טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
מודעה מתוך פורום כתיבה רוחנית -   
מסה על הפסיכולוגיה של הכישוף
פורסמה בתאריך: 05/10/2007 20:00



האדם מאז ומעולם הוקסם מהמיסתורי והאזוטרי. משחר ההיסטוריה האנושית היו קיימות תופעות לא מוסברות. עם התקדמות הזמנים והמדע במיוחד, חלק מהתופעות הללו נפתרו והוכחו כתופעה מדעית לחלוטין, וחלקן נותרו תעלומות שלא נפתרו.

בין התעלומות שמעולם לא נפתרו (או שלא הקדישו להן מחשבה) היא הכישוף. במאמר זה אנסה להסביר את הכישוף לפי דרכי התת מודע, ואנסה להראות שכמו תעלומות רבות, גם הכישוף הוא תופעה פסיכולוגית לחלוטין.

אולם לפני שאתחיל בהוכחה זאת, יש צורך להגדיר מהו בעצם כישוף. כישוף הוא פעולה מסויימת, שבדומה למאגיה, נועדה לשנות את המציאות לפי רצון המכשף. למרות זאת, כישוף, בשונה מן המאגיה, איננו מבוסס על מערכת חוקים מוגדרת לחלוטין. בעוד המאגיה מבוססת ונשענת על חוקים מוגדרים ומוחלטים (ובניגוד לרוב סוגי הכישוף, בדרך כלל מתבססת על אמונה באל אחד), דבר זה אינו קיים בכישוף, שברובו מורכב מאמונות תפלות (יום שישי ה13, שום נגד ערפדים...), או טקסים קבועים שאין חוקיות מאחוריהם (לנשק את המזוזה/ספר התנ''ך/כל דבר קדוש אחר).

ועכשיו, להוכחה. לפי ספרו של ג'וזף מרפי, התת מודע הוא כלי רב עוצמה. כל מה שצריך לעשות בכדי להשתמש בו להגשמת כל הרצונות (ובמילים אחרות, הכפפת המציאות) הוא להכניס לתוכו תבנית מסויימת ולהאמין בה בלב שלם, והתת מודע יעשה כמיטב יכולתו על מנת להגשימה. וזהו, אין צורך ביותר מכך.

בכישוף, יש חוק שאומר שללא אמונה לא מצליח דבר. כאן מתקיים החוק של התת מודע, שמקבל לתוכו תבנית מסויימת בצירוף אמונה (למען האמת, אם חושבים על כך, ללא האמונה הוא דווקא מקבל את התבנית הנגדית). התת מודע, ככלי הקיבול, מכיל את התבנית ועובד על הגשמתה. עבור המכשף התבנית היא פשוט הלחש בצירוף אמונתו.

וזה לא הכל. גם לטקס יש מטרה כאן. מטרתם של הטקס והאביזרים היא לעזור בקיבוע התוכנית. לא רק שהוכנסה הצבנית, קיום הטקס בצורה מוצלחת מאפשר יותר אמונה שתתרום להגשמתה. נוצר מצב בו הטקס מקל על הכנסת התבנית.

מכאן נובע שאין כזה דבר כישוף, וכישוף זה דבר פסיכולוגי לחלוטין. אין כאן שום דבר על טבעי, לא היה ולא יהיה. אין כזה דבר מכשפה או אדם אם כוחות, והדבר היחידי שצריך עבור זה הוא אמונה. ואם זה כך, אז לכל מי שמטיל לחש או רוקח שיקוי בכדי לשנות את המציאות אין צורך בכך. כל שעליו לעשות הוא לקבוע תבנית במוחו, ולתת לתת מודע שלו לעשות את שאר העבודה.

נראה לי שזה המפתח להבנת הכישוף והחיים בכלל.

נ.ב.

הרבה מבוסס על שני הספרים האלה -

כוחו של התת מודע - ד''ר ג'וזף מרפי

התת מודע - ארהארד פ. פרייטאג
כמו שלמעלה, כך מטה
בהודעה זו צפו 23 אנשים
   
אין באמור לעיל משום יעוץ או המלצה לטיפול כלשהו