טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
הדרך אל מעיין הנעורים רצופה במשמשים
תאריך פרסום: 03/08/2008
מאת: ד"ר רונית מור, נטורופתית מוסמכת
מיהם ההונזוקוטס?
עד לפני עשורים אחדים איש לא שמע על ההונזוקוטס (Hunzukuts), תושבי עמק ההונזה ((Hunza Land, השוכן בנקודת חיבור שכוחת אל המחברת שש שרשראות הרים בגבול סין-פקיסטאן. בנקודה הצפונית ביותר בפקיסטאן, בגובה של כ-2,500 מטר מעל פני הים, שוכנים אנשים בעלי תוחלת חיים מופלגת הנראים צעירים בכ-20 עד 30 שנה מגילם.
 
מקום יפה ועוצר נשימה זה מלא ברבבות עצי משמש המניבים מיליוני פירות בשנה. על אף השפע הרב בפרי המישמש, אף לא פרי אחד מבוזבז ע"י ההונזוקוטס. המשמשים נאכלים טריים, מבושלים, אפויים, סחוטים כמיץ או מיובשים בשמש. אפילו משמשים בשלים מידי או פגומים לא מבוזבזים. ההונזוקוטס משתמשים בהם למטרות רפואיות או קוסמטיות. מגלעיני המשמש מופק שמן המיועד לבישול ולמרקחות עור ושיער. שיירי תהליך המסיקה מוזנים לצאן ולבקר המקומיים.
 
השימוש שעושים ההונזוקוטס במיץ המשמש מקורי ורבגוני להפליא. המיץ משמש כתחליף למים בהכנת ה"פנקייקים" המסורתיים ובהכנת קרי הכבש והאורז וכתחליף לחלב בארוחת הבוקר. המיץ נחשב לטוניק (שיקוי) ממריץ אנרגיה המחזק את הכבד, הלבלב ובלוטת יותרת הכליה.
 
משמש – מציאות או קסם?
אם תבקר בחבל ארץ זה, תיווכח לראות עד מהירה שלהונזוקוטס אין קמטים. תסמיני הזקנה, שהחברה המערבית מחשיבה כצו הבלתי נמנע של הטבע, פשוט לא קיימים אצלם. בהתחשב בעובדה שהם חשופים באופן תמידי לשמש, לרוחות ולתנודות קיצוניות של חום וקור, זהו פלא מדעי שעור פניהם חלק כל-כך. אך אין כאן כל מעשה קסמים. ההונזוקוטס בעצמם יאמרו לך שסוד הנעורים שלהם הוא השימוש המוגבר שלהם בפרי המשמש.
 
פרי המשמש עשיר בויטמינים, מינרלים, חומצות חלבון, אנזימים ושמנים התורמים לחיוניות, לבריאות כללית ולעור גמיש וצעיר. הוא עשיר במיוחד בבטה קרוטין, המומר ע"י הכבד לויטמין A. מאות מחקרים קליניים מרחבי העולם בעשור האחרון מורים על כך שויטמין A תורם למניעה ולהקלת תסמינים של מחלות הסרטן, מחלות עיניים ומחלות כבד.
 
בטה קרוטין הוא אנטי אוקסידנט המנטרל רדיקלים חופשיים ומונע נזקים העלולים להיגרם על ידם. בתפקידו זה, מהווה הבטה קרוטין גורם עיקרי בהגנה מפני מחלות סרטן ומחלות לב. הוא חיוני לתהליכי צמיחה והתפתחות תקינים, הכרחי לראייה תקינה (במיוחד ראיית לילה), חשוב להתפתחותם התקינה של העצמות, חיוני למערכת הרבייה, דרוש לשמירה על עור בריא, משפיע על התפתחות תקינה של השיניים וחיוני לתקינות המערכת החיסונית.
 
איך להניב את המרב מפרי המשמש?
להכנת מיץ טרי, שטוף וגלען תריסר משמשים. שים במערבל החשמלי והוסף 1/2 כוס מים מינרליים. ערבל עד שמתקבל מיץ אחיד. שתה ותהנה!
 
שלא בעונת המשמשים, השרה חבילת משמשים מיובשים במים מינרליים למשך הלילה. שים במערבל החשמלי והוסף כף דבש וחצי כפית קינמון. ערבל עד שמתקבל מיץ אחיד. אפשר להוסיף כוס יוגורט עיזים, במקום מים, לקבלת משקה מרענן ובריא.
 
 
רונית מור – נטורופתית מוסמכת.
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן