טבעי,צ'אקרה,צ'קרות,צאקרה,אנרגיה,גוף האדם,רפואה משלימה
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< מאי 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
חמשת הגופים של האדם
תאריך פרסום: 23/09/2007
מאת: מערכת
תגיות: צ'אקרה
המבנה האנרגטי של האדם – חמשת הגופים המרכיבים אותנו
כתבה שנייה בסדרה. 

בכתבה הראשונה בסדרה דיברנו על ה צ'אקרות, שהם מעין תחנות כוח, האוגרות בתוכן אנרגיה ובאמצעות נאדים, מוליכי האנרגיה, מוליכים אותם אל כל הגופים שלנו. במאמר הזה, אספר על חמשת הגופים המרכיבים את האדם. ניתן לחלק באופן כללי את חמשת הגופים לשני חטיבות: גופים מעודנים, הנקראים הגופים האסטרליים, והגופים הארציים, המוחשיים יותר.
 
חמשת הגופים הם כמו בובת בבושקה רוסית, כלומר מבחוץ יש את השכבה החיצונית, הגסה ביותר, וההכי נראית לעין, ואט-אט הולכים פנימה והגופים נהיים יותר עדינים, ויותר נסתרים. כל חמשת הגופים יחדיו נקראים Pancha-Maya-Kosha, חמש המעטפות.
 
הרמה הפנימית ביותר, היא העצמי, האור הפנימי, המוחלט שנמצא בתוך כל אחד מאיתנו. כל שאר הגופים עוטפים אותה, ומכאן שמם, מעטפות, או Koshas (קושות) בסנסקריט. אזכיר במילה, שמטרת תרגול היוגה היא להגיע אל המעטפה הפנימית שבה נמצא האור הפנימי, ולהתבונן בו ולהבין שאנחנו והוא זה אותו דבר. אותה מעטפה נקראת Ananda-Maya-Kosha. כשהאדם נמצא בה הוא הוא שרוי באושר אמיתי. 
 
הרמה הבאה, העוטפת אותה, היא ה Vijnana-Maya-Kosha, זהו אותו גוף שאומר "אני, שלי". זהו המקום של האגו ושל האינטלקט. זה הגוף שבו מתרחשת הפעילות המחשבתית והגוף שממנו אנחנו מקיימים הזדהות עם העולם. זהו הגוף שנקרא mind באנגלית ואין תרגום מדוייק לשפה העברית.
 
לאחר מכן אנחנו מגיעים אל ה Mano-Maya-Kosha, זוהי הרמה הפסיכו-אמוציונלית. כאן נולדים הרגשות והתחושות, האמוציות, ההתפרצויות של הרגש וכן התפקוד הפסיכולוגי שלנו, הכל נובע מכאן. באמצעות התבוננות טהורה ברמה הזו ניתן ללמוד הרבה מאוד על עצמנו כאדם בתוך החברה, וכעל אדם ההולך בנתיב הרוח, על התגובות והרצונות שלנו, על ההתנייות שלנו וכו'. 
 
שלושת הגופים הללו מהווים את הגופים העדינים של האדם, גופים שרוב האנשים פשוט מניחים שהם מוחלטים ושהשליטה עליהם היא מועטת אם בכלל קיימת ולא עובדים איתם בצורה ישירה ומודעת. תרגול יוגה מתמיד יגרום לך להרחיב את הידיעה אודות הגופים הללו, ולהגדיל את השליטה שיש לך כאדם על הגופים הללו ולהבין מאין באת ולאן אנחנו הולכים.
 
המעטפת הבאה, הגוף הבא במערכת הוא ה Prana-Maya-Kosha, שזו הרמה האנרגטית של האדם, רמה מוחשית פחות או יותר לרוב האנשים ואנשים רבים מודעים להתרחשויות כאלה ואחרות ברמה הזו. זו הרמה שנמצאים בה הצ'אקרות עליהם ספרתי כבר, והנאדים, שהם מוליכי האנרגיה.
 
הרמה הבאה היא ה Ana-Maya-Kosha, גוף ה"אוכל", הרמה הגסה ביותר, הגוף הפיזי שלנו.
 
 
כדי להבין יותר טוב את הנאמר לעיל, ניתן להתבונן בציור המצורף למטה, המציג בצורה ברורה כיצד הרמות עוטפות אחת את השנייה:

 
 גוף האדם - ולדי קלנדרב - צ'אקרות

 
הקו המקווקו זה האיזור שבו עוברים מהעולם הפיזי אל העולם הפסיכו-אמוציונלי. במעבר הזה נמצאות ה צ'אקרות. במעבר גם נמצאים גם איברי הקליטה, האיברים הקולטים את החומר מבחוץ פנימהד.
 
המחבר בין כל רמות הקיום היא פראנה, האנרגיה החיונית. היא הגורמת לתנועה, והיא גם היחידה הנמצאת בכל הרמות. הפראנה היא האחראית לתנועת כל חומר בכל רמה. גם הכוכבים הגדולים ביותר, וגם האטומים הקטנים ביותר. הפראנה היא זו שמעבירה אינפורמציה בין הרמות השונות.
 
תנועתה של הפראנה יכולה להיות בלתי נשלטת, שרירותית, תלויה בתגובות שלנו לסביבה ולאנשים אחרים. בתרגול יוגה אנו לומדים לשלוט בפראנה בצורה מודעת ולהגיע לשליטה מלאה (או שהייה מודעת) בכל הרמות.
 

 
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
טוען תגובות...