טבעי,צרה,צרות,חשיבה חיובית,גוף,
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
צרה זו ברכה
תאריך פרסום: 16/07/2007
מאת: מערכת
מהן הצרות שלנו באמת? האם אי-פעם, הנחתם כי הצרות שלכם הם דווקא משהו חיובי ולאו דווקא שלילי?
 
מעטים הם אלה שיענו בחיוב על השאלה האחרונה, למרות שהתשובה עליה היא חיובית באופן מובהק.
כיום, הרבה אנשים עסוקים חלק ניכר מהיום שלהם בלהרגיש רע, לחפש דרך יותר ויותר מקורית לעשות רע לעצמך, במקום ההפך, במקום ליהנות , לחייך, לאהוב , ובמקום פשוט להיות. הודות לאנשים אלו, מזוהה הצרה בימינו כמשהו רע, משהו שיש להתמודד עמו ראש בראש, להעלימו, במקום להגיד תודה על כך שהיא הופיעה, וללמוד את הלקח ממנה. כל דבר המגיע – מגיע עם סיבה. המטרה בחיים היא לחוות הכל, ללמוד מהכל, ולא להמלט ממה שלא מוצא-חן בעינינו.

תפקיד הצרות הפוקדות אותנו הוא סך-הכל ללמד אותנו דבר מה, ועל כן כל צרה מגיעה בזמן המתאים. עם פתרון הצרה תמיד יבוא לקח, באופן מודע או באופן לא מודע. מטרתכם היא לעבד את הצרות באופן כמה שיותר מודע, שכן הלקחים שיופקו יהיו גם מודעים , והרי ידוע שידע זה כוח. יכולת זו , כשתהפוך להיות מנת-חלקכם, תוביל לאושר ושמחה בחיים, ותוכלו לחיות חיים סימפטיים הרבה יותר.

כשאני אומר צרה אין הכוונה דווקא לאיזה אסון גדול מימדים, איזה מאורע שנופל עליכם משמיים והורס לכם את החיים לגמרי. הכוונה היא גם לדברים הקטנים. הכוונה בצרה היא לכל מה אי-נעימות בעולם הזה, כל מה שמפריע לכם ליהנות, לחייך , לאהוב ופשוט להיות.

לא סתם נחשבת כיום ההליכה לבית-הספר בעיני ילדים רבים כדבר נורא, דבר שיש "לעבור" ולהמשיך ליהנות בשארית היום.  עובדה זו ניתן ליישב בקלות ע"פ תורת האבולוציה של צ'ארלס דארווין, שאחת מטענותיה היא כי כל תכונה שלנו היא תולדה של שנים רבות של התפתחות, התפתחות שהטביעה בנו תכונות שנראות לנו כיום הגיוניות וטבעיות, אך לא תמיד הן היו כאלה. כשם שבקרב החוגים המדעיים ברור לכל מדוע מרבית האנשים מעדיפים סוכר על פני מלח (כיוון שבסוכר ישנו מקור זמין של פחמימות, יותר מאשר במלח, פחמימות שהיו מפתח להישרדות בעבר), למעטי מעט ברורה השנאה ללמידה, ההולכת ומתרחבת במהלך השנים האחרונות. בעבר, התודעה שכיום מצויה בגוף האנושי, הייתה אבסולוטית, כלומר הייתה מודעת להכל. אז, היה ברור שצרה היא סך-הכל כלי הנועד לשמש לנו כמורה, ושכל מטרתה היא לגרום להתפתחות אישית וללמידה, וכך נוצר הקשר , שעם השנים הפך ללא-מודע, בין צרה לבין תהליך הלמידה. לכן, כיום רבים הם האנשים שרואים בתהליך הלמידה תהליך שלילי שיש להמנע ממנו.

דוגמא טובה לצרה הפוקדת רבים וטובים מאיתנו מדי חורף, ומלמדת את רובנו דבר מה באופן לא מודע, היא מחלת השפעת. התרגלנו לראות במחלת השפעת משהו שלילי, משהו שיש למנוע, משהו רע. אם להביט על העניין מנקודת מבט אחרת,  חום הגוף הגבוה, השיעולים, הנזלת, וכו' הם סך-הכל דרכים של הגוף לטהר את עצמו הן ברמה הפיזית והן ברמה האנרגטית. החום הגבוה "שורף" פסולת בגוף הפיזי, פסולת המפריעה לתפקודו התקין, וכן "שורף" פסולת אנרגטית, שיירי אנרגיה בנאדיות (ההרכב האנרגטי של הגוף) שאין להם יותר מקום. השיעולים בתורם מוציאים מהגוף הפיזי את שאריות הפסולת (שכן לכל תהליך שריפה יש תוצר לוואי), וברמה האנרגטית נפלטים מהגוף שיירי ה"אנרגיה השלילית" שנשרפו בעקבות החום. הנזלת תפקידה דומה לזה של השיעול. סילוק פסולת ברמה הפיזית והאנרגטית.

תוצר לוואי של מחלת השפעת היא המנוחה. בודדים הם אלו שהצליחו להבריא ממחלת השפעת ללא מנוחה רבה יותר מזו שאליה היו מורגלים בשגרת היום-יום. העיסוק העיקרי בזמן המנוחה הזו הוא חשבון נפש לגבי מה עשינו נכון ומה עשינו לא נכון, ומה נשנה בעתיד. המתחרש הוא , לרוב ללא תשומת לבנו,  שברגע שמגיעים למסקנה הנכונה לגבי אורח-החיים שלנו, המחלה נעלמת כלא הייתה. כל שנותר כעת הוא ליישם את המסקנה, אך זה סיפור ליום אחר.

לצורך חידוד הנקודה, אספר סיפור אישי. בחורף האחרון לקיתי בשפעת חמורה. המחלה נמשכה כשבועיים שבמהלכם חום הגוף שלי לא ירד מ-38 מעלות, וכן הגרון כאב מאוד, עד לשלב בו כל מילה שיצאה הורגשה כסכין המפלחת אותו לשניים. בשבוע הראשון למחלה בקושי יכולתי לקום מהמיטה, שלא לדבר על לחשוב על זה שבורכתי. המפנה החל כאשר הבנתי שיש לי דבר מה להפיק מהמחלה הזו והתחלתי לחשוב מה נעשה נכון עד היום, מה נעשה באופן שגוי, מה יש לשפר וכו'. המחשבות הללו הובילו לשינויים דרסטיים בחיים שלי. משלל השינויים, הבולטים היום הם שינוי התזונה לטובה , שיקום מערכות יחסים הרוסות , וכן העמקה בתרגול רוחני לסוגיו. למרות שבשבוע הראשון למחלה קיללתי את הרגע שבו לקיתי במחלה, כיום אני מברך את אותו רגע.

אם כך הבנו ברמה העקרונית מהי צרה ומה ניתן להפיק ממנה. כעת בוא נכנס עמוק יותר ונבין את תהליך הלמידה מראשיתו ועד סופו, וכן איך יש לנהוג בעת התוודעות לצרה.

מה זו צרה ברמה האנרגטית? צרה היא סך-הכל אובייקט אנרגטי בעל צורה ומאפיינים הידועים לאלו ה"מבקרים" בעולם האסטראלי. האובייקט מופיע כאשר החלטתם (בכל רמה שהיא. מהפיזית הארצית, עד המעודנת הגבוהה ביותר, באופן מודע או באופן לא מודע)  שהגיע הזמן ללמוד משהו, ונעלם ברגע שהפנמתם את הלקח או רכשתם את הידע הנדרש. מרגע היווצרות האובייקט ועד היעלמותו יכולות לעבור מספר שניות, ויכולים לעבור מספר גלגולי חיים, ובכל גלגול הצרה תתבטא בצורה שונה ומיוחדת, עד לרגע בו היא תיפתר. מטרת הצרה היא לשלוח אתכם לתהליך חיפוש ה"פקק" ל"חור" שקיים אצלכם. התהליך יכול להתבצע במודע, ויכול להתבצע בלא מודע. זוהי הבחירה שלכם.

כיצד יש לצעוד בדרך החיפוש הזו?
איך ניתן למצוא את ה"פקק" ביתר אפקטיביות?
לתהליך ישנם מספר שלבים:
   1. התוודעות לצרה ולהגיד תודה על הגעתה. (הבנה כי קיים חור)
   2. חשבו מה בעבר שלכם גרם להיווצרות הצרה (התבוננות באופי החור, למידתו)
   3. חשבו מה ניתן להפיק מהצרה (חיפוש פקק מבין מגוון הפקקים הקיימים)
   4. התבוננו מהצד ותיהנו מההצגה.
 
 
כעת אפרט.
השלב הראשון כאמור הוא התוודעות לצרה ואמירת תודה. ברגע שהבנתם שניצבת
מולכם צרה הבאה ללמדכם דבר מה, חשבו לעומק. מה זו הצרה הזו? אילו תהליכים יוצרים אותה? אל תחשבו כיצד יש לפתור אותה, או כל מחשבה אחרת המניחה קיום הצרה בזמן עתיד, שכן מחשבה כזו משאירה אתכם במקום שבו הצרה קיימת, ואתם עושים דבר מה כדי להעלימה, דבר המנציח את הצרה. שמרו על קור-רוח. ברגע שעשיתם את זה, גמעתם יותר מחצי הדרך. ברמה הפסיכו-אמוציונלית, ברגע שהשלמתם  עם העובדה שמולכם ניצב שיעור ותו לא, הרבה יותר קל להתמודד עמו, מאשר עם צרה גדולת מימדים. דבר חשוב נוסף הוא ברכת תודה. ברגע שאתם מברכים לתודה את הצרה, אתם משלימים עם העובדה שקבלתם ברכה ולא צרה. ברכת תודה זו מחליפה את האנרגיות השליליות , הפחד, שיש באובייקט ה"צרה", באנרגיות חיוביות, אנרגיית האהבה.

כעת כל שנותר הוא להבין מהם הגורמים להיווצרות הצרה (שכן סביר שהם אלו שיש לבדוק, אם כי לא תמיד), ולהבין מה יש ללמוד מהברכה שפקדה אותנו. כאמור, המחשבות אודות מה הגורמים, הם תהליך ההתעמקות בחור, כדי לדעת איזה פקק יש למצוא, והמחשבות אודות מה יש להבין, הם פעולת חיפוש הפקק, מבין מגוון הפקקים הקיימים אי-שם ביקום. ברגע שהגעתם לתובנה, הפקק נכנס למקומו הטבעי, שכן לכל "חור" ישנו פקק אחד ויחיד, והוא יושב שם, כאילו תמיד ישב. פעמים רבות, דרך ה"חור" הזה, בורחת לה אנרגיה רבה, וכעת כשהחור נסתם, מתועלת האנרגיה לטוב, ומיטיבה את חייכם.

ברגע שהפקק נכנס למקומו, עשו לעצמכם טובה, והתבוננו מהצד כיצד הצרה נפתרת. מבטיח אני לכם, כי זו תהיה ההצגה היפה בחיים שלכם. צרה, שלא היה לכם ולו מושג קלוש כיצד היא תיפתר, מתחילה להתהוות לכדי תהליך מדהים שבו מאורעות נשזרים אחד בשני, כאילו ברור היה מלכתחילה שכך היה צריך להיות. תפקידכם היחידי, בשלב הזה, הוא ליהנות מהמתרחש. 

אם כן כעת ברור לכל מהי צרה (ברכה) , מה היא אוצרת בתוכה, ואילו שינויים היא מזמנת בכם, וכיצד יש לנהוג נוכח צרה. חשוב להדגיש הוא, שאין לחפש צרות "בנרות", וליצור צרות יש-מאין. צרות אלו כמובן ילמדו אתכם דבר מה כמו כל צרה אחרת. הם ילמדו אתכם, שאין ליצור צרות יש-מאין. אל תצרו צרה, אבל זכרו להתמודד עמה נכון ברגע הופעתה.

 
כדי שתוכלו לזכור היטב את העקרונות מהמאמר, תומצת הנאמר לכדי שיר, להנאתכם, ובשבילכם:
 
 
"צרה היא ברכה"
קבעה נחרצות הפרה.
כי בעזרת צרה נחשוב מחשבה שתוביל בשעתה - למסקנה.
מסקנה טהורה ולבנה - שתנקה את רוחך!
לכן צרה - קבלוה כברכה.
עוד דבר מה קבעה הפרה.
ביום בו תקבלו את הצרה כברכה
תעלם מעולמכם היא כלא הייתה!
 
באהבה,  ולדי קלנדרב
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן