טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
סרטונים
מאמרים
סיפורים
שיטות טיפול
רשימת מטפלים
פורומים
לוח מודעות
חמישה עקרונות בסיסיים להורדת משקל באופן טבעי
תאריך פרסום: 02/09/2008
מאת: ד"ר רונית מור, נטורופתית מוסמכת
כמה פעמים הכרזת "אני חייב לעשות דיאטה"? כמה מהדיאטות שעשית במשך השנים הצליחו לטווח רחוק ולא החזרת את הקילוגרמים שהורדת? לא הרבה, אם בכלל... עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם משקיעים מיליארדי דולרים בשנה על דיאטות ומוצרי הרזיה שונים ללא הצלחה. דיאטות באופן עקבי אינן מניבות את התוצאות המיוחלות מהסיבה הפשוטה שאתה לא יכול ל"עשות דיאטה" לעד. בסופו של עניין אתה מפסיק את הדיאטה וחוזר להרגלי האכילה המקוריים שלך. סטטיסטיקות מורות שלא רק שתחזור למשקל הקודם שלך אלא תוסיף עליו.
 
בניגוד לתרבות "הפתרון הקל והמהיר" שעדיין לא הביאה אותנו אל הארץ המובטחת של גוף חטוב ובריא, בריאות מיטבית ומשקל אופטימאלי, ע"פ חוכמת הנטורופתיה, דורשים הטמעת אורח חיים נבון הכולל שינויים בתזונה, בהיקף הפעילות הגופנית, בדרך החשיבה ובגישה הכללית שלך לחיים. מכלול זה תורם לירידה טבעית במשקל שלך וליציבות ארוכת טווח של המשקל החדש. עד שתבין ותקבל עובדה זו תמשיך לבזבז את זמנך על דיאטות פלא והבטחות שווא.
 
להלן חמישה עקרונות בסיסיים שיתרמו לשינוי חיובי ומתמיד במשקלך וברמת הבריאות שלך: 
  1. זהה התמכרויות בחייך וכיצד הן משפיעות על איכות החיים שלך. התמכרויות מתבטאות בצורות שונות: עישון, אלכוהול, אכילת יתר, צפייה בטלוויזיה וכו'. "אין לי זמן" נשמע מוכר? התירוץ מס' אחד שאנשים נותנים לחוסר פעילות גופנית הוא זמן. ועם זאת הם יושבים שעות מול הטלביזיה כל יום. זכור שההתמכרויות שלך גורמות לך להיות עצלן, שמן ובטווח הרחוק חולה...

  2. צמצם חשיפה לרעלים. למרבה הצער הורגלנו שזה לא נורא לחשוף את גופנו לרעלים. אנחנו מוקפים בהם דרך המזון המוכן (הספוג לעייפה בחומרים סינטטיים למיניהם), ממתיקים מלאכותיים, המזון הטרי (המכוסה שכבת ריסוס), מי הברז (המכילים כלור, פלואוריד ועוד קשת רחבה של אורחים בלתי רצויים), חומרי הניקוי, הטלפונים הסלולאריים, המיקרוגל, תכשירי הקוסמטיקה, הפיח ועוד ועוד. זכור שככל שתצמצם את חשיפתך לרעלים חיצוניים תוריד את רמת הסיכון שלך למשקל יתר ולמחלות כרוניות באופן משמעותי.

  3. הזן את גופך ומוחך בתזונה מתאימה. ניסית פעם למלא את מיכל הדלק במכוניתך בדיזל? אם ניסית, מצאת עצמך מהר מאוד על אם הדרך צופה ברכבך מעלה עשן ומקרטע כיוון שלא הזנת אותו ב"מזון" המתאים לו. תזונה נבונה מזינה את גופך ומוחך במרכיבים חיוניים לתמיכה בבריאות מיטבית. זכור שאתה יכול להתחיל בשינויים מזעריים בהרגלי האכילה שלך שיתרמו באופן מהותי להטבה ברמת האנרגיה ובבריאות הכללית שלך.

  4. הזן את נפשך בתזונה מתאימה. הידעת שמתח הינו יצרן הרעלים מס' אחד בגופנו? הידעת שרגשות ומחשבות שליליים הופכים לקוקטייל רעלים כימי בגופנו? מחקרים קליניים רבים שנעשו בחסותם של ארגונים מכובדים כ-NIH האמריקאי מוכיחים שכל סוג רגש מתורגם ע"י מערכת העצבים שלנו למולקולה. מולקולות המשויכות לרגשות שליליים מהוות רעל המשפיע על תקינות ויעילות המערכות השונות בגוף שלנו. זכור שאימוץ גישה חיובית לחיים והורדת מתחים יכולות לתרום רבות לבריאותך הכללית.

  5. הוסף פעילות גופנית קבועה ללוח הזמנים השבועי שלך. זוהי עובדה מוכחת שאפילו מעט פעילות יכולה לתרום רבות לחיוניות ולבריאות שלך. אתה בהחלט יכול להתחיל בקטן. לדוגמא: 3 פעמים בשבוע במשך 30 דקות. נסה הליכה, שחייה ו/או יוגה.
אורח החיים החדש שלך, אם כן, חייב להיות מבוסס על הרגלי אכילה, חשיבה, תנועה ומנוחה הפועלים באופן סינרגטי לתמיכה בבריאותך ובמצב רוחך. זכור שאפשר ורצוי להתחיל בקטן. צעדים קטנים ומדודים מסייעים לנו להגיע ליעדינו בבטחה וללא קוצר נשימה...
 
בהצלחה!
 
רונית מור – נטורופתית מוסמכת.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
טוען תגובות...
לוח אירועים טבעי
<< אפריל 2024 >>
א' ב' ג' ד' ה' ו' ש'
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
להוספת אירוע / סדנא לחץ כאן