודולף שטיינר (מייסד האנתרופוסופיה – מדע הרוח), והרעיון המרכזי שלו קובע, שקיימת חוקיות בביוגרפיה של בני האדם, שכל אבולוציה מתרחשת בשלבים קבועים, המופיעים בסדר מסוים, בזמנים מסוימים ועם תכנים ספציפיים. המדע המערבי מגדיר את החוקיות בעולם הפיזי, הפסיכולוגיה מצאה מצאה חוקיות בעולם הנפש ושטיינר השלים את הפאזל, כשמצא חוקיות גם בעולם הרוחני". הצצה למסלול הביוגרפי  האישי של גלי אדר חושפת את העובדה שהיא הייתה אלופת ישראל בריצת 800 מטר לנערות, והחזיקה גם בשיא העולם. "ויחד עם זאת", היא מודה, "מעולם לא הייתי ספורטאית טיפוסית. לא מבחינה פיזית ולא מההיבט הנפשי. העיסוק שלי בספורט היה חלק מהחוט הרוחני הביוגרפי של חיי, וכבר כילדה הבנתי שאני לא רצה בכוח בגוף, אלא בזכות העוצמה של הרוח".

בתחילת המרוץ היא השלימה תואר ראשון בביולוגיה, אחר כך התמחתה ביוגה, למדה שיטות שונות של טיפול פסיכולוגי. "ובשלב מאוחר יותר", היא מספרת, "רציתי ללמוד את החוקיות של הרוח תכלס'. לדעת איך אפשר להבין, באמצעות האירועים והמשברים הנפשיים בחיים האלה, את המקור שלהם בחיים קודמים. ואז הגעתי אך היגע הביוגרפי של ד"ר רודולף שטיינר, שנתן לי את החיבור. מצאתי את החוקים שאותם חיפשתי".

מהות הייעוץ של גלי אדר מתבטאת באיתור החוקיות הזאת. "כאשר אדם בא אלי בזמן משבר כל שהוא", היא אומרת, "לב העבודה של הוא מציאת החוט העובר ומקשר בין כל האירועים, הבחירות והמשברים בחייו – ויש חוט כזה. המושג 'רוח' בידע הביוגרפי אינו ערטילאי. לפי תפיסה זו הרוח היא רובד שקיימים בו חוקים קוסמיים, הניתנים להשגה ולהגדרה, והמפתח להבנת מסע החיים של כל אחד מאיתנו טמון בהבנת החוקיות הזאת. לשיטתנו, כל נסיבות החים של האדם – הפניות והחיצוניות – הו השתקפות של תהליך ההתפתחות הייחודי – רוחני שלו.
כל המצוקות הנפשיות והאתגרים השונים בחיים הם סימני דרך במסע שלנו לעבר אישיות בעלת זהות רוחנית אינדיבידואלית, אוטונומית, מודעת ויצרת". תפקידה של גלי הוא, אם כן, למצוא את קצה ה"חוט" ולהתיר את הפלונטר. "חשוב להבין", היא מסבירה, "שהמשברים שאליהם מתייחס הייעוץ הביוגרפי הם משברים נורמטיביים. דברים שקורים לכל אחד מאיתנו. אבל הייחוד בתהליך הזה הוא היכולת של היועץ לשנות את זווית הראייה של האדם שמבקש עזרה. ליועץ יש כלים שמאפשרים לו לעורר את האדם לשנות את חייו באמצעות התבוננות בכל משבר מהמקום הרוחני שלו, המעניק לכל התרחשות משמעות חדשה.

"בשיטה זו אנחנו מחלקים את מהלך החיים לארבע תקופות עיקריות : א. מהלידה עד גיל 21 – תקופת בניית הגופים (הכלי). ב. 21-42 – תקופת בניית איברי הנפש. ג. 42-63 – תקופת בניית איברי הרוח. ד. 63-72 – תקופת תהליכי הפירוק והתובנה. לפי תפיסה זו, השנים שאחרי גיל 72 הן מעבר לחוקיות האוניברסאלית.

"כל אחת משלוש התקופות הראשונות מחולקת לשלושה שביעונים, שבכל אחד מהם מתרחש תהליך התפתחות ספציפי. לדוגמה,  גיל תשע נקרא 'לידת התודעה האנושית'. בגיל זה קיימת אפשרות להבזק משמעותי ראשון של הכוח הרוחני, והנושאים העולים בזיכרונות מהגיל הזה מהווים רמז לגבי תחומים, שיהפכן במהלך החיים לצירים גלויים".
 
האם את זוכרת רמזים, שקיבלת באותו גיל והתגשמו במהלך חייך?

"אצלי הדברים ברורים למדי. אני נינה של צבי אהרונסון, אחיה של שרה המיתולוגית, גיבורת ניל"י. כבר כילדה התחברתי דווקא לממד הרוחני של משפחתי, המסר שקיבלתי היה שיש בחיים ערכים רוחניים, שחשובים יותר מהחומר. הרי כל הסיפור של שרה הוא על חיים שהוקדשו להגשמתו של אידיאל, וכל המאבק של המשפחה על בניין הארץ היה דבקות בערכים רוחניים. את הרבדים האלה קלטתי כילדה, אם כי לא במודע, ואחר כך התחילה אצלי דרך של בירור, הגדרות והגשמה".

לפני 15 שנים התבטאה ההגשמה הזאת במימוש החלום. גלי ובעלה יגאל הקימו את המרכז ללימודי רפואה משלימה במכללת הגליל המערבי וכיום מנהלים את Cure College מכללה לרפואה משלימה קניון הצפון נהרייה. גלי כאמור, לא רק מלמדת אלא גם ראש המסלול לייעוץ ביוגרפי הוליסטי. בנוסף לכך היא עוסקת בייעוץ אישי ומנחה סדנאות.