טבעי,יוגה,תרגול,הרפייה,נשימה.
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
תרגול יוגה אישי
תאריך פרסום: 16/07/2007
מאת: מערכת
תגיות: יוגה,  נשימה,  תרגול,  תנוחה
מזל טוב על ההחלטה החכמה לתרגל יוגה באופן עצמאי. ההחלטה הזו תפתח לכם את השער לחיים בריאים, שמחים, מעניינים ומלאי חדווה ואושר. אבל, כמו כל דבר טוב בחיים צריך לגשת לתרגול בזהירות ובמודעות. אחרת, במקרה הטוב נפיק מהתרגול תועלת מועטה בלבד, או במקרה הפחות טוב, נגרום לעצמנו נזק. עברו על הדגשים הכתוב בתשומת לב, ואל תשכחו שכתב אותם אדם חי ונושם, שניתן להשיגו בשלל דרכים. כל שאלה שיש לכם תשאלו, ותענו בשמחה רבה. תרגול יוגה בבית מורכב בשלבים הראשונים מאסאנות (תנוחות גופניות), פראנאיימה (תרגילי נשימה), והרפייה. כדי שהתרגול יהיה יעיל ובטוח תרגלו על-פי העקרונות עקביות, איזון והדרגתיות. בעקביות הכוונה היא תרגול יומיומי. אם התרגול שלכם לא יהיה יומיומי, אתם תחמיצו את מטרת היוגה ותתרגלו פעילות גופנית. כמובן, צריך לזכור גם לא להגזים. אין שום צורך לתרגל מהיום הראשון שעתיים כל יום. אלא שפועלים כך, אחרי חודש או חודשיים, לאחר שההתלהבות הראשונה תמה, נוטשים את התרגול וממשיכים לשיטה הבאה שתסב להם אושר והנאה מידיים. בתור התחלה תרגלו 10-20 דקות כל יום, והתכוננו לתרגול מראש (אל תאכלו שעתיים לפני, תדאגו שיהיה לכם מקום לתרגול וכדומה). תרגול שכזה יחזק ויגמיש את הגוף, ירגיע את ההכרה, ירחיב את התודעה ויהפוך את חייכם לשמחים הרבה יותר. 
עקרון האיזון  מדבר על תכנון נכון של התרגול עצמו. תנוחה\סדרה לצד אחד, הקפידו לבצע לאותו פרק זמן גם לצד השני. (טיפ: תמיד התחילו מהצד החלש, וכך תדעו כמה לתרגל לצד החזק יותר. זה ימנע חוסר איזון מהבחינה שלא תוכלו להחזיק בצד החלש אותו פרק זמן של הצד החזק). לכל תנוחה הקפידו לבצע תנוחה נגדית (תנוחה בעלת אפקט זהה לכיוון ההפוך).
לדוגמא:
  • פיתול לצד שמאל, פיתול לצד ימין
  • פתיחה באגן (למשל תנוחת הלוחם – ויראבאדרא-אסנה)
  • סגירה באגן (למשל תנוחת ראש הפרה – גומוקה-אסנה)
  • פתיחה בבית החזה והארכת החלק הקדמי של הגוף, עיגול חוליות עמוד-השדרה עם סנטר לבית החזה וכיווץ בחלק הגוף הקדמי.
תרגול שכזה יחזק ויגמיש את הגוף, ירגיע את ההכרה, ירחיב את התודעה ויהפוך את חייכם לשמחים הרבה יותר.
הדרגתיות זה הגישה המתונה לתרגול. תרגלו תחילה תנוחות שיהיו לכם קלות ושתצליחו לתרגל אותם באופן יומיומי, ולאחר זמן מה החלו להעלות את רמת התרגול ולתרגל יותר ויותר תנוחות אתגריות. זה יתרום לעקביות, כיוון שלא תחושו עייפות קשה בשרירים שתגרום לכם לוותר על התרגול. תרגול שכזה יחזק ויגמיש את הגוף, ירגיע את ההכרה, ירחיב את התודעה ויהפוך את חייכם לשמחים הרבה יותר.
דגשים נוספים לתרגול האישי:
  1. קבעו מטרה לתרגול. בכל תחילת תרגול הרגישו מהו חוסר האיזון בגוף שלכם, ולפי זה הגדירו את מטרת התרגול (למשל, שרירי הגב שלי חלשים יותר משאר שרירי הגוף, ולכן אעבור עליהם, להכרה שלי יש נטייה לנדוד ישר עם תחילת התרגול ולכן אנסה לשמור עליה כאן ועכשיו כל התרגול, וכו').
  2. ריכוז. במשך כל התרגול היו "כאן ועכשיו". כלומר, לא לנדוד עם המחשבות למה היה בעבודה, ומה יקרה בעוד 20 דקות, אלא נסו להתבונן בנשימה, בגוף, במצב ההכרה וכו'.
  3. חימום. כל תרגול התחילו בחימום הגוף. החימום נועד להביא לריכוז ההכרה לכאן ועכשיו, ולהעיר את כל הגוף, כדי שיהיה מוכן לתרגול. חימום יכול להיות סדרות דינאמיות, אסאנות שאנו מבצעים ללא מאמץ מיוחד, עבודה דינאמית על הפרקים השונים וכו'. ככלל, נקפיד בחימום לעבוד על עמוד השדרה והשרירים הגדולים (גב, בית החזה ורגליים) ובהתאם לזמן נוסיף עוד ועוד אלמנטים.
  4. נשימה. בעת תרגול יוגה הנשימה צריכה להיות אינטימית וארוכה (בהעדר הוראות ספציפיות אחרות). שמרו את המודעות על הנשימה לאורך כל התרגול שכן היא החוט המחבר שלו. אם אתם שמים לב שהנשימה שלכם קצרה ואינטנסיבית הרפו, תנו לנשימה לחזור למסלול הרגיל ורק לאחר מכן המשיכו בתרגול.
  5. אילו תנוחות לתרגל? התרגול נועד לעשות אתכם בריאים. כאשר אתם מתרגלים תנו לגוף לפעול מעצמו. תרגלו רק את התנוחות שמרגישות לכם טבעי. הקפידו לא לבצע תנוחות שיש לכם ספקות לגביהם. לגבי כל תנוחה שכזו שאלו מורה מוסמך, ורק לאחר מכן תרגלו אותה.
  6. הרפייה: חשוב מאוד לתרגל הרפייה בסוף תרגול יוגה. ההרפייה תחזיר מרץ לשרירים שהתעייפו בזמן התרגול, ותחזיר לגוף את ההרמוניה והשלווה הטבעית שלו. שכבו בשוואסאנה (תנוחת ההרפייה) לפחות 10% מזמן התרגול שלכם, רצוי יותר. זו התנוחה הכי חשובה!
אם הגעתם עד לכאן, סימן שהחלטתם לתרגול באופן אינדיווידואלי בצורה כנה ואמיתית. כל הכבוד. יש כאן הרבה חוקים, אזהרות, בקשות וטענות. אל תשכחו שמעבר לכל הרצינות הזו החיים הם משחק, ששום דבר רציני מדי לא קורה כאן. תאהבו את החיים והתרגול, תהנו מהם,  ואל תקחו אותם ברצינות רבה מדי.
בחום, אהבה וברכת הצלחה,
 ולדי קלנדרב.  
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן