טבעי,אנרגיה,צ'אקרה,אנרגיות,זרימה אנרגטית,יוגה,רפואה הוליסטית
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
המבנה האנרגטי של האדם – סוגי האנרגיה בגופנו
תאריך פרסום: 18/10/2007
מאת: מערכת
תגיות: אנרגיה,  צ'אקרה
המבנה האנרגטי של האדם – סוגי האנרגיה בגופנו
במאמרים הקודמים דברנו על צ'אקרות, "שנאי אנרגיה", ועל חמשת הגופים המרכיבים את האדם. כעת הגיע הזמן להבין מהי בעצם אותה אנרגיה, אילו סוגים יש לה, ואיך סוגים אלו מתנהגים.

ע"פ הפילוסופיה של היוגה, ניתן לחלק את האנרגיה בגופנו לחמישה סוגי אנרגיה עיקריים, וחמישה סוגי אנרגיה משניים.
אנרגיה היא החומר המניע את היקום. היא האחראית לתנועת כל חומר בכל רמה. גם הכוכבים הגדולים ביותר, וגם האטומים הקטנים ביותר נעים בזכותה.

ניתן לחלק את כל האנרגיות בתבל לחמישה סוגים ע"פ תפקודם והמצאותם בגוף. לאדם שלא מתרגל יוגה, מה שחשוב הרבה יותר מהשם זה התפקוד והמודעות לשוני שבין סוגי האנרגיה, תשומת הלב לתפקוד של כל אחת מהן, וכו'.

קיימות חמישה סוגי אנרגיה עיקריות (Vayu = רוחות)
  1. Apana-Vayu. נמצאת מהטבור ומטה בתוך הרגליים. אחראית על הפרשות שתן ומוצקים, המחזור הנשי, לידה. תנועתה של ה-Apana הוא כלפי מטה. אנרגיה ארצית, אדמתית. גסה באופן יחסי.

  2. Samana-Vayu. אזור הטבור ופנימה. אחראית על מערכת העיכול, שריפה של אוכל, תנועתה של האנרגיה היא מבחוץ פנימה אל תוך הגוף. אנרגיה חמה ולוהטת. אחראית במידה מסויימת על כוח הרצון, הנחישות, ההתמסרות למשימה.

  3. Prana-Vayu. נמצאת בלב. תפקידה הוא קליטה וטרנספורמציה של אנרגיה (אוויר, מים, אוכל) וגם הבנה של אינפורמציה. אין לה תנועה כיוון שתפקידה הוא קליטה.

  4. Udana-Vayu. מקומה בגרון ומעלה (בתוך הראש), תפקוד: עלייה, קלילות, התעוררות כוחות רוחניים. אחראית על דיבור (פונקציית הגרון), התנועה שלה זה למעלה.

  5. Vyana-Vayu. נעה בכל הזרועות, ובכל הגוף. האנרגיה האחראית על הזרמת הדם. פועלת בעיקר במעטפת. אחראית על התרחבות, התפשטות. (הדם זורם מהלב, המרכז, אל הפריפריה, האיברים הפנימיים והגפיים). 
 
קיימות גם חמישה סוגי פראנה משניים:
  1. Kurma-Vayu : אחראית על מצמוץ.
  2. Krikara-Vayu: אחראית על שיעול, התעטשות, עיטוש.
  3. Devadhata-Vayu: אחראית על פיהוקים.
  4. Naga-Vayu: אחראית על גיהוקים, בחילה.
  5. Djanandjaya-Vayu: מתחילה לתפקד כשכל הפראנות האחרות עוזבות את הגוף. אחראית על רקבון.
אלו, בקצרה מאוד, הם סוגי האנרגיה העיקריים הקיימים בגופנו. אם תתבוננו היטב תמצאו שכל תפקוד שהוא של בן-האדם נכנס לאחת מהקטגורית הנ"ל. כיוון שהעולם החיצוני הוא הקרנה של העולם הפנימי שלנו, אלו הם גם האנרגיות הקיימות בעולם החיצוני.
כמו כל המאמרים הקודמים בסדרה, המאמר הזה לא מפרט יותר מדי, אלא משאיר פתח לחקירה ועבודה עצמית, שזו לב-ליבה של העבודה הרוחנית השונה. אל תקחו את המאמרים בגישה של שינון ולמידה, אלא הרחיבו באמצעותם את ההכרה שלכם, את טווח הקליטה שלכם, את הראייה שלכם את העולם.
 
בהצלחה, ולדי קלנדרב

במאמר הבא והאחרון לסדרה זו:
הנאדיםמוליכי האנרגיה בגופנו