טבעי,שחזור גלגולים, פוביות, גלגולי נשמות
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
טיפול בפוביות על ידי שימוש בשחזור גלגולים.
תאריך פרסום: 23/07/2013
מאת: יהונתן בודריי מאמן לשינוי וקבלת החלטות.

ראשית מהי פוביה?

המילה "פוביה" ביוונית היא "פחד" בעצם הפוביה היא סוג של חרדה שקיימת כיום אצל עשירית מהאוכלוסיה.

הפוביה מתחילה כ"התרגשות" שמפעילה איזורים מסויימים במוח בעקבות מקרה שמפעיל "כפתור" ומחבר את האדם לזיכרון טראומתי מהעבר לרוב, ובאותו הרגע שהזכרון עולה איזורים במוח מפרישים חומרים שמשתקים לרוב את הגוף מפעולה.

לרוב סממני לחץ או חרדה שנוצרים בעקבות פוביה יתבטאו בהזעת יתר, עלייה בלחץ הדם ובקצב הלב, תחושת סחרחורת, רעד, יובש בפה, הזעה בכפות הידיים, נשימות בקצב מהיר וכו.

בדרך כלל תת המודע שלנו פועל בצורה כזו שמספיק שחווינו חוויה קשה מבחינה רגשית בהקשר למקרה מסויים, יווצר לנו בתת המודע "התניה" שלילית שתהפוך לכפתור שתפעיל את החרדה.

לדוגמה, אם כשהיינו קטנים ראינו כלב אוכל ורצינו ללטף אותו והוא חשב שאנחנו לוקחים לו את הכלב  ובאותו הרגע הוא נשך אותנו, כנראה שלמשך רוב חיינו לא נתקרב לכלבים בזמן שהם אוכלים.

גם אם יעברו מספיק שנים ו"נשכח" ברמת המודע את המקרה, לא נשכח אותו ברמת התת המודע.

פוביות יכולות להתחיל מדברים קטנים ולא משמעותיים על פניו, כמו לאכול פרי רקוב בתור ילד יכול לגרום לנו לא לאהוב את הפרי בהיותינו גדולים, עד שישכנעו אותנו לטעום שוב ונראה פתאום חווית תגובתית שונה.

וזה מגיע לדברים גדולים ומשמעותיים הרבה יותר, כמו אמון בגברים בעקבות אונס, חסימה רגשית בעקבות אלימות במשפחה, וחוסר הערכה עצמית בעקבות חינוך נוקשה ולא תומך.

ישנן שיטות שונות לריפוי מקומות בתת המודע המושפעים מבחינה שלילית בעקבות חוויות מהעבר, אחד הכלים העוצמתיים הוא הדמיון המודרך המגיע מעולם ה NLP, עוזר לנו לשנות ברמת התת המודע ולרפא את המקומות שמשתקים את האדם.

על פי פרויד, כדי לטפל בפוביה צריך לרדת לשורש הבעיה לזיכרון בילדות שיצר טראומה כל כך חזקה שבכל פעם שחווים דבר דומה, תת המודע מציף את הזיכרון שהמח כאילו "חווה מחדש" את אותה הטראומה שהייתה לו בעבר כאילו ברגע ההווה.

ועל כן, באמצעות שאלות מכוונות ואם יש צורך אז בדמיון מודרך יעזרו למטפל לאתר את מקור הבעיה אצל המטופל.

אתן דוגמה על מטופלת שלי בת 62 שחלמה בחייה לכתוב ספר, אך היה מחסום כתיבה גדול מאד שמנע ממנה לכתוב עד היום, ויש לך סיפור  חיים מרתק.

בירידה לילדות באמצעות הדמיון המודרך, היא שחזרה חוויה בבית הספר שחוותה בגיל 7 שהיא ישבה בהפסקה, והיא בדיוק כתבה שיר, המורה שאלה אותה מהם הדפים שהיא מחזיקה בידה, היא ענתה במבוכה שאילו הן שירים שהיא כתבה.

המורה קראה את השירים, ובהיכרות שלה עם הילדה הזו שהייתה קצרת תווך, והילדה עצמה גם עולה חדשה המורה לא הסכימה להאמין שהיא זו שכתבה את השירים.

לאחר כמה שניות התחילה בצעקות והאשמות כלפי הילדה הקטנה והמסכנה, והאשימה אותה בשקרים שהיא לא כתבה את זה באמת, וקראה לה שקרנית.

הילדה התחילה לבכות, ולא הבינה מה היא עשתה לא בסדר ונחסמה מלכתוב למרות התשוקה הגדולה במשך השנים, תמיד כשהייתה במקום שבו היא מרצה מול אנשים מרתקת אותם, היום היא בבית אבות מספרת סיפורי "פרשת השבוע" בימי שישי בערב למבוגרים.

אך היא לא מסוגלת לכתוב, החלטתי לרפא את המקום ולטשטש את הזיכרון הכואב, ובקשתי ממנה לדמיין במקום זה, איך המורה מגיעה וקראת את השירים שהיא כתבה ומיד אחרי זה משבחת אותה ומחבקת אותה, ולאחר מכן מקריאה את השיר שלה מול כל הכיתה וכולם מוחים כפיים.

מה שקרה פה בעצם, הזיכרון שמפעיל את כפתור החרדה בגופה הוחלף בזיכרון שמפעיל אהבה והערכה, וכך שבוע אחרי זה היא באה וספרה לי שהיא כתבה 5 עמודים ראשונים בספר שלה בכתב קטן והייתה שמחה ומרוצה.

ווא מדהים אבל איך זה קשור לגלגולים קודמים?

אז ככה, מה קורה כשלא מוצאים את שורש הבעיה בילדות?

למי שלא מכיר את הספרים "מסע הנשמות" ו"שורשים ושיעורים בזמן", שם פסיכאטר עם הכשרה של היפנוזה מצבע סשן של "חזרה לילדות" באמצעות ריגרסיה היפנוטית, וכשהוא לא מצא את השורש הוא ביקש בזמן התהליך מהמטופלת להגיע באמצע לזיכרון המוטמע בתת המודע ושתשחזר את סיבת הטראומה את החוויה הראשונה שבעקבותיה נוצר כפתור שמפעיל חרדות.

וברגע שהוא הפסיק בעצמה לבחור גילאים שבהם היא תיזכר ונתן לה לחפש את השורש, היא התחילה לתאר בעצמה דמות אחרת, ארץ אחרת, וכך התגלה לראשונה נושא הגלגולים הקודמים באמצעות ריגרסיה היפנוטית.

בספר שורשים ושיעורים בזמן, במשך 5 חודשים רצופים התגלה בפניו 12 מתוך הגלגולים שעברה, לאחר שבחן אותה בעיני רופא שוב ושוב, והבין שאין לך סכיזופרניה ואין לה מחלות נפש כאלו ואחרות ואין סיבה הגיונית ל"המצאת" הזכרונות הללו.

מה שמדהים שלאחר 5 חודשים היא טפלה בכל החרדות שלה.

פרופסור איאן סטיבנסון, פסיכיאטר קנדי שחקר את הנושא במסגרת אוניברסיטת וירג'יניה בארצות הברית, הוציא לאור כמה ספרים שבהם הוא מתעד סיפורים של גלגולים קודמים שהוא הוציא מתשאול ותחקור ילדים.

בארץ היפנוזה מותרת רק לפסיכיאטרים, רופאי שיניים ופסיכולוגים שעברו הכשרה להיפנוזה ואנחנו המדינה היחידה שיש בה את החוק הזה, בשאר העולם מותר לכל אדם שלמד היפנוזה להשתמש בזה.

בארץ השיטה הנפוצה היא "דמיון מודרך" ואת/ה במודע עובר את התהליך וזוכר את כולו.
וכך משלבים זאת בכדי לבצע שחזור גלגולים ולהתחבר לזכרונות בתת המודע.
 

מדהים, וואו ואיך אפשר לעזור לפוביות?

היום מהניסיון הרב שלי בנושא, ושל מטפלים רבים לפני התגלה שרוב הפוביות התחילו בגלגול קודם, ובגלל זה הרפואה היום מגדירה זאת כ"דבר מולד".
רוב האנשים שפוחדים מאש, נשרפו למוות בגלגול קודם, רוב הפוביות שקשורות למים שייכים לאנשים שטבעו בגלגול הקודם, אבל ישנם אנשים עם בעיות נשימה ללא רקע הגיוני, אנשים אילו חלק אפילו נקברו בעודם בחיים.

מטופלת הגיעה אלי, בגיל 55 כשנה לאחר שבעלה נפטר, והיא לא הפסיקה "לשמוע" את בעלה מקלל אותה ומוריד לה את הביטחון העצמי שלה, היא הייתה מלאת פוביות וחרדות ולא הצליחה להתקדם בדבר בחייה, הדחיינות אצלה הייתה מעלה כבדה ומעבר לעבודה וניקיונות בבית חייה היו שגרתיים למרות הרצון שלה להרצות, לעשות רישיון להכיר אנשים חדשים וכו.

היה לה מאד קשה להתנתק מהעבר שלה, בעלה היה אדם לא קל שהיא חוותה התעללות נפשית לא פשוטה אך תמיד הייתה נאמנה במשך 47 שנות נישואים.

רציתי להבין, אם את ההיכרות עם בעלה היא "בחרה" או נכנסה לכך מתוך אילוצים, ותוך כדי שיחה התברר שזה היה מעין דרישה מטעם ההורים שלה, ובתור בחורה צעירה מאד נאמר לה על ידי אמא שלה שאם הם לא יתחתנו היא תפסיק להכין אוכל למשפחה ובעיקר לאבא.

ברקע שלהם הם הודים והתרבות שלהם ורמת השמרנות במשפחה שלהם גבוהה, אז יותר עיניין עכשיו להבין למה ה"נאמנות" המוגזמת לאביה שגרמה לה להקריב את חייה למענו כך.

כשירדנו לעבר שלך באמצעות דמיון מודרך, לזכרונות בתת המודע שלה ובהגענו לאחר הגלגולים הקודמים שלה שהיו מאד מעניינים, כי היא ומי שכיום היה "אביה" עד שנפטר היו חברי ילדות טובים והייתה שם סצינה מעניינת שבה היא כמעט טבעה ואביה "הציל אותה מטביעה".

מדהים שלאחר הסשן הזה, היא ספרה לי שקרה לה (בגלגול הנוכוחי) שהיא כמעט טבעה 3 פעמים.
החלטנו להמשיך לסשן נוסף לבדוק איפה ומתי הכירה את "בעלה".
לאחר מספר נשימות פתיחת עין שלישית והגנות, היא מתחילה לתאר את עצמה במאה ה 18 עשרה, מטיילת ברחובות ארגנטינה ילדה שמחה ומאושרת והייתה מחלקת עוגיות לילדים אחרים.

והיה שם ילד שקד ומבודד שהיא הייתה היחידה שהייתה "מתייחסת" אליו ונותנת לו תצומת לב, תמיד הייתה מביאה לו עוגיות. הוא נקשר אליה מאד במשך השנים, אך היא שתמיד חפשה אנשים שמחים והוא אף פעם לא היה שמח, יום אחד היא החליטה להפסיק לבוא ולתת לו תצומת לב.

מה שגרם לו להבין מה הוא עשה לא בסדר, ולמה היא לא חוזרת והוא מאד התגעגע אליה, אם הזמן זה הפך לדאגה, ועם הזמן זה הפך לכעס כי הוא נורא נפגע ממנה.

גלגול, תיקון ושיעורים שאנחנו חווים בכל גלגול מורכבים מהמון נתונים אז כמובן שהדוגמה הבאה מייצגת חלק מתיקון הגלגול שלה, בגלגול הנוכחי היה לה בין שאר השיעורים "לחפות" על הפגיעה למי שכיום היה "בעלה" ועל כך הם חזרו בתור זוג בכדי שתאכל להתמודד עם נתינה לאדם אחר ללא "בריחה" ממקום של שיפוט. ובמקביל להחזיר את ההוקרה שלה ל"אבא" שלה שהציל אותה מטביעה ומשם הנאמנות.

המידע החדש גרם להבין דברים רבים, ובעיקר לשחרר את הכעס על בעלה המנוח שהצטבר במשך 47 שנים, ועזר לה להתקדם קדימה בחייה להתחיל לדאוג לעצמה ולא להיות "תקועה בהעבר", ובאמעצות NLP  התחלנו לעבוד על הביטחון העצמי שלה והערך העצמי שלה לקדם אותה לעבר המטרות שלה.

 

גם התמכרויות רבות שאין להם שורש, בדרך כלל התחילו בגלגולים קודמים, ועל כן אדם מכור לרוב לומד להתמודד בחייו עם התמכרות ויודע שכל חייו הוא יהיה מכור שצריך פשוט באמצעות הכלים הנכונים להתמודד כל פעם מחדש עד שזה הופך לחלק מחייו, ואת הצרכים היצריים שלו הוא צריך לספק בתחליף שלא פוגע בו בכדי לקדם את עצמו בחייו, אובסייה יכולה להיות כלי נהדר להתמדה.

אדם מכור לקולה, יכול "להתמכר" למיץ תפוזים במקום. אדם ש"מכור" לסמים יכול להתמכר ל"מדיטציות", אדם שמכור לתאווה, יכול "להתמכר" לספורט וכן הלאה.

כלי שחזור הגלגולים הוא כלי איבחוני מדהים לעזור במציאת שורש של פוביות ובשילוב "רטרו הילינג" ו Nlp  ניתן לרפא מהשורש ולעזור לאנשים להיפטובר או להתמודד עם פוביות בצורה מדהימה.

כותב המאמר הינו יהונתן בודריי מאמן לשינוי וקבלת החלטות.    

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
טוען תגובות...
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן