טבעי,רפואה משלימה, רפואה טבעית, רפואה אלטרנטיבית, טבעי
לדף הבית שיטות טיפול סרטונים מאמרים סיפורים
חפש מטפל לוח מודעות צור קשר פורומים לוח אירועים
פרסום באתר
מה את/ה מחפש/ת?  
 
חפש/י מטפל עפ"י סימפטום או עפ"י התמחות: - -
אספרטיים – הממתיק שימרר לך את החיים
תאריך פרסום: 23/09/2008
מאת: ד"ר רונית מור, נטרופתית מוסמכת
הידעת שלפני שאספרטיים (aspartame) "התגלה בטעות" ב-1965, הוא נכלל כנשק ביוכימי פוטנציאלי ברשימת הלוחמה הביוכימית שמשרד ההגנה האמריקאי הגיש לאישור הקונגרס?
 
כיום, אספרטיים הוא מרכיב נפוץ בתזונת ההמונים. הוא נמצא בכ-5,000 מזונות ומשקאות שונים ואפילו בתוספי תזונה ותרופות מסוימים. הסיכוי שאתה, הקורא, נמצא בין 60% מהאוכלוסייה הבוגרת הצורכת אספרטיים באופן קבוע הוא גבוה מאוד.
 
אם אתה חושב עכשיו " מיליוני אנשים צורכים אספרטיים כל יום ברחבי העולם ולא קורה להם כלום... וחוץ מזה משרד הבריאות נתן את ברכתו למוצר זה... לא ייתכן שהוא מסוכן, נכון?"
 
לא נכון! לא נכון! לא נכון!
 
אספרטיים הינו תוסף מזון רעיל ומסוכן, ואחת הטרגדיות הגדולות ביותר בחברה שלנו היא צריכתו ע"י נשים בהריון, נשים מיניקות וילדים.
 
מזה בכלל אספרטיים?
אספרטיים הוא ממתיק מלאכותי המורכב ממתנול ושתי חומצות אמינו: חומצה אספרטית ופנילאלנין. שלושת הרכיבים הללו מצויים, במידה זו או אחרת, כמעט בכל מזון בטבע. שתי חומצות האמינו מצויות בעיקר במזון מהחי והמתנול מצוי בעיקר במזון מהצומח. עובדה זו משמשת כנשק בידי יצרני המזון הדיאטטי, הטוענים שאספרטיים הינו "מזון טבעי".
 
אך אספרטיים רחוק מאוד מלהיות מוצר טבעי. שלושת הרכיבים שבו יוצרים כימיקל בשם: אל אספרטיל-אל פנילאלאנין מתיל אסתר
(L-aspartyl-L-phenylalanine methyl ester) שקיים רק בצורה תעשייתית זו.
 
  • חומצה אספרטית
    חומצה אספרטית הינה מוליך עצבי (אחראית על העברת מידע בין תאי עצב) במוח. כמות רבה מידי של חומצה אספרטית גורמת לחדירה מוגברת של סידן לתאי המוח, מצב הגורם לייצור מוגבר של רדיקלים חופשיים ההורסים את תאי המוח.

    ב-1971, ד"ר ג'ון אולני, מדען המתמחה בחקר מערכות עצבים, מומחה בינלאומי לרעלנים עצביים (excitotoxins), הודיע ל- G.D. Searle שחומצה אספרטית גרמה לחורים במוחות העכברים אשר נערכו עליהם ניסויים עם אספרטיים. G.D. Searle מסרה מידע זה ל-FDA ב-1981 רק לאחר שזכתה באישורו לשווק אספרטיים כתוסף מזון.
  • פנילאלנין
    פנילאלנין נמצא באופן טבעי במוח. מניסויים עולה שרמות חומצת אמינו זו בדם עולות באופן משמעותי אצל אנשים הצורכים אספרטיים באופן קבוע. כמויות גבוהות של פנילאלנין עלולות להוריד את רמות הסרוטונין, ובכך לגרום לדיכאון, סכיזופרניה והתקפי פרכוסים. בנוסף, פנילאלנין מתפרק בגוף ל- diketopiperazine) DKP), חומר הנחשב למסרטן כאשר הוא נחשף לטמפרטורה חמה או מאוחסן לתקופות ארוכות.

    הנזק הנגרם על ידי חומצה אספרטית ופנילאלנין הינו נזק איטי ומצטבר בעל השלכות ארוכות טווח. חומצות אמינו אלה הן בעלות רעליות עצבית ((excitotoxins וכאשר כמויות גדולות שלהן חודרות למערכת העצבים הן גורמות להשתלהבות יתירה עד כדי הרס של תאי עצב. חשיפה עקבית לאורך זמן לרעלנים עצביים עלולה לגרום להתפתחות מחלות ניווניות חשוכות מרפא כגון: טרשת נפוצה, ALS, איבוד זיכרון, אפילפסיה, אלצהיימר ופרקינסון. ואם לא די בכך, פנילאלנין וחומצה אספרטית ידועות כמגבירות ייצור רדיקלים חופשיים, הידועים כמאיצי תהליך ההזדקנות וכגורמי סיכון למחלות כרוניות כגון: טרשת עורקים, סרטן, מחלות לב כליליות ודלקת פרקים. 
  • מתנול
    החומר השנוי ביותר במחלוקת באספרטיים הינו המתנול, או מתיל אלכוהול, המהווה כ-10% מהרכב האספרטיים. מתנול, המשמש כדלק למכוניות מרוץ וכממס בתעשיית הפלסטיק והגומי, מהווה רעל קטלני גם בכמויות קטנות! המשרד האמריקאי להגנת הסביבה (EPA) קבע שמתנול "נחשב לרעל מצטבר כיוון שאם היספגותו ע"י הגוף, שיעור גבוה ממנו נותר בגוף והופך בתהליך חמצוני לפורמלדהיד ולחומצה פורמית (formic acid); חומרים רעילים ביותר." המשרד מזהיר שלא לצרוך יותר מ-7.8 מ"ג מתנול ביום (ליטר של משקה דייאט מכיל 56 מ"ג מתנול - פי 7 מהכמות המומלצת!)

    הטמפרטורה המינימלית הנדרשת לחמצון המתנול וליצירת הפורמלדהיד הינה 30 מעלות צלזיוס! להזכירכם, טמפרטורת גוף נורמאלית הינה 37 מעלות צלזיוס, וטמפרטורת אפייה ממוצעת (בל נשכח את כל מוצרי האפייה למיניהם המכילים אספרטיים) נעה בין 180 ל-220 מעלות צלזיוס.

    מחקרים אישרו שפורמלדהיד מיוצר בגוף לאחר צריכת אספרטיים, הוא מצטבר בתאים ומשתתף בתגובות כימיות עם חלבונים, ביניהם אנזימים חשובים ו-DNA. למרבה האירוניה, פורמלדהיד, שהוכח כרעיל ומסרטן וכגורם נזק לכבד, לכליות, ללב, למוח ולעיניים (עד כדי עיוורון), הוא מוצר אסור לשימוש בתעשיית המזון. כן, אותה תעשייה שמלעיטה אותנו במוצרי דייאט.
ממצאי מחקרים קליניים בנושא האספרטיים
ב-1991 פרסם ה-NIH האמריקאי National Institute of Health) 167) סיבות מדוע להימנע מצריכת אספרטיים, ביניהן רשימה ארוכה של תופעות לוואי חמורות. הסכנות הבריאותיות הטמונות באספרטיים הוכחו באופן חד-משמעי במחקרים עצמאיים (שלא מומנו ע"י תעשיית המזון). סכנות אלה אינן ידועות לרוב צרכני האספרטיים בעיקר כתוצאה ממערך שיווקי ומנגנון יחסי ציבור "משומנים" היטב המיועדים להגן על מחזור מכירות של טריליוני דולרים בשנה.
מניתוח תוצאות כל המחקרים העצמאיים שנערכו על אספרטיים בין השנים 1998 ו-2008 עולה ש-92% מהם מצאו בעיות עם אספרטיים. מעניין לציין ששאר המחקרים שלא מצאו בעיות עם אספרטיים נערכו ע"י ה-FDA האמריקאי הידוע באי-אמינותו בנושא זה. רבים רואים בארגון פדראלי זה זרוע של תעשיית המזון (ותעשיית התרופות) כיוון שלא מעט אנשי מפתח ומקבלי ההחלטות בו מצטרפים לתעשיות אשר עליהן הם אמורים לפקח מיד עם תום כהונתם ב-FDA. התפקידים שהם מקבלים בתעשיות אלה הם תפקידים בכירים מאוד (עם משכורות גבוהות מאוד). אם זה לא ניגוד אינטרסים אז... מזה ניגוד אינטרסים...
 
לעומת המחקרים העצמאיים, 74 המחקרים שמומנו ע"י תעשיית המזון לא מצאו כל בעיה עם אספרטיים. נשמע מוכר? אם לא, אני ממליצה לכם לקרוא על תעשיית הטבק והמחקרים שהיא מימנה שלא מצאו כל בעיה עם המוצרים שלהם. זוכרים את סוף הסיפור? תביעות רבות שבסופן חברות הטבק שילמו מאות מיליוני דולרים פיצויים למעשני סיגריות ומשפחותיהם.
 
 
תופעות לוואי מתועדות
הרעלה איטית של הגוף ע"י צריכה קבועה של אספרטיים עלולה לגרום לבעיות הבאות:
  1. התקפי פרכוסים (seizures) ועוויתות (convulsions).
  2. סחרחורות
  3. רעידות
  4. מיגרנות וכאבי ראש כרוניים
  5. איבוד זיכרון
  6. דיבור עילג
  7. בלבול
  8. חוסר תחושה/דקירות בגפיים
  9. עייפות כרונית
  10. דיכאון
  11. נדודי שינה
  12. אי שקט/עצבנות/רוגז
  13. התקפי פאניקה
  14. פוביות
  15. טכיקרדיה (דופק לב מהיר)
  16. אסטמה
  17. כאבים בבית החזה
  18. יתר לחץ דם
  19. בחילות והקאות
  20. שלשולים
  21. כאבי בטן
  22. מחלות עור
  23. תגובות אלרגיות
  24. בעיות באיזון סוכר בדם
  25. כאבי מחזור
  26. אין-אונות
  27. עלייה במשקל
  28. נשירת שיער
  29. בעיות במערכת השתן
  30. תחושה מוגברת של צמא או רעב
  31. בצקת
  32. מערכת חיסונית חלשה
  33. כאבים במפרקים
  34. סרטן המוח




אספרטיים - תוספי מזון
בנוסף, לאספרטיים תסמינים המחקים או מחמירים את תסמיני המחלות הבאות (דבר העלול לגרום לאבחונים ולטיפולים שגויים):
  1. פיברומיאלגיה
  2. דלקת פרקים
  3. טרשת נפוצה
  4. מחלת פרקינסון
  5. זאבת (lupus)
  6. סוכרת
  7. מחלת הנפילה
  8. אלצהיימר
  9. תסמונת עייפות כרונית
  10. לימפומה
  11. מחלת ליים
  12. בעיות קשב וריכוז (ADD/ADHD)
יש לציין שאנשים רבים עם תסמינים אלה מאובחנים כחולים במחלות חשוכות מרפא, מקבלים תרופות ובמקרים רבים אף מפתחים בעיות נפשיות, כאשר המזור למצוקתם הינו פשוט כל כך- הימנעות מצריכת מוצרי אספרטיים.

מומחים מדווחים על אספרטיים
"אספרטיים מורכב משתי חומצות אמינו, פנילאלנין וחומצה אספרטית. חומצה אספרטית היא רעלן עצביexitotoxin  רב עוצמה בדומה לגלוטומט. פנילאלנין ידוע כגורם להתקפי פרכוסים (seizures) וכרעלן עצבי הפוגע במוח... צריכה גבוהה של חומצות אמינו אלה עלולה לגרום להרס של תאי מוח, להתקפי פרכוסים ולמוות."
 
A Physicians Guide To Natural Health Products That Work By James Howenstine MD, page 33
"ניסוי שנערך באוניברסיטת וויסקונסין בחן את השפעת האספרטיים על קופי רזוס, קופים הידועים בקרבתם הפיזיולוגית לבני אנוש. לאחר 200 יום של צריכת אספרטיים, לכל הקופים היו התקפי פרכוסים אפילפטיים חמורים. בדיקות דם העלו שלקופים הייתה כמות גבוהה מאוד של פנילאלנין בדם. לאחר סיום הניסוי, הוסר האספרטיים מתזונתם של הקופים והתקפי הפרכוסים לא נשנו."
 
Milk The Deadly Poison by Robert Cohen, page 264
"רופא מרדים בן 35, אשר שתה 4 עד 6 פחיות דייאט קולה ביום, סבל מכאבי ראש כרוניים, בעיות ראייה וקיבל 3 התקפי פרכוסים רבי עוצמה. סימפטומים אלה נעלמו כאשר הפסיק לשתות את משקאות הדייאט. הוא העיד על כך שנתיים לאחר שהפסיק לצרוך אספרטיים בשימוע סנאט שנערך בנושא ב-3 בנובמבר, 1987."
 
Aspartame - Is It Safe by H J Roberts MD, page 14
"עוויתות (convulsions) הן אחת מהתגובות החריפות ביותר המיוחסות לצריכת מוצרי אספרטיים. ישנם כמה סוגים של עוויתות, ביניהן התקפי אפילפסיה, פרכוסים ושבץ..."
 
Aspartame - Is It Safe by H J Roberts MD, page 81
"מוצרים המכילים אספרטיים עלולים לגרום לילדים התקפי פרכוסים. לדוגמא: ילד בן שנתיים קיבל התקף פרכוסים 10 דקות לאחר שלעס תרופה המשמשת להורדת חום המומתקת ע"י אספרטיים..."
 
Aspartame - Is It Safe by H J Roberts MD, page 85
"כמות מוגזמת של חומצה אספרטית ופנילאלנין החודרת למוח גורמת לחוסר איזון, לשיבוש ואף לנזק חמור בתפקודי המוח. ד"ר ג'וליאן וויטאקר טוען ש'זאת כנראה הסיבה לכך שמוח החשוף לכמות רבה של חומצה אספרטית ופנילאלנין נוטה להתקפי פרכוסים ולבעיות נפשיות. בנוסף, שינויים אלה בביוכימיה של המוח ככל הנראה גורמים לצרכני האספרטיים להתמכר לאספרטיים'."
 
Miracle Of Stevia by James A May, page 160
"כמות האספרטיים הנזקקת ליצירת תופעות לוואי לא צריכה בהכרח להיות גדולה. לדוגמא: תינוק שקיבל התקף עוויתות לאחר הנקה מאמו ששתתה משקה דייאט..."
 
Aspartame - Is It Safe by H J Roberts MD, page 83
"טייס, שרשיונו נלקח ממנו בעקבות התקפי עוויתות בלתי מוסברים, שיער שהתקפים אלה הם כתוצאה משתיית משקאות אספרטיים. הוא הפסיק לשתות משקאות אלה וההתקפים פסקו. בכדי להוכיח את השערתו, חזר הטייס לשתות משקאות דייאט וההתקפים חזרו מיד..."
 
Aspartame - Is It Safe by H J Roberts MD, page 90
"התקפי פרכוסים מתרחשים בקרב 15% מהאנשים הרגישים לאספרטיים. אצל רובם התקפים אלה החלו בעקבות צריכת מוצרי דייאט. די במנה אחת של אספרטיים כדי לעורר התקפים באנשים רגישים... נערכו מבחנים מקיפים, כגון: CT, MRI, EEG ואפילו aniogram, על אנשים אלה, אך לא נמצא כל הסבר אפשרי אחר להתקפי הפרכוסים. התקפים אלה פסקו ללא שימוש בתרופות אפילפטיות כאשר חדלה צריכת האספרטיים."
 
The Enzyme Cure by Lita Lee with Lisa Turner & Burton Goldberg, page 210
לסיכום...
אם אתם משתמשים בקביעות באספרטיים ומוצרי הדייאט שולטים בתפריטכם, המחיר הבריאותי שאתם משלמים הינו כבד ביותר. האספרטיים הוכח כמסוכן ביותר לבריאות. מדובר בחומר רעיל המצטבר בגוף. צריכתו לאורך זמן והצטברותו עלולות לגרום לנזק חמור למערכת העצבים המרכזית, לעייפות כרונית, לבעיות ראייה עד כדי עיוורון, לבעיות נפשיות, לבעיות עור, לקוצר נשימה ועוד.
 
ואם אתם עדיין מאמינים ש"לי זה לא יקרה", כדאי שתעיינו בממצאים סטטיסטיים לגבי גידול שכיחות מחלות ניווניות ומחלות כרוניות בעולם המערבי בשני העשורים האחרונים.
 
http://www.mercola.com/article/aspartame/fraud.htm
Excitotoxins: The Taste That Kills" by Dr. Russell Blaylock"
 
 
רונית מור – נטורופתית מוסמכת.
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות
טוען תגובות...