טבעי,נטורפת, נטורופתיה, הוליסטית, טבע, כוח
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
מהי נטורופתיה?
תאריך פרסום: 29/01/2008
נטורופתיה - הכוח המרפא של הטבע

נטורופתיה
היא גישה הוליסטית הדוגלת באמצעים טבעיים כדי לשמור על הבריאות ולמנוע מחלות בעתיד, היא משלבת ידע מדעי עכשוי עם רפואה טבעית מסורתית.
 
זוהי שיטה רפואית שנמצאת בשימוש מאז ימי קדם. כשהקדמונים חשו ברע הם נטו להמנע מאכילה ולצום כדי לתת למערכת העיכול לנוח ולהתנקות, זה היה העיקרון הנטורופתי הראשון - הקשבה לגוף ולמה שקורה איתו.
 
הנטורופתיה כיום היא אחת מהאסכולות המובילות בתחום הרפואה המשלימה וקיימים וממשיכים לעשות מחקרים רבים התומכים בגישה הזו ובשיטות הטיפול שלה.
הגישה הנטורופתית מתמקדת במניעת מחלות וטיפול בהן באמצעות כלים טבעיים הכוללים תזונה טבעית, שיטות טיהור הגוף מרעלים, תוספי תזונה, צמחי מרפא, הפחתת מתחים, פעילות גופנית, יעוץ לאורח חיים נכון ובריא, נשימה, דמיון מודרך, ניקוי רגשי ופיזי משולב ולקיחת אחריות.
 
הנחות היסוד של הנטורופתיה הן שלגוף יש מערכת ריפוי טבעי שנמצאת בכל אחד ואחד מאיתנו והמטרה היא לשפר ולחזק אותה, הטיפול מתמקד בשורש הבעיה ולא בדיכוי הסימפטומים שהם סימני אזהרה שמשהו אינו תקין במערכת.
 
האדם הוא יחידה הוליסטית אחת המורכבת מגוף פיזי, רגשי, סביבתי, גנטי, חברתי, תרבותי, מנטלי ועל הנטורופת להתיחס לכל ההבטים הללו.
במקרים של קיום מכשולים המעכבים או מונעים מהגוף להפעיל את מנגנוני הריפוי שלו הנטורופתיה נכנסת לפעולה בזיהוי אותם גורמים, עזרה בסילוקם ועידוד הגוף להתרפא.
 
החיים המודרניים כיום מלאים במכשולים הפוגעים בבריאותנו כמו סטרס, לחצים נפשיים, תזונה קלוקלת, זיהום מים ואוויר, עודף קרינה, נשימה שטחית, חוסר פעילות גופנית חוסר במנוחה המביאים עלינו בעיות בריאות ומחלות שלא היו נפוצות בעבר.
 
קשה להתנתק מהחיים המודרניים אך אפשר לאמץ גישת חיים בריאה יותר באמצעות הנטורופתיה שרואה בשיפור אורח החיים דרך עיקרית למניעת מחלות וטיפול בבעיות בריאות קימות וכוללת מספר תחומים.
  • תזונה בריאה המתאימה ביותר למטופל ובעיתו הרפואית, לאורח חייו, ולטעמו האישי.
  • המנעות מרעלים וזיהום-שמגיעים מהמזון, מים, אוויר וחומרים רעילים.
  • פעילות גופנית.
  • טכניקות לאיזון רגשי.
הטיפול הנטורופתי כולל:
  • איבחון נטורופתי הנעשה ע"י תשאול מקיף על מצב בריאותו של המטופל, אורח חייו, תזונתו, מצבו הרגשי, סביבתו, קריאת בדיקות דם , יש נטורופתים המשתמשים בשיטות איבחון נוספות כמו: איבחון לפי שיטת אייפק / אירידיולוגיה / רפלקסולוגיה / לשון / ציפורניים ושיטות נוספות.
    הנטורופת מתייחס לנתונים של גיל, משקל, מצב משפחתי, היסטוריה רפואית, מצב נפשי, סיפוק/אי סיפוק מעבודתו וחייו, תזונתו, פעילות גופנית ועוד נתונים.
לאחר שנאספו כל הנתונים השלב הבא הוא:
  • תוכנית טיפול-הכוללת תפריט תזונתי מפורט ומותאם למטופל, צמחי מרפא המותאמים אישית, תוספי תזונה מתאימים, טיפולים תומכים נוספים בהתאם לצורך. 
מיהו נטורופת?
הנטורופת הוא אדם שהוכשר במשך מספר שנים ואלפי שעות לימוד והתנסות ובידיו ידע רב ומיגוון רחב של אמצעי טיפול בהם הוא מסתייע כדי לשפר את בריאות מטופליו ע"י הדרכה למניעת מחלות וחיזוק יכולת הריפוי העצמי.
 
אמצעי הטיפול הנטורופתי
  • תזונה טבעית - שהיא תזונה טיפולית ומניעתית בהתאם לבעיה.
  • צמחי מרפא - המותאמים למטופל אישית.
  • תמציות פרחי באך - המתיחסות לגורם הרגשי של המטופל.
  • שמנים ארומתיים - ע"י עיסוי, הרחה, אמבטיות.
  • טיפולי מגע - כמניעה וטיפול או בשילוב טיפולים נוספים לאיזון הגוף והנפש כמו: רפלקסולוגיה / עיסוי /  שיאצו / טווינה ועוד.
  • מודעות גוף נפש - דימיון מודרך, טיפולי אייפק, קינסיולוגיה.
הטיפול הנטורופתי יכול להשתלב בהצלחה גם עם טיפול רפואי קונבנציונלי ובשיתוף פעולה.
נטורופתיה מתאימה לכל קשת האוכלוסיה הכוללת מבוגרים, נשים, גברים, ילדים ותינוקות.
כיום ישנה דרישה הולכת וגוברת לרפואה משלימה בכלל ולנטורופתיה בפרט ונתונים מראים
שיותר משליש מהישראלים פונים לרפואה משלימה והמגמה הולכת וגדלה.


'בריאות-הדרך החשובה ביותר לחיים'
 
דורית שור-נטורופתית מוסמכת
מנהלת פורום נטורופתיה-אייפק
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
טוען תגובות...