טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
מודעה מתוך פורום כתיבה רוחנית -   
גנוסיס ( הסבר ארוך )
פורסמה בתאריך: 11/11/2007 23:47
גנוסיס - הבנת האלוהות ביוונית. המושג היה נפוץ בין הגנוסטים ( חבורה של מטורפים דתיים שחיו עד זמן מסעות הצלב ) ומכאן שמם, ואצל ההרמטים, מסדר מיסטי מצרי-יווני.

בעוד שהאמונתות של הגנוסטים וההרמטים שונות בתכלית, הן חולקות את מושג הגנוסיס, שמשמעותו הוא הבנת הסדר. בעוד שלגנוסטים הדרך הייתה ההכרה באלוהות האמיתית ( ומנקודת מבט הרמטית מדובר בשטות מטופשת ), ומנקודת מבט הרמטית מדובר בהבנת העולם, כיצד הוא פועל ולמה הוא פעל דרך הרהור בפילוסופיה ההרמטית ( שעוסקת בעיקר בגלגולי נשמות, אנרגיות, וטבעו של אלוהים ). הפילוסופיה ההרמטית אגב, היא המקור לקבלה, לאלכימיה, למאגיה, לאסטרולוגיה, ואגב, יש המאמינים שהיא גם הגיעה למצרים והשפיעה על הפילוסופיה הוודית.

בעוד שדרכם של הגנוסטים אל הגנוסיס הייתה בקצרה ההפך לעשרת הדיברות ( בשל כך שהגנוסטים סברו שאלוהי ישראל הוא השטן ואין לקיים את מצותיו ), דרכם של ההרמטים הייתה דרך המחשבה - הרהור, צדקה, הרהור בטוב, תיאורגיה ( מאגיה אשר משתמשת בכוחות אלוהיים והתקרבות אליהם), אלכימיה ( אשר עומדת בבסיס החידות שנתתי כאן ומטרתה אינה לייצר זהב ), והאסטרולוגיה ( אשר מטרתה היא לספק מידע על ההשפעות שיהיו ). האלכימיה בכל מקרה, נחשבה לאצילה מבין אלה.

ועכשיו, אם נכנסנו לעסקי הרמטים-גנוסטים, אני חושב שכדאי להביא הסבר על שתי הקבוצות:

גנוסטים - קבוצה אשר התפתחה מכתות יהודיות קיצוניות והתפצלה מהנצרות הקדומה. האמינה שישנם שני אלים - הבורא, אשר יצר את הכל, וגם יצורים הנחותים לו. אחד מהיצורים הנחותים לו, הדמיורגוס ( וזה אחד מהמקורות לשם זה של השטן ) ניסה לברוא גם הוא. אולם מכיוון שהוא נוצר ולא היה כמו הבורא, ביצירתו שהיא הקוסמוס נכלאו כל מני נשמות ללא אינטלקט, דבר שהדמיורגוס לא הצליח ליצור. אז הבורא, שריחם על האדם, נתן לו את האינטלקט ככלי לחזור אליו. הם האמינו שאלוהי ישראל היה הדמיורגוס הזה, וישו היה בעצם רוח שנשלחה מן הבורא כדי להפיל את אלוהי ישראל. הם האמינו שההכרה באלוהים האמיתי חשובה יותר מכל. לאחר שנפרדו מן הנצרות, הנצרות הכריזה עליהם כמינים והחלה לחסלם. הגנוסטים האחרונים במערב חוסלו בזמן מסעות הצלב האלביגנזים. הקבוצה הגנוסטית היחידה שקיימת כיום והיא אינה איזה תחיית ניו אייג' היא המנדעאים שחיים בדרום עיראק. כרגע, הכת הזאת עומדת בפני הכחדה.

הרמטים - ההרמטים היו מן מסדר דתי מיסטי ששורשיו בעת העתיקה. המסדר יוסד על ידי דמות בת זמנו של משה במצרים, הרמס טריסמגיסטוס, או האל המצרי תות' ( במצרית - טהותי, דג'הוטי ). משמעות השם טריסמגיסטוס היא - הגדול שלוש פעמים, ואין סיבה ברורה לשם זה. בפועל, האמונה ההרמטית ככל הנראה הופיעה בזמן אלכסנדריה התלמית במאה השלישית לפני הספירה, כאשר רעיונות יווניים ויהודיים חדרו לתוך המחשבה הדתית המצרית. כל שאר החיבורים הינם מצריים באופיים. שבעה עשר חיבורים הרמטיים מרכזיים אשר נקראים הקורפוס ההרמטי חושפים שפעה הדדית בין היהודים, ההרמטים, הגנוסטים, היוונים, הפרסיים בני דת זורואסטר, ואפילו השפעות סיניות, הכל על בסיס מצרי פוליתיאיסטי, אשר הינו מונותיאיסטי. למה כוונתי?
ישנם אלים רבים ( ואגב, ריבוי האלים קיים בכל דת בדמות מלאכים ושדים ), אולם כולם הם גורם אשר נובע מהאחד הראשוני, אשר הוא אלוהים, והוא הכל. הוא דואלי ועם זאת אחד. מורכב מאלים רבים ועם זאת מחשבה אחת, אשר דרך מחשבתו ברא את העולם בדמותו. אלוהים הוא הכל, E=mcc. הוא טוב, אולם מכיוון שהכל דואלי, הוא גם רע, אם כי במידה קטנה מאוד. אלוהים, אם לנסח את זה הכי טוב, הוא מחשבת הכל. הדרך הכי טובה להסביר זאת היא בהשוואה לגוף האדם. כמו שהאדם עצמו הוא אוסף איברים הפועלים יחד, אולם תחת מחשבה אחת, כך גם אלוהים. "ואברא אדם בצלמנו ודמותנו", בראשית. ההרמטים מעולם לא היו תורה מיסטית פופולארית בין ההמון כמו הגנוסטים וכמו המכשפים ושאר עסקני השטויות למיניהם. ההרמטים היו אנשים שדרשו מהחניך להוכיח את עצמו מעבר לכל ספק שהוא רוצה להצטרף אליהם, וזה לא נתן להם פופולאריות רבה. העובדה שהטקסטים שלהם הינם אלגוריים מאוד ודורשים הרבה מחשבה גם לא הקלה על העניין, ודרש מאמץ רב. מכאן ד''א הביטוי - חתום הרמטית. הסיסמא המיסטית "כמו שלמעלה כך למטה" גם היא מקורה בהם.
להרמטים הייתה השפעה אדירה על כל המיסטיקה המערבית. על הנצרות המיסטית, הסופיזם, האלכימיה+אסטרולוגיה+מאגיה, הקבלה, ואולי גם על תורות מיסטיות במזרח הרחוק. הנצרות המיסטית הרחיקה כל כך, עד שטענה שישו הוא גלגול של הרמס. בכל מקרה, הכנסייה הגדירה אותם ככופרים והיחס היה בהתאם, וכאן החלה ירידת קרנם. האסלאם מחה אותם כמעט לחלוטין. כיום אין מסדרים הרמטים רציניים כל כך, למעט אולי הבונים החופשיים ( שהסברות גבוהה שהם הרמטים ). מסדרים נוספים כגון צלב הורד , שחר הזהב, והאילומינאטי אינם קיימים כיום במתכונתם המקורית.

עם זאת, הרבה אנשי רנסאנס היו הרמטים. הטקסט המכונן של הרנסאנס, " נאום על כבוד האדם " שנכתב על ידי ג'ובאני פיקו דה לה מיראנדולה הוא טקסט שמבוסס על פילוסופיה הרמטית. בציורים של ליאונרדו דה וינצ'י יש מוטיבים הרמטים רבים ( שגם ניתן למצוא בכנסיית הקבר בירושלים בחלק הארמני. ואגב, הסמלים הללו הם די התנקמות בנוצרים ). וכך גם אצל ציירים ופסלים אחרים. אייזק ניוטון היה הרמטי, וכמוהו גם ג'ון די, מתמטיקאי מבריק מהמאה החמש עשרה. וכמוהו היה גם פרצלסוס, אלכימאי ורופא. וישנו גם דאנטה, המשורר האיטלקי. וכמובן אסור לשכוח את גו'רדאנו ברונו, רוג'ר בייקון, רוברט פלוד, והרברט סילברר. ואם נוסיף את הבונים החופשיים, נקבל תמונה של הרמטים מפורסמים רבים נוספים. למעשה, ההרמטים אחראים במידה רבה להיווצרות העולם המודרני, הרבה יותר מהגנוסטים ( למרות שהאחרונים מוזכרים הרבה יותר ).

יש עוד הרבה שאפשר לכתוב, ואני מניח שזה מספיק. אבל עבור עוד מידע על הקשר של כל זה לצופן דה וינצ'י, אני מפנה אותך למאמר הזה:

http://altreligion.about.com/l...ry/davinci/bl_differentdvc.htm

A DIFFERNET DA VINCI CODE
כמו שלמעלה, כך מטה
בהודעה זו צפו 28 אנשים
   
אין באמור לעיל משום יעוץ או המלצה לטיפול כלשהו