טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
מודעה מתוך פורום יצירת מציאות -   
מדריכה טובה ומתמסרת
פורסמה בתאריך: 24/07/2008 16:13
שלום דנה
וברוכה הבאה בשערי הפורום.

מקור ה"בלבול" שנראה שאת חווה, מקורו,
כך נשמע לי,
בהשלכות של הפתגם: "אפשר להוביל סוס אל
השוקת, אבל אי אפשר להכריח אותו לשתות."
כלומר בהבנה של מה זו קבוצה,
ומה תפקידו של מי שמדריך את הקבוצה.

ויש להפריד בין 3 בעלי תפקידים,
בסיטואציה של קבוצה שנאספת ללמוד.

האחד הוא המנחה, במקרה זה את, שיוצר
מסגרת לקבוצה, מעביר חומר מסויים
ונותן תרגילים כאלו או אחרים,
ונותן פידבק על ביצוע התרגילים,
כאשר במקרה שתלמיד מסויים נראה ש"עבר"
בהצלחה את התרגיל,
הוא מקבל תרגיל ברמה גבוהה יותר.
ומי שעדיין מועיל לו להמשיך ברמה הקודמת,
מתאפשר לו להמשיך באותה הרמה,
ומי שמתקשה, מקבל תרגילים ברמה נמוכה (בסיסית)
יותר.

השני הוא המונחה\התלמיד, שמגיע לקבוצה
מסיבותיו הוא, שילם ובכך הוכיח שהוא מעוניין
להיות בקבוצה הזאת.
התלמיד הוא האחראי הבלעדי למה וכיצד הוא ילמד.
וזה מתחיל מאיזה קבוצה ואיזה מורה לבחור,
כיצד הוא מכין את עצמו לשיעור,
כיצד הוא עובר את השיעור וכיצד הוא עושה
או לא שיעורי בית.(למשל: האם יש לו כלי כתיבה?
האם ישן טוב בלילה הקודם? האם תירגל את השיעור הקודם?
האם הגיע בזמן לשיעור? האם הוא מרוכז בשיעור?
האם הוא מפטפט בשיעור על נושאים שאינם קשורים
לשיעור? האם הוא שואל שאלות חסרות חשיבות?
האם הוא שואל שאלות לעניין?
ועוד ועוד)

הגורם השלישי הוא הייקום, שייצר כאן סיטואציה לימודית
עבור כל המשתתפים כולל אותך,
ואיפשר לכל אחד לעבור את השיעורים שהוא זקוק
להם, עם הפרטנרים שהוא זקוק להם.
בכל הקשור למורה הזה, אין לנושא הסדנא כל חשיבות,
ואין שום בעייה עם זה שמישהו מחליט ללמוד
על אקטיביות דווקא בקבוצה שלך,
למרות שלכאורה הוא בא ללמוד מסאג' תאיילנדי, או
מה שלא יהיה נושא הסדנא שאת מעבירה.

ולפיכך,
אם יש מישהי שנמצאת בסדנא, אבל עובדת על נושא
האקטיביות, ויתכן שבשלב בו היא נמצאת,
נראה לה נכון לעבוד כך שהיא תהיה בסדנא
ולא תזיז אצבע כדי לתרגל ולהבין,
זה כמובן השיעור שהיא בוחרת,
וזה בדיוק השיעור הנכון ביותר והמדוייק ביותר
עבורה ברגע הזה.

ומובן שזה שהיא בסדנא שלך,
זה השיעור הנפלא ביותר עבורך במקום בו את
נמצאת.
כאשר אנחנו מתחילים להעביר סדנאות,
או מתחילים בכל נושא ומצב שלא יהיה,
עדיין אנחנו חוששים מעט,
מאחר, כנראה, ועדיין לא ראינו שאנחנו מצליחים.
ואז עולות כל מיני מחשבות,
כאילו אנחנו צריכים למצוא דרך להכריח את הסוס
מתחילת ההודעה שלי לשתות,
בכמות ובדרך שאני חושב שצריך.
ואנו לא שמים לב שאנו חודרים לתחום
של הזולת ושל אלוהים.

ודרך אחרת להגיד זאת תהיה:
שאנחנו מקיימים סדנא כמעשה אהבה,
אז אם לא נסמוך על הפרטנר,
איזו מין אהבה זו?

כתבי עוד אם תרצי בהבהרה,
או אם משהו נראה כללי או תאורטי
או משהו אחר שאומר שאיננו נוגע.

רמי
I cannot come to you, without my brother
בהודעה זו צפו 39 אנשים
   
אין באמור לעיל משום יעוץ או המלצה לטיפול כלשהו