טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
מיץ כרפס - סגולה לבריאות ולאריכות ימים
תאריך פרסום: 26/10/2008
מאת: ד"ר רונית מור, נטרופתית מוסמכת
מיץ כרפס הינו אחד המזונות המזינים והבריאים ביותר. הוא בעל השפעה אלקלינית ולכן תורם לאיזון רמת ה-PH בגוף. הויטמינים, המינרלים ושאר המרכיבים התזונתיים שבו נמצאים בסינרגיה מושלמת. עלי הכרפס עשירים בויטמין A והגבעולים מהווים מקור מצויין לויטמין 1B, 2B 6B ו-C והינם עשירים באשלגן, חומצה פולית, סידן, מגנזיום, ברזל, זרחן, נתרן וחומצות אמינו חיוניות. הנתרן שמקורו בכרפס הינו אורגני, מסיס וחיוני מאוד לבריאותנו. בנוסף, מכיל הכרפס ריכוז גבוה של הורמונים צמחיים ושל שמנים אתריים התורמים לוויסות ולהרגעת מערכת העצבים.
 
כרפס שייך למשפחת הסוככיים בה כלולים צמחים כמו פטרוזיליה, שומר, כמון וכוסברה. הכרפס שימש בהיסטוריה האנושית כצמח מרפא לפני ששימש כצמח מאכל. בכתובים הוא ידוע כבר כמעט כ-3000 שנה. הוא בן לאגן הים התיכון, אך נישא על כנפי ההסטוריה כמעט לכל פינה בעולם, והיום ניתן למצוא אותו צומח בר בין השאר גם בשבדיה, באיים הבריטים, במצרים, בהודו, בסין, בניו זילנד, בארה"ב ואפילו בדרום-אמריקה.
 
הכרפס נאכל על כל חלקיו השונים: השורש העגול, הגבעולים הפריכים, העלים המזינים והזרעים. 
 
 
להלן המעלות העיקריות של כרפס ולמה כדאי לצרוך אותו באופן קבוע (ולא רק בליל הסדר):
מונע/נלחם בסרטן: כרפס מכיל לפחות 8 סוגים של תרכובות אנטי-קרצינוגניות (נוגדות סרטן). תוצאות מחקר שבוצע ב-Rutgers University of New Jersey מראות שכרפס מכיל מרכיבים המונעים התפשטות של תאים סרטניים. כרפס מכיל תרכובות acetylenics הבולמות התרבות של תאים סרטניים. הוא מכיל תרכובות phonolic acids הבולמות פעילות של פרוסטגלנדינים, חומרים דמויי-הורמון הידועים כמאיצי התפתחות של גידולים סרטניים. בנוסף, כרפס מכיל קומרינים (coumarins) הידועים כנוגדי חמצון, כמונעי היווצרות והתפתחות של סרטן המעי וסרטן הקיבה, וכמגבירי פעילות של תאי דם לבנים מסויימים שתפקידם הגנה וחיסול של תאים מזיקים ביניהם תאים סרטניים.
 
נלחם בדלקות עצביות: הכרפס עשיר בפלבונואיד לוטאולין, נוגד חמצון רב עוצמה הידוע כעוצר תהליכים דלקתיים. מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה מוכיחים שלוטאולין יכול לשבש מרכיב מפתח בתגובה הדלקתית במוח ובכך לצמצמם תגובה דלקתית בעקבות חשיפה לחומרים מעודדי דלקת ותהליכים גורמי דלקת. לוטאולין מסייע בעיכוב תהליך הזיקנה ומחלות כמו אלצהיימר וטרשת נפוצה.
 
בנוסף, לוטאולין בולם התרבות מהירה של גידולים סרטניים. נמצא שהוא תורם להאטה/בלימה של סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן בלוטת המגן. לוטאולין מפחית היווצרות של חומרים מסרטנים (כגון חומצות הטרוציקליות) במזון, בולם הפעלה של חומרים מסרטנים בגוף, מעודד תהליכי סילוק רעלים (דטוקסיפיקציה), מונע מוטציות בדנ"א וממריץ תיקון דנ"א.
 
מוריד לחץ דם וכולסטרול: כרפס מכיל פיטוכימיקלים בשם פתאלידים (pthalides), שביכולתם להרפות את השרירים הקטנים של כלי הדם ולהפחית הפרשת הורמוני מתח, ובכך לתרום לאיזון יתר לחץ דם. בניסוי שנערך באוניברסיטת שיקגו, הוזרק מרכיב מקבוצת ה-pthalides, אשר בודד מסלרי, לבע"ח ולחץ דמם ירד ב- 12 עד 14 אחוז. רמת הכולסטרול שלהם ירדה אף היא ב-7 אחוז.
 
מחזק את המערכת החיסונית: בזכות האלקליניות של הכרפס, הוא מסייע לגוף להילחם בזיהומים בקטריילים ובהקלה ומניעה של תגובות אלרגיות.
 
בעל השפעה משתנת: כצמח משתן, הכרפס מסייע לטיפול בבצקות, מחטא את מערכת השתן ומסייע להקלה על דלקת מפרקים (ארטריטיס ממקור ראומטי).
 
מעורר ליבידו: ברפואה העממית כרפס ידוע כמעורר את היצר המיני, ממריץ את זרימת הדם ומגביר חיוניות. בכרפס נעשה שימוש במשך מאות שנים לטיפול באימפוטנטיות.
 
 
איך להניב את המירב מכרפס?
כרפס תורם לבריאותנו כשהוא נאכל טרי או מבושל. האופן המומלץ ביותר להפקת המירב מצמח מופלא זה הינו שתיית מיץ טרי. להלן מספר מתכונים למיץ כרפס שניתן להכינם במסחטת מיץ או בבלנדר (אם משתמשים בבלנדר מומלץ לסנן את המיץ בסיום התהליך):
  • מיץ כרפס לבריאות טבעית (מומלץ לשתות כל בוקר): 4 גזרים בנוניים, 1 צרור פטרוזיליה, 1 צרור כרפס ו-20 עלי תרד.

  • מיץ כרפס לחיזוק המערכת החיסונית (מומלץ לשתות בעונות המעבר): 4 גזרים בנוניים, 1 תפוח, 1 לימון, 1 צרור כרפס, 2 שיני שום, וג'ינג'ר טרי (3 ס"מ) קלוף.

  • מיץ כרפס להרגעה: 2 עגבניות, 1 צרור כוסברה, 1 צרור כרפס ו-100 עד 200 גרם ברוקולי.

  • מיץ כרפס להגברת החיוניות: 5 גזרים בנוניים, 1 סלק קטן, 2 תפוחים, 1 צרור כרפס וג'ינג'ר טרי (3 ס"מ) קלוף.

  • מיץ כרפס להקלת בעיות עור: 4 גזרים בנוניים, 2 צרורות כרפס, מלפפון קטן וצרור עלי סלק.

  • מיץ כרפס להקלת מיגרנות: 2 צרורות כרפס וחצי אננס טרי.

  • מיץ כרפס להקלת התקפי חרדה: 2 צרורות כרפס ו-1 צרור אספרגוס.

  • מיץ כרפס להורדת משקל (לפני הארוחה תורם להורדת תיאבון): 1 צרור כרפס, 1 תפוח וכף דבש. 

  • מיץ כרפס לטיפול באימפוטנטיות (מומלץ לשתות כל בוקר בשילוב עם אכילת חופן גרעיני דלעת): 3 גזרים בנוניים, 1 צרור פטרוזיליה, 2 צרורות כרפס, 1-2 שיני שום ו-1 סלק בינוני.