טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
טיפול בדמיון מודרך
תאריך פרסום: 25/07/2008
מאת: נעמה פרידמן
היום בעידן של מודעות עצמית והגשמה, כשכולם כבר לא מפחדים מפסיכולוג, ורובנו כבר שמענו על אימון אישי או ייעוץ ביוגרפי, גם הטיפול בדמיון מודרך הפך לפופולארי. 

אז מהו דמיון מודרך?

שילוב של טכניקות הירגעות והרפיה, הכוללות החזיה (ויזואליזציה) של פרטי עצמים ודימוי של שימוש בחושים אחרים. השיטה מקובלת בשימוש בטיפולים פסיכולוגיים קצרי-מועד. התהליך נושא אופי רגוע ושליו. השיטה משתמשת בדמיון כדי להעלות מחשבות לא מודעות באופן אסוציאטיבי, ולתרגל את שליטת המוח על התפקודים הגופניים.
 
פעילות דמיון מודרך נעשית בדרך כלל בידי אדם אחד (המדריך) המנחה אדם אחר. מטרת המדריך לסייע למודרך לחוות את החוויה במלואה בלי לסטות לחוויות אחרות ולעתים לא רצויות. אנשים המיומנים בשליטה על מחשבותיהם מסוגלים לשלוט בכוחות עצמם על חווית הדמיון המודרך ואינם זקוקים למדריך. (ויקיפדיה)
 
בחיים המורכבים של בני האדם ניתן לראות תהליכים שונים אותם אנו עוברים אשר חושפים אותנו לדרכי לימוד חדשות, ו/או הבנות חדשות , אלה לעיתים מובילים גם לשינוי.
אך אחת הבעיות הנפוצות בתחום האלטרנטיבי או כזה שלא נושק למדעי היא הפריצות בו.
מכללות אלטרנטיביות נפתחות היום כמעט בכל מקום, תנאי הקבלה שואפים לאפס וכל מי שמעוניין ללמוד יכול, דרך הקבלה מאוד פשוטה: כסף. 
 
לעניות דעתי אדם המחליט לטפל בדמיון מודרך לא יכול להגיע משום מקום.
אני לא חושבת שתארים כאלה ואחרים הופכים אותו לטוב יותר אני רק חושבת שבכל זאת אדם שלמד כבר משהו בחייו ויש לו ניסיון, ידע, הבנה בתחומים מקבילים, דומים או נושקים יכול להביא עימו לטיפול הרבה מעבר לטכניקה בגרוש הנלמדת במקום זה או אחר.
ממש לא הייתי רוצה להפקיר את דמיוני בין ידיה של בונת ציפורנים לשעבר שהחליטה לעשות הסבה מקצועית באמצע שנות השלושים לחייה ולקחה קורס בן 75 שעות שהפך אותה למטפלת בדמיון מודרך, וזו רק דוגמה קטנה.
אני חלילה לא חושבת רע על אותה בונת ציפורניים אני רק חושבת שההתעסקות שלה גולשת למקום לא נכון.
כן, אני ממש בעד שימוש בכלי הנקרא דמיון מודרך, לא, אני לא חושבת שכל אחד יכול לעשות זאת. בדיוק מהמקום שלא כל אחד יכול להיות רופא, משורר, סופר, עו"ד או מורה. פשוט מאוד.
לא לכול אחד מתאימה ההתעסקות בכל תחום. מה לעשות?
אני בהחלט חושבת שאדם המחליט להתעסק בדימיון מודרך חייב להיות מי שלמד מעבר לקורס,מתעדכן, חי ונושם את התחום, אדם שיש באמתחתו ניסיון עבר בכלים טיפוליים כאלה ואחרים עם אנשים שונים, וברור שהוא חייב לדעת מה ההבדל בין פסיכולוגיה, אימון, ייעוץ, מודע תת מודע ונפש.
אין ספק שמדריך לא מנוסה יכול להוביל את חווית המטופל לשום מקום, או למקום רע מאוד ויותר מזה אף לפגיעה של ממש.
 
בני האדם רבים עוברים שינויים רבים במהלך החיים ובעיקר מתבגרים, תרתי משמע. שינויים אלו מאלצים אותנו להתמודד עם החיים באופן אחר ממה שהורגלנו ו/או ידענו.
 
הטיפול בדמיון מודרך הינו פתרון אלטרנטיבי המסוגל להוביל אותנו  לשינוי של ממש או אף לחולל פלאים בדרך ההתייחסות שלנו לחיים.
 
אין ספק שלדמיון שלנו יש כוח עצום וביכולתו להשפיע באופן משמעותי על אורח חיינו. כאשר השימוש בכלי הדמיון נעשה באופן חיובי הוא יכול להוביל אותנו לתקשר טוב יותר ולזרום עם התת מודע.
 
ראוי לציין את העובדה שלכל בני האדם יש דמיון צריך רק לדעת להפעיל אותו נכון ולתעל אותו למקום הטוב ביותר עבורנו. הדמיון יכול לתמוך בתהליך ליצירת דרך חדשה בה נוכל להגשים חלומות ולהוביל את השינוי המתבקש לתוך חיינו תוך כדי תובנה.
 
אין ספק שכוח המחשבה המופעל באמצעות הדמיון הינו כלי משמעותי לאנשים המחפשים את השביל לשינוי או לדרך אחרת.
 
אני באופן אישי ממליצה לבדוק מיהו המטפל? היכן למד, מה למד, מהו ניסיונו, מהו העיסוק העיקרי שלו, ובהחלט לא אתבייש לבקש לפחות 2 טלפונים ממטופלים.
 
יצירת האמון הוא הדבר הראשון עליו תושתת מערכת יחסים של מטפל מטופל ולכן אם למטפל שלכ אין מה להסתיר הוא בוודאי ישתף איתכם פעולה וישמח לתת לכם את האינפורמציה הרלוונטית.
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן